Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybegyndersæt?

 Besvar Besvar
Forfatter
Frederik Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
WAR10CK

Tilmeldt:: 10 Jun 2013
Geografisk: Gotham City
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér WAR10CK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nybegyndersæt?
    Sendt: 12 Jun 2013 kl. 12:49

Hej alle fiskere og fiskinder :)

 

Jeg er totalt nybegynder indenfor fiskeri og kender næsten ingen termer og er fuldstændig overvældet over hvor meget man egentlig skal sætte sig ind i før man egentlig får noget ud af det.

 

Jeg har været ude og fiske ved en put and take sø 1 gang samt fiske ved kysten ud til den nærliggende havn 3 gange.

 

Mig og en kammerat har planlagt at tage en tur ud i hans lille båd og fiske i Roskilde Fjord. 

Af den årsag er jeg i fuld gang med at prøve at finde en fiskestang som kan bruges sådan lidt "all-around" da jeg som sagt er nybegynder.

 

Mit startbudget ligger på mellem 500-600 kr,- for alt grej så jeg kan komme i gang. Jeg er dog ikke interesseret i at fare i fætter BR og købe deres bedste fiskestang da jeg gerne vil have en der kan give mig nogle gode og sjove timer sammen uden at gå i stykker efter 2 kast!

 

Mine eneste krav er at det skal være et spinnesæt og det skal være 8 fod og jeg er ikke blevet et "religionsmenneske" endnu (aner ikke hvad forskellen er på kinetic, shinmano, ron thompson, okuma og hvad der nu ellers eksisterer af finurlige producenter).

 

 

 

Jeg har kigget på følgende:

 

(Et all included sæt af mærket Abu Garcia):

http://www.youfish.dk/spining-combo-all-included.html

 

 

combo sæt fra Kinetic DevilFish:

http://billigtfiskegrej.dk/tilbud/kinetic-devilfish-spin-combo-8-10-40g.html