Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Revo Toro NaCl (Multihjul problemer)

 Besvar Besvar
Forfatter
M. Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Matanay

Tilmeldt:: 28 Maj 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matanay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Revo Toro NaCl (Multihjul problemer)
    Sendt: 13 Jun 2013 kl. 00:52
Halløj folkens

Jeg har i snart 2 år brugt et ABU Garcia Revo SX multihjul. Jeg har været rigtig glad for det. Ja faktisk så glad at da jeg ville begynde igen på kysten, så skulle det da være med Multi. Jeg indkøbte til formålet et Revo Toro NaCl toppen af poppen indenfor lavprofil hjul og ja det er et super lækkert hjul at stå med.
Hvis det da altså ikke var fordi det/jeg kaster ad helvede til. Jeg har nok lavet tusind fuglereder med det forbandede hjul.
Jeg har både prøvet flet i forskellige tykkelser blandt andet Sufix 832 i 0.50 som jeg bruger på mit Revo SX. Jerk primært, men har også brugt det til helt små spinners.
Jeg har også prøvet med mono i forskellige tykkelser.
Jeg kan simpelthen ikke greje det hjul. 
Mit SX føler jeg nærmest jeg kan gøre alt ved og det kaster uden reder. Mit NaCl skal jeg nærmest bare kigge skævt til så laver det kludder. 
Mit SX sidder på en jerkbait stang og mit NaCl sidder på en ABU Salmon Seeker 12 fods. 
Jeg kan selvfølgelig skrue spole bremsen helt i maks og undgå overløb men så er der bare ingen længde... SX'en kaster jeg næsten uden bremse.

Er der nogen der har et godt råd inden hjulet ryger på auktion ?
 
Til top
Kristian Ørsted Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
zziplex Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2003
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zziplex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2013 kl. 08:23
Har du tjekket centrifugalbremsen? Det lyder lidt som om den ikke er aktiv. Kasteinstruktion er altid godt, men du virker jo meget tilfreds med kastet med det andet hjul. Alligevel vil en erfaren instruktør nok ret hurtigt kunne sige, hvad der er galt.

Mvh Kristian 
Til top
M. Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Matanay

Tilmeldt:: 28 Maj 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matanay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2013 kl. 10:10
Ja jeg har tjekket om klodserne kan køre frit og der er 3 klodser til koblet.

Til top
Kristian Ørsted Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
zziplex Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2003
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zziplex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2013 kl. 10:35
Kan man tilkoble flere klodser? Og siger du problemerne er mere eller mindre uafhængigt af linevalg og kasteagn?
I så fald kunne det godt være, man skulle se lidt på teknikken. 

Mvh Kristian 
Til top
M. Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Matanay

Tilmeldt:: 28 Maj 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matanay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2013 kl. 12:47
Ja man kan tilkoble op til 6 klodser.

Det er måske noget teknik, men jeg kaster jo fint med Jerk sættet selv små spinnere på 7 gram kan jeg kaste uden ballade. Men den klinge er jo også stiv som et bræt.
Skal der bruges specielle tekniker til de "blødere" stænger? Jeg har både prøvet pendul og "over hovedet" kast. Begge laver ballade. Måske laver over hovedet lidt mere ballade men det er sgu ikke altid nemt at lave pendul kast med forhindringer omkring en.

Til top
Kristian Ørsted Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
zziplex Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2003
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zziplex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2013 kl. 13:42
Vær ikke bange for at koble flere klodser til. Det er ikke svært at få et multihjul til at køre for hurtigt. Det svære er at bremse tilstrækkeligt og afstemt til teknikken, agnets vægt og form og fiskeforholdene.
Og kastemæssigt. Aktionen på stangen er, når alt kommer til alt, fuldstændig ligegyldig. Når mange har en ide om at langsomme stænger med helaktion er at foretrække, så skyldes det, at den aktion til en vis grad tvinger dig til at kaste godt. Stangen skal spændes op med en relativ stor bevægelse for at kaste bare nogenlunde, og så er du allerede tættere på et godt kast. Man kan dog sagtens kaste dårligt med den type stænger - også ;-)
Pendulkastet er et eksempel på et kast med en stor bevægelse, der er meget egnet til multihjul. Det er dog også et kast, der kræver meget øvelse, og meget, meget sjældent mestres uden instruktion. Med relativt lette vægte er det ikke egnet i den form, der praktiseres på kastebaner. Men der findes så mange varianter.
Som grundregel skal stangen være spændt godt op inden du sætter poweren ind og afslutter med et push pull. Køb det fedeste grej, og du forbedrer distancen med få procent i bedste fald. Lær at kaste, og du forbedrer distancen med mange procent. På mit seneste multikastkursus for et par uger siden kastede den bedste omkring halvdelen af mine distancer og langt de fleste omkring en tredjedel. Teknik og udstyrsoptimering gjorde forskellen.
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2013 kl. 18:58
Nu er Toro jo et ret stort hjul. Hvad med at bytte rundt, dvs. bruge Toroen til jerkbait og SX på kysten.

Min egen erfaring siger at små kastevægte til store multihjul er svært at styre, og i bedste fald giver nogle ret korte kast. Det er spolens vægt som er afgørende, jo tungere jo værre.

Jeg bruger selv et par Shimano multihjul på kysten, størrelse 100 og 200, hvor 200 nok svarer til Revo SX. Større hjul er kun nødvendige hvis man går efter storvildt, eller har behov for tungt endegrej. Det lille hjul kaster fint ned til 4-5 gram, og det store ned til 6-7 gram. De er spolet op med fletliner med brudstyrke mellem 5 og 10 kg.

Kristians råd om at aktivere nogle flere bremseklodser er jeg helt enig i.

Mvh. Peter
Til top
M. Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Matanay

Tilmeldt:: 28 Maj 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matanay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2013 kl. 23:11
Ja har overvejet det men er bare urolig for om SX hjulet kan tåle saltvand og jeg har slet ikke forsøgt at kaste små agn på toro. Min jeg har kastet med er 25-30 grams.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2013 kl. 14:30
Hmmm.. Uden at have kastet med nogle af hjulene (eller stængerne), ville jeg nu prøve at kaste med en anden stang, før jeg ser mig blind på evt. problemer ved hjulet.
 
Nogle multihjul er stadigvæk "følsomme" over for stængernes forskellige aktioner. Fuld aktion - langsomt tiltagende acceration fra start til slut. Topaction - kortere/hurtigere acceleration i slutfasen. Men kender som sagt ikke stængerne. Er du nervøs for saltvandets indflydelse, må du jo bare ud på en plæne Big smile
 
Mvh. - Kim
Til top
Kristian Ørsted Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
zziplex Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2003
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zziplex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2013 kl. 14:43
Kim, tro mig. Multihjulet aner ikke hvilken stang, det sidder på. Det er ene og alene teknikken, altså manden bag kastet, der er afgørende for overløb eller ej. Laver du overløb er opsætningen enten ikke i orden (typisk for lidt bremse), sammensætningen ikke i orden (typisk for stort hjul), eller teknikken ikke i orden (typisk indgroede vaner, man slipper afsted med i fastspoleverden, men ikke i multihjulsverden). Når alt kommer til alt er der ikke forskel på et godt kast med multihjul og et godt kast med fastspolehjul. Du bliver blot ikke straffet i samme grad med et fastspolehjul med et dårligt kast, bortset fra distancen.

Mvh
Kristian
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2013 kl. 15:05
Kristian Big smile
 
Ja men jeg tror dig skam gerne. At det er udøvers fysiske "krumspring LOL" der så kan give problemer, hvis han kaster på samme vis med en top og fuldaktions stang er så også ganske vist. Vi har så til gode at se, hvorledes hr. Kristensen kaster med de forskellige stænger Big smile. Hvis problemet skulle ligge her, er det jo langt nemmere/hurtigere at finde ud af, end hvis man straks går i gang med, at modificere hjulet, eller ligefrem skifter hjulet ud til andet.
 
At tro at man så blot kan justere hjulet ind efter dette, er så ikke ok i mine øjne, da det uvægerligt vil ende med kortere kast pga. større strammere justeringer på div. bremser.
 
Udelukkelse af div. problemstillinger bør efter sansynlighedsberegning foregå fra det hurtigste/letteste og så ellers op i sværhedsgraderne, der jo også plejer at være de mest tidskrævende Big smile. Da vi som nævnt ikke har set "giraffen" i action, mener jeg så heller ikke, at vi helt kan udelukke "symbiosen" kaster/stang. Men det kan lidt "live græsplæne action" jo hurtigt fortælle he he.
Mvh. - Kim
Til top
M. Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Matanay

Tilmeldt:: 28 Maj 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matanay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2013 kl. 15:34
Jeg må prøve at filme mig selv når jeg kaster og kigge det igennem. Det kan være jeg så kan se hvad hulen jeg gør forkert.  
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2013 kl. 15:44
Kristensen Big smile
Om muligt - kunne du jo få en anden til at filme. Hvis du så også kunne smide "klippet" ind på 123nu, vil jeg købe popcorn og rød sodavand og vente spændt LOL
 
Krydret med lidt humor min ven!. Det mangler der til tider herinde - samt forståelsen af den. Men held og lykke med foretagendet Big smile 
 
Hvis du evt. kunne låne en stang på omkring 10 fod, ville du også hurtigt få ekstra viden, du kunne bruge til noget.
Mvh. - Kim
Til top
M. Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Matanay

Tilmeldt:: 28 Maj 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matanay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2013 kl. 16:08
Ja jeg har masser af fast spole spinne stænger. Jeg har stativ til kameraet. Og hvis I gider bruge tiden skal jeg da nok lægge på Youtube så i kan se en amatør i aktion :-P
Til top
Kristoffer Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
zaza

Tilmeldt:: 21 Aug 2011
Geografisk: virum
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zaza Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2013 kl. 16:19
Og hvis du aldrig finder dig tilrette med hjulet, så køber jeg det gerne :)
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2013 kl. 16:21
Sådan Hr. Kristensen Big smile
 
Når det drejer sig om vi menneskers bløde kroppes funktionalitet, samt vores forskellige mobile måde at bruge den på - er vi ALLE amatører. Det er derfor det kan være "sjovt" at se, når andre har besværligheder på dette område (div. tv udsendelser)
 
Personligt lover jeg dig dog - at jeg vil tage dine optagelser seriøst, da det jo er dit kasteproblem vi skal ha` "jordet" - og ikke dine chancer for ansættelse i cirkus Benneweiss Big smile
 
Og undskyld igen - men jeg er en uforbederlig humorist der intet ondt har i mende - så bare klø på Wink
 
Mvh. - Kim
 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2013 kl. 16:29
Og P/S
 
Kast nu ikke med et bredt skeblink, da det vil ødelægge hele "brøkstregen" for de involverede parter (hjul, stang, line, kaster, vind m.m.) Big smile
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2013 kl. 16:43
Hej Kristensen

Start med at aktivere alle bremse klodserne på hjulet og se om det hjælper.
Og tag et kik på din teknik, det er der du forbedre dig, ikke hos grejforhandleren!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
M. Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Matanay

Tilmeldt:: 28 Maj 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matanay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2013 kl. 00:12
Så er det frem med Popcorn og den røde sodavand :-P 


Jeg har fået kastet lidt på plænen. Om det var fordi jeg var på kamera eller om jeg bare koncentrerede mig mere. Så lavede hjulet i hvert fald ingen ballade denne gang. 
Men derfor må i da gerne pointere fejl eller forbedringer alligevel. 
Jeg blev nu nok også hjulpet af god medvind. 
Men forsøgte også lidt kast op mod vinden uden ballade.

Jeg kastede med en gammel pirk på 28 gram. Fuldstændig strømlinet. Det kan også være en grund til at det gik så nemt.

Jeg er ganske klar over at selv det bedste grej ikke gør en til mester. 
Til top
Kristian Ørsted Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
zziplex Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2003
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zziplex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2013 kl. 08:05
Det er relativt nemt at se, hvor og hvad der går galt i dit kast. Det er også relativt nemt at forklare. Men om du reelt kan bruge det til noget er en anden sag. Du mangler ikke power. Du sætter den bare ind på det forkerte tidspunkt. Havde du været fluekaster, havde fluen landet lige foran dig. Det er muligt, du er fluekaster, og sagtens evner at få smalle linebuer og få linen til at rulle sig ud langt foran dig. Men så prøv at tænke på forskellen mellem dit fluekast og dit multikast. I fluekastet sætter du poweren ind i en jævnt accelererende bevægelse, hvor du hele tiden har kontakt til linen. Det er lidt på samme måde du skal sætte poweren ind i multikastet, og frem for alt bevare kontakten til kastevægten. Du skal holde igen i starten, og så give den gas til sidst i et push-pull, hvor din venstre hånd spiller en mere aktiv rolle end blot at støtte for at højrehånden kan sætte al kraften ind. De føste gange du kaster på denne måde, vil du måske opleve at kastebevægelsen bliver lige kort nok. Altså den del af kastet, hvor poweren overføres. Her skal du tænke på, at det kast du idag udfører, er det kortest mulige. Nemlig stortset lige over hovedet. Hvis du forestiller dig at stangen bevæger sig på en tallerken, så står tallerkenen lodret under dit kast. Sætter du et ur ind på tallerkenen, hvor kl 12 peger lige op, så starter du kastet i kl 3 og afslutter i kl 10. Du har med andre 5 timer at gøre godt med ;-)
Hvis du hælder tallerken lidt ud til siden, og fortsat lader stangen følge tallerkenfladen i kastebevægelsen, så kan du starte tidligere. Hælder du tallerkenen 45 grader kan du snildt starte i kl 6 eller måske kl 7, og på den måde vinder du 3 til 4 timer. Og lad os bare stoppe her. Følger du tanken vil du indse, at man kan arbejde med forskellige teknikker for at udbygge powerfasen. 
Noget andet du skal tænke på er, at stangen fungerer som fjeder og en løftestang. Først skal fjederen spændes og derefter bruges stangen som en løftestang. Der kommer ingen power ned til kastevægten før fjederen er i bund. Går vi tilbage til dit oprindelige kast, så bruger du de første par timer på vores ur-tallerken på at spænde stangen, og det giver dig kun kort tid til at sætte den power ind, der overfører energien til kastevægten. Tænk derfor på, at du først skal have stangen spændt op, før du kan sætte den virkelige power ind.
På videoen ser det ud som om, du har spændt spolebremsen godt. Svarende til ABUs gamle råd. Det ville jeg glemme, hvis jeg var dig. Spolenbremsen skal stå, så du akkurat kan mærke et slør. Brug i stedet fuld centrifugalbremse. Det vil give dig både mere sikre kast og betydelig mere distance.
Hvis du evner at omsætte nogle af disse tanker til handling, vil du ikke kun kaste længere med multihjulet, men også med fastspolehjulet. Samme teknik ;-)

mvh
Kristian
Til top
M. Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Matanay

Tilmeldt:: 28 Maj 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matanay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2013 kl. 10:11
Hmm jeg tror jeg har fanget hvad du mener. Jeg kan godt se jeg faktisk kun støtter med venstre. 
Hvor jeg skal være mere aktiv med venstre. 
hvis jeg forstår det korrekt. Så skal jeg spænde op til klokken 10 fortsætte med højre men trække tilbage med venstre og derved lave en "katapult" I afslutningen af svinget ?
Til top
M. Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Matanay

Tilmeldt:: 28 Maj 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matanay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2013 kl. 10:15
Btw ikke flue kaster. Det er jo en helt verden for sig selv. Det bliver en gang når jeg har mere styr på de almindelige ting. 
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2013 kl. 10:46
Hejsa

Prøv at søge på OTG Basic by Neil MacKellow på youtube.
Der kan du se noget af det Kristian skriver forklaret, godt nok er det noget kraftigt grej han bruger, men teknikken er grundlæggende den samme.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Kristian Ørsted Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
zziplex Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2003
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zziplex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2013 kl. 11:19
Ja, Neil var en af mine gamle læremestrer. Han har et fedt push-pull. Han boede i min dengang to værelseslejlighed og fik dobbeltsengen. Konen var sendt væk. Og det er mindst 15 år siden. Men bare lige for at være sikker på at det ikke misforstås, så har Neils brug af ur ikke noget at gøre med det, jeg skriver om et ur på en tallerken-plan ;-)
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2013 kl. 15:28
Hej Kristian

Skal du ikke snart til Jylland igen, det kunne være fedt at mødes til lidt kaste lir, både med flue og multi!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Kristian Ørsted Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
zziplex Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2003
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zziplex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2013 kl. 21:11
Hej Martin,

Jo, det kunne være hyggeligt. Måske GP2 i Aarhus i slutningen af august?

Masser af hilsner
Kristian
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2013 kl. 21:16
Kunne være en oplagt mulighed.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
M. Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Matanay

Tilmeldt:: 28 Maj 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matanay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 14:22
Hey igen
så har jeg prøvet den anden teknik i på et par ture.
Jeg kan allerede fornemme at kastene går bedre og bedre. Jeg er bestemt ikke nogen prof endnu :-)
Jeg har også prøvet med en anden stang og det virker lidt bedre for mig. 12 fod er åbenbart lidt mere mere end hvad godt er.  Jeg prøvede med en 9.8 fod og der var lidit mere styr på det. Tror nu jeg beholder den alligevel. Det kan være jeg kan magte den senere. 
Hjulet lavet heller ikke den store ballade efter jeg satte alle 6 klodser til og skiftede til en 0.30 mono.
 Det virker lidt som om det bare skulle køres til. Har i prøvet det samme med nye hjul ?
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 23:39
Ja, jeg har også oplevet at nye hjul fungerer bedre når de er slidt lidt til. Men jeg er lidt usikker på om det er hjulet eller mig selv som bliver bedre. Faktisk har jeg oplevet at et nyindkøbt hjul af samme slags kaster lige så godt som det gamle. Måske er det i virkeligheden mig selv som bliver slidt til.

Mvh. Peter
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down