Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

køb af multihjul med tæller eller jerk

 Besvar Besvar
Forfatter
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: køb af multihjul med tæller eller jerk
    Sendt: 27 Jun 2013 kl. 11:49
Hej 

Har lige et par spørgsmål til trolling. 

1. Hvis I har multihjul med tæller liggende som i ønsker at sælge så kontakt mig:-) eller jerkhjul.

2. Hvilken line fortrækker i på hjulet. Ikke for stiv i det og hvilken tykkelse?  køre selv med ca. 0.20 mm nu. Men skal have købt et par ekstra liner til weekenden??? Det efter gedder. er det noget super godt på markedet som jeg ikke kender til?

3. Har ikke erfaring med multihjul med tæller, så hvad er et hit på markedet pt? 

4. Har folk noget gode line liggende så nå de selvf også kontakte mig.

Håber på gode svar og respons:-) på det hele.

Ab 
Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
Thoke wistoft Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thoke

Tilmeldt:: 06 Apr 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thoke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 12:43
Jeg kører med Sufix 832 0,18 og powerpro 0,23 på mine multihjul, og det er i hvert fald super linier, der ikke flosser. Powerpro'en har indtil videre holdt i 3 år og viser ingen tegn på slid, Sufix 832 har jeg haft på spolen i 1,5 år, men den ser fin ud indtil videre
Hvis det er hjul du skal bruge til kastefiskeri skal du være opmærksom på at tællerhjul ikke kaster ret godt, fordi tælleren også skal trækkes rundt, og derfor bremser kastet.
Jeg har et spritnyt Jerkhjul (ABU Silvermax Left hand) liggede til 350 kr, hvis det kunne interressere.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 12:58
Til geddefiskeri der er ABU Ambassadeur 6500 LC eller Shimano Tekota 300 LC hits og der fyldes lige noget Spiderwire Stealth i 0,20 mm. på.
 
 
Til top
Thoke wistoft Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thoke

Tilmeldt:: 06 Apr 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thoke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 14:23
Steen: Hvis du mener at de er gode til geddefiskeri med levende agn er jeg helt enig, men kastefiskeri med jerkbait/shads synes jeg ikke de egner sig til.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 15:02
Citat: Thoke

Steen: Hvis du mener at de er gode til geddefiskeri med levende agn er jeg helt enig, men kastefiskeri med jerkbait/shads synes jeg ikke de egner sig til.
Ja, det er til enten bådfisket levende agn eller dørgning, hvor det jo kan være rart at vide afstanden ud til endegrejet. Og jeg er enig i at til kastefiskeri, der er linetællerhjul ikke velegnet.
Til top
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 15:03
Tror han mener de gode til trolling. Det begge tæller hjul.
Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
Thoke wistoft Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thoke

Tilmeldt:: 06 Apr 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thoke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 15:41
Tror det er dørgefiskeri Steen mener.
For lige at være sikre på at vi snakker om det samme så er dørgefiskeri hvor du trækker agn efter båden, mens trolling er med downriggere, hvor man spænder linen op i klemmer ned til downriggerkuglen.
Til top
Casper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CasperR

Tilmeldt:: 26 Jan 2011
Geografisk: Valby
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 19:11
Hvis jeg var dig, ville jeg gå langt uden om abu multihjul, især de billige black/silver/promax og finde et shimano calcutta b.
Til top
Thoke wistoft Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thoke

Tilmeldt:: 06 Apr 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thoke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 19:33
Ja, eller Calcutta TE eller Calcuta DC hvis budgettet er til det. Begge modeller fås i venstrehåndsudgave, hvis man er til den slags. Men der er ikke tæller på nogen af disse modeller.
Man kan i øvrigt få separate tællere til at sætte på stangen, som virker ret godt og koster omkring 150 kr.
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Pedersen84

Tilmeldt:: 17 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Pedersen84 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 20:56
mit bedste bud er shimano tekota jeg har dem i str 300, 500 og 600 og bruger str 300 til geddefiskeri
mvh
martin
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres