Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DAIWA SUPER SHINOBI STANG

 Besvar Besvar
Forfatter
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DAIWA SUPER SHINOBI STANG
    Sendt: 29 Jun 2013 kl. 13:34
Hej. Er der nogen som har kendskab til hvad afløseren til Daiwa Super Shinobi stange hedder. Og som syntes at afløseren er på niveau eller bedre.

Eller det allerbedste, nogen som ejer en Daiwa stang og som vil sælge den. Helst en 9 fod i 10-40 gr. udgaven.

Hilsen Jørgen
Til top
Allan Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nuggi Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 153
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nuggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 13:58
Jeg ligger inde med et par Daiwa Samurai stænger som er fra samme årgang som shinobi. Dem er jeg utrolig glad for. Ved ikke lige hvordan de er kontra shinobi da jeg aldrig har prøvet en??
Med hensyn til shinobi afløser er jeg dig svar skyldig

/Allan
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 15:19
fandt denne på Daiwa´s hjemmeside

http://www.daiwasports.co.uk/products/game/rods-4/shogun-spinning.html

Den har også en tynd og elegant klinge og monteringen ser fin ud.

Er også lavet i Skotland som Shinobi.

Til top
Jesper Mølholt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Parklederen

Tilmeldt:: 29 Jul 2007
Geografisk: Nordjylland nord for sæby
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Parklederen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 18:18
Ligger inde med en bunddel og en brækket top :)
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 19:54
Jeg ved ikke om shogunen er afløseren, men det er en lækker og super stang, bruger selv en 10' i åen, på kysten og gaula.
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 20:16
Der er jo også Daiwa Powermesh har så kun haft den i 9" 5-25 (gamle model) 
men det var en rigtig kastekanon, ved ikke med 10" hvordan den var
men i 9" fik man meget for pengene.


Redigeret af Mallow - 29 Jun 2013 kl. 22:37
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 20:24

Hvad med Daiwa Amorphous whisker spin den skulle slet ikke være til at opstøve jeg har prøvet af finde den i udlandet finder kun 11-10" igen 9, ved at denne stange er en topstang fra dawias side hvilket også ses på billederne man finder på nette på de værse sider, der kan man se der er kræset extra meget om denne stang.



Redigeret af Mallow - 29 Jun 2013 kl. 20:26
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 21:16
hej jørgen.  hvis du skal en ny daiwa stang. skal du gå efter den gl model. jeg både samler og fisker med daiwa stænger og hjul. der er ikke nået bedere. ps hvis du skal 
ha en ny model. så har jeg selv lige købt en daiwa morethan ags 93. den er vild. :)
og hvis du kan finde en super shinobi eller en shogun i gl model. det er også guf.
har selv kikke efter en shogun i 6-7 år.:( men kan ikke finde nogle. 
mvh paw holst
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 22:34
Hej Paw
Har du nogle billeder af den gamle daiwa shogun ?
 
Mvh CRC
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 22:45
hej crc. nej desværre ikke.  den hed daiwa shogun x og mener også der kom en shogun z. mvh ph.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 848
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 11:29
Der kom en model for et par år siden der hedder Daiwa Super Shinobi Advanced der stadigvæk kan købes,dog er den slet ikke i nærheden af kvaliteten af den gamle stang.

Redigeret af Kevin rostrup - 30 Jun 2013 kl. 11:32
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 12:28
Hej Paw min gamle samlerkollega.

Kiggede lige i fiskerummet, og gæt hvad jeg fandt??
Et stk. Daiwa Shogun-X i 8 fod 5-30 gram. Brugt,velholdt men med flækket kork over hjulholder.
Og så en kystklassiker gennem tiderne:
Et stk. Daiwa Shogun-X i 9 fod 10-45 gram, i super stand med original pose.

Og så var der også en Super Shinobi Spin i 7 fod 10-30 gram.

Er det noget vi skal kigge på sammen ????

Mvh

Faber

Til top
Casper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CasperR

Tilmeldt:: 26 Jan 2011
Geografisk: Valby
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 12:56
Nu vi snakker shogun, hvad med den her som stadig kan fås?
http://www.daiwasports.co.uk/products/lure/rods-6/shogun-spinning.html
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 16:22
Hej Jesper Mølholdt.
Hvad er det for en stang, længde oprindelig, og vægt klasse. Hvor meget er der knækket af toppen. Er der andre mangler.
Hilsen Jørgen
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 16:36
Hej Allan R.
Er du interesseret i at sælge??.

Hej Paw H.
Jeg skal åbenbart væbne mig med rigtig meget modighed, Håber jeg finder en snart. Tak for indfo.

Hej Carsetn F.
Jeg har sendt en personlig mail til dig.

Min computer skal til rep. i næste uge. Så forsæt gerne med kommentarer, derfor vil jeg være passiv.

Hilsen Jørgen
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 18:39
hej carsten. min samler ven. tak for snakken i tlf. jeg finder nået guf til dig. glæder mig til at få dem. mvh paw
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 20:30
De står og venter på dig Smile
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 21:25
Det er snyd hvad med mig =)
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 21:28
mener jeg har en ron thomson du godt kan købe. :)))
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 21:31
....god værkstedshumor :)
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 21:33
haha du må have et hav af lækkerier paw Tongue
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 21:37
det syns jeg også selv jeg har. det er nemt at få de første 50 daiwa stænger. så bliver det svære til man når 100. så bliver det rigtig svært. :)
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 21:43

Lyder fornuftigt med 50 stænger stå de på rad og række i nummer orden Wink hvad for stænger mangler du så til samlingen ?

Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 21:48
vi må nok stoppe med at skrive på jørgen endlæg. 
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 22:00
Jep du har ret.

Redigeret af Mallow - 01 Jul 2013 kl. 20:43
Til top
Allan Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nuggi Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 153
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nuggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2013 kl. 15:35
Har sendt dig en pm Jørgen
Hellere ramme ved siden af end slet ikke at ramme....
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2013 kl. 23:16
Hej
Daiwa powermesh can fåes i Mikaels jagt og fiskeri - stadig ser det ud til
Jeg kender ikke stangen - men jeg har en Samurai 11 f. tredelt  og har brugt den i mange år - en utrolig lækker stang - er Powermesh bedre ? så skal jeg have den skiftet.. Daiwa er virkelig kvalitet efter min mening men kender ikke de nye stænger.
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2013 kl. 02:18
Hej nu skal der lige sige fra min side kender kun til 9" 5-25 ikke 10" Daiwa powermesh
Mvh CRC
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2013 kl. 22:59
Hej igen
Hos michaelsjagt.dk
har de en 10 fods Powermesh daiwa - 5 -30 gram....
Jeg tænker på at købe den - hvad er din erfaring med Powermesh ? er den god at kaste med ? Jeg havde en i hænderne engang mne syntes den virkede lidt blød... ?
kan du nabefale den ? kan den måle sig med f.eks Edge ?
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jul 2013 kl. 06:02
Hej jeg kan ikke give dig et svare, men hvad jeg har høret skulle den ikke være i nærheden af 9er.
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2013 kl. 18:35
Hej Paw H.

Når du nu har set dig mæt (ca. 2-3 uger), på nogle af dine nyerhvervede Daiwa stænger, er du velkommen til at kontakte mig. Så kan vi jo snakke lidt om gamle dage.
Hilsen
Jørgen
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2013 kl. 20:40
hej jørgen. det lyder som en go ide. ellers kan du bare skrive eller ringe når du har lyst.
mvh paw holst. min mail adresse.  pawholst@yahoo.dk tlf nr 20334275.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down