Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vudering gammelt grej

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vudering gammelt grej
    Sendt: 27 Jun 2013 kl. 22:50
Under min ferie ved Mandalselven sidste år , mødte jeg et ældre ægtepar som jeg tidligere  har boet til leje hos. Konens bedstefar lejede i starten af sidste århundrede bolig og fiskevand ud til en engelsk lord ved navn Hamilton. Lorden kom hver sommer i gennem flere år for at fiske ved Mandalselven. Da første verdenskrig udbrød blev han indkaldt til hæren og de så ham ikke siden og kender ikke til
 hans skæbne.
Lorden efterlod sit fiske grej og det er det jeg godt kunne tænke mig at høre lidt mere om.
Stangen er en greenhart fluestang med forsølvede fittings(har været brækket/skadet men er reprereret) , hjulet er et C. Farlow med initialer og Læderetui og silkegut line, desuden er der et Hardy læderflueetui med enkelte fluer i.
Jeg har nogle billeder af de enkelte dele, hvis nogle skulle have en ide om hvad sådan noget kan være værd, og som dokumention er et billed af Lorden med fiskestangen. 
En ting undre mig dog, der er en inskription på hjulet hvor det ser ud som om det står 1952, og det giver jo ingen mening.
 
Kan nogle hjælpe med at opklare dette "mysterie"
 
Kim
 
 
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 22:59
Kim. Jeg tror måske det er det individuelle produktions nummer på Farlow hjulet du har set på -

Sikkert også håndindgraveret med Farlow's adresse på Strand 191 i London

Det vil jeg tro

Venligst Jesper
Til top
karsten jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
nyegaard

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: aalborg ø
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nyegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 23:23
hej kim her er lidt at kigge på

http://search.eim.ebay.dk/?en=50&es=1&elc=-2&kw=Farlow+reel&ect=
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2013 kl. 00:31
Hej Kim ...
Jesper Fohrmann har uden tvivl helt ret i sin antagelse m.h.t. Farlow hjulet, men send billeder til Dansk Grejsamler Klub med de oplysninger Du evt. har om grejet, så vil Du blive hjulpet.
Flemming LUndberg Petersen, Korsør - info www.grejsamler.dk
Til top
Kim Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2013 kl. 20:03
Hej
 
Det kan du have ganske ret i Jesper, der er ganske vist også ingraveret Strand 191 i London.
 
Tak for linket Karsten, Hjulet ligner til forveksling det 4" der er opå linket, ganskevist ikke så velholdt.
 
Tak for tipset Lundberg, det vil jeg prøve.
 
Mvh. Kim
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 12:05
Udførligt svar sendt pr. mail d.d.
mvh
Heinz
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres