Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kysten, hvilke fluer

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tom3011

Tilmeldt:: 14 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tom3011 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: kysten, hvilke fluer
    Sendt: 26 Jun 2013 kl. 19:08
hej
skal til at flue fra kysten igen. så er der nogen som kender til hvilke fluemønster der bruges mest og som fanger godt foruden Brenda fluen som jeg har hørt er rigtig god    

Redigeret af tom3011 - 26 Jun 2013 kl. 19:10
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2013 kl. 19:23
Pattegrisen Smile
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2013 kl. 20:23
"Redtag Palmer", selvom det er et gammelt mønster, skal man ikke undervurdere denWink
Det er den flue jeg har fanget flest havørreder på, ikke kun fordi det er den eneste flue jeg bruger, men det ender næsten altid med at det er den jeg klipper af forfanget, når dagens sidste kast er taget.
 
Vh.  IJ
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2013 kl. 20:39
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2013 kl. 22:53
Flatwing fluen er rigtig hot. Den sidder lige for tiden for enden af min line i varianter fra 7-13 cm. En fantastisk flue til sommer havørredene.
Christian M. larsen
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 15:19
Jeg tror du kommer rigtig langt med reje fluer. Pattagrisen, ikke nødvendigvis bundet helt efter opskriften (selvfølgelig med speyfjer) så er du godt kørende.
Hilsen Kim.
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tom3011

Tilmeldt:: 14 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tom3011 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 18:15
hej Tak
tror os jeg vil prøve at holde mit flue sortiment lidt nede ved kysten og bare binde nogen så i er kommet med indtil nu.
men flatwing den har jeg ikke lavet før
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 22:51

Beklager lige den lange roman her…

Tja der findes mange forskellige varianter og bindebeskrivelser om flatwing tobiser på nettet. Den bindebeskrivelse jeg foretrækker, er den som Claus Eriksen har lavet.

Denne bindebeskrivelse og materiale minder meget om hans.

http://www.oervad.eu/Fiskeimitationer/flatwing-tobis.html

Men flatwing fluen er nu en dyre kystflue end andre kystfluer og fjerene som man bruger er næsten ikke til at skaffe. De originale fjer og nok også de bedste er fra Whiting, men efterspørgselen er efterhånden blevet meget stor. De fleste typer tørfluenakker virker fint, men kvalitet og styrken af fjerne varierer meget fra de forskellige fabrikanter.

Det havde jeg ikke lige tænkt over at sige til dig i mit første indlæg. Det beklager jeg. Men ellers en flue som en hver bør have i sin æske, synes jeg i hvert fald.

Når man først har de forskellige farver sadler er der til mange fluer, men det er lidt af en investering, men det kan betale sig hvis man virkelig binder fluer og fisker.

Har taget mere en 20 fisk på en flue og den fanger stadig! Den mangler bare lidt flash og dubbing, men vigtigst af alt er at alle fjerne stadig sidder på fluen. Jeg har altid adskillige farver, længeder og nogle med monteret magic head liggende i mine kyst æsker, så jeg er dækket godt ind.

Som du selv siger hold, så hold dit flue sortiment lidt nede. Flatwing tobisen bør nok ikke være den flue som du begynder med fra starten af din fluebinderkarriere! Min fejl igen, men valget er nu op til dig. Fluen er ikke svær at binde men dyr!

Mvh Christian M. Larsen

Christian M. larsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum