Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

High end fluehjul

 Besvar Besvar
Forfatter
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: High end fluehjul
    Sendt: 24 Jun 2013 kl. 23:15
Hejsa medfiskere

Jeg står pt og skal ha mig en "rigtig" fluestang når pengene er til det og den er bygget færdig,
I den forbindelse skal jeg ha et hjul, stangen blir klasse. 6/7/8

Har kigget på følgende
Abel SS super flotte hjul, fede farver osv. Men kan fås ganske få steder og er dyre
Hatch virker som fede flotte og holdbare hjul minus på farven
Nautilus super fede hjul kan dog ikke finde forhandler


Er disse hjul bedre eller anderledes end f.eks danielson?
Plus/minus

Hjulet må meget gerne være sage xi3 blå eller andre flotte farver,
Mønstre...

Men er i tvivl om kvalitet kontra brand/pris
Der er jo os guideline og scierra samt flere.

Vh steffan :-)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2013 kl. 23:20
Hej
Smag og behag, vælg en af dem du nævner hvis du syntes de er fede - jeg ville selv vælge danielsson eller waterworks, og bruge de sparede penge på en ekstraspole :-)
mvh
Til top
Polle Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Polle Jørgensen

Tilmeldt:: 03 Sep 2012
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Polle Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2013 kl. 23:29
Salmonfly har Nautilus
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 07:04
Har du overvejet Loop Opti hjulene. Super fede pg dejlig lette.
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 07:18
Må man spørge hvad du skal bruge det til? 

Mvh Anders
Til top
jesper poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
laine

Tilmeldt:: 18 Mar 2011
Geografisk: kbh ø
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laine Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 07:19
Jeg har selv nautilus og lamson - synes nautilus virker fedest. Mere lækre. Korsholm har et blåt einarsson på bud. Ser lækkert ud, men kender det ik selv
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 11:38
gosh - hvis du går og venter på at skrabe penge sammen til stangen, hvilket kan give god mening, for stang og line er udslagsgivende komponenter - så køb dog en okuma slv til det lineopbevaring, selv den har flere futures end man får brug for ved danske forhold.
man kunne forstå hvis du have indledt med - jeg har en håndfuld tusser jeg ikke aner hvad jeg skal bruge til,
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 12:07
Jeg har nogle tusser og skal til England, hvor der muligvis ku være et hjul.
Det skal bruges til alt tænkeligt fluefiskeri :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 12:18
Hjulet er da uden betydning, brug hellere dine spareskillinger på en god stang og line!
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 14:45
For mig skal hjulet nu kunne bruges til alt fra aborre til bonefish er det stadig uden betydning?
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 15:05
Køb et abel, det blir du glad for - men det er vanedannende, og man kan ikke sælge dem igen for folk tror det skal være gratis blot fordi de er andet led i hjulets liv.
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 15:32
Syntes ikke hjulet er uden betydning.. Vægt, bremse og størrelse er da en vigtig funktion når du går en hel dag..
Til top
Claus Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fly4Life

Tilmeldt:: 02 Mar 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fly4Life Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 16:24
Købt det hjul du gerne vil ha.. Og passer farven ikke til din smag! Maler jeg det bare om for dig :)
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 17:01
Citat: Steffan

For mig skal hjulet nu kunne bruges til alt fra aborre til bonefish er det stadig uden betydning?

Hvis det kan rumme den line du skal bruge, - ja!

Nogen nøjes sågar med et linevindsel, se filmen her http://www.youtube.com/watch?v=Ai8eR-QqlZM Wink   
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 17:01
der er vist nogen der har ondt i røven/pengepungen. køb det hjul du ønsker dig mest. ww vanquish 7.8 er lækkert!
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 17:17
En billig noname fluestang kan jo også fange fisk. Det hele handler om hvor meget man går op i denne hobby. Nogle vil bare fange fisk, andre går op i at have noget lækkert grej.

Nu er jeg selv en som går meget op i grejet, synes det er halvdelen af fiskeriet, at man går med noget lækkert, behøves jo ikke at være toppen af poppen, bare at man selv synes det er fedt

Mit bedste bud er at gå efter det du helst vil have, ikke det næst bedste. For hvis du køber noget som du i første omgang tænker at du godt kan nøjes med, ender det altid ud med at du køber det du helst vil have. Så spar op til det dyre hjul, hvis det nu er det du helst vil have.

Redigeret af JTHL - 25 Jun 2013 kl. 17:18
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 17:24
Citat: samsondk

Syntes ikke hjulet er uden betydning.. Vægt, bremse og størrelse er da en vigtig funktion når du går en hel dag..

Størrelsen skal naturligvis kunne rumme den line man vil bruge.

Men hvis vægten har betydning, hvordan kan du så anbefalede et Loop Opti, der i den størrelse, Steffan skal bruge det vejer ca. 215g? Det er efter min mening ikke særligt let.

Med hensyn til bremsen, - hvor ofte har man virkeligt brug for den?

Det er selvfølgelig op til en selv, hvor stor vægt man lægger på hjulet, og jeg har (synes jeg selv) nogle lækre hjul, men det er mest for bare at eje dem, ikke fordi det er nødvendigt! Wink

Mvh
Henning 
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 18:08
Jeg takker for de mange svar og går i tænke boks,
Et danielson virker også rigtig lækkert og vil ud og ha
Hjulene i hånden og mærker dem.
Endnu en gang tak :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 19:25
Hej !

Hvis jeg var dig ville jeg skaffe mig ett Hardy The Golden Sovereign, for dig nok störrelse 7/8. Det er nok det bedste fluehjul som Hardy nogen sinde har gjort ( 1990-1997 ), let stärkt, smukt, super bremse og let at vende fra H til V. Et alternativ er Hardy 2000 ) 1999-2001 ) i princip samme hjul men spolelåser er lidt svär, störrelsen her for dig bliver nok 7.
Tight Lines !  Steen




Redigeret af sovereign - 25 Jun 2013 kl. 19:27
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum