Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybegyndersæt?

 Besvar Besvar
Forfatter
Frederik Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
WAR10CK

Tilmeldt:: 10 Jun 2013
Geografisk: Gotham City
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér WAR10CK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nybegyndersæt?
    Sendt: 12 Jun 2013 kl. 12:49

Hej alle fiskere og fiskinder :)

 

Jeg er totalt nybegynder indenfor fiskeri og kender næsten ingen termer og er fuldstændig overvældet over hvor meget man egentlig skal sætte sig ind i før man egentlig får noget ud af det.

 

Jeg har været ude og fiske ved en put and take sø 1 gang samt fiske ved kysten ud til den nærliggende havn 3 gange.

 

Mig og en kammerat har planlagt at tage en tur ud i hans lille båd og fiske i Roskilde Fjord. 

Af den årsag er jeg i fuld gang med at prøve at finde en fiskestang som kan bruges sådan lidt "all-around" da jeg som sagt er nybegynder.

 

Mit startbudget ligger på mellem 500-600 kr,- for alt grej så jeg kan komme i gang. Jeg er dog ikke interesseret i at fare i fætter BR og købe deres bedste fiskestang da jeg gerne vil have en der kan give mig nogle gode og sjove timer sammen uden at gå i stykker efter 2 kast!

 

Mine eneste krav er at det skal være et spinnesæt og det skal være 8 fod og jeg er ikke blevet et "religionsmenneske" endnu (aner ikke hvad forskellen er på kinetic, shinmano, ron thompson, okuma og hvad der nu ellers eksisterer af finurlige producenter).

 

 

 

Jeg har kigget på følgende:

 

(Et all included sæt af mærket Abu Garcia):

http://www.youfish.dk/spining-combo-all-included.html

 

 

combo sæt fra Kinetic DevilFish:

http://billigtfiskegrej.dk/tilbud/kinetic-devilfish-spin-combo-8-10-40g.html

 

 

Shimano Hyperloop + Ron Thompson Hardcore Spinnestang

http://www.profishingstore.dk/shop/shimano-hyperloop-ron-8436p.html

 

 

Okuma Electron + Ron Thompson Evo Concept Spin

http://www.profishingstore.dk/shop/okuma-electron-ron-6374p.html

 

 

 

Bilka havde et sæt til 299 kr,- af mærket Abu Garcia (aner dog ikke hvad modelnavnet var). Det så dog ret "billigt" ud og jeg tvivler på at det vil give mig den bedste oplevelse nu hvor jeg er i det spæde stadie.

 

Hvis i har andre forslag så må i meget gerne komme med disse.

 

Som sagt skal beløbet helst ikke løbe over 600 kr,- da jeg lige skal ind i det først og dette er for det hele (stang, hjul, madding, blink, bly og fletline!).

 

Tusind tak på forhånd!

Mvh. Frederik
Til top
Anders Bo Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
prezio86

Tilmeldt:: 25 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér prezio86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2013 kl. 13:01
Uanset hvad du vælger inden for den prisklasse vil kvaliteten være derefter og ikke nogen langsigtet løsning - slet ikke hvis du virkelig bliver glad for at fiske :O)
 
Mit bedste råd til dig vil være at oprette en "Købes" annonce herinde på siden og beskrive hvad du gerne vil have og hvad dit budget er.
Der er masser herinde som helt sikkert vil kunne strikke en fornuftig pakke sammen til dig af deres "leftovers" og dermed får du langt mere grej for pengene og en bedre oplevelse fra start :O)
 
 
 
 
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2013 kl. 17:32
Giver min navnebror ret, køb hellere lidt bedre og brugt. Men der vil aldrig være nogen sikkerhed for at tingene holder, det kommer meget an på hvordan man behandler tingene. 

Mvh. Anders
Til top
Frederik Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
WAR10CK

Tilmeldt:: 10 Jun 2013
Geografisk: Gotham City
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér WAR10CK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2013 kl. 17:39
Tak for forslagene.

Jamen er der nogle der ligger inde med et sæt i nærheden af storkøbenhavn?

Jeg bryder sikkert reglerne hvis jeg opretter en ny tråd på dette. Vi kan ligeså godt tage det i denne tråd :)
Mvh. Frederik
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2013 kl. 18:47
Citat: WAR10CK

Tak for forslagene.

Jamen er der nogle der ligger inde med et sæt i nærheden af storkøbenhavn?

Jeg bryder sikkert reglerne hvis jeg opretter en ny tråd på dette. Vi kan ligeså godt tage det i denne tråd :)

du kan jo oprette en annonce under køb og salg Smile
Til top
Frederik Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
WAR10CK

Tilmeldt:: 10 Jun 2013
Geografisk: Gotham City
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér WAR10CK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2013 kl. 10:40
Tak for jeres inputs. Har oprettet en tråd nu :) hvis i selv har noget godt at byde med, så må i meget gerne melde det derinde ;)
Mvh. Frederik
Til top
Ivan møller Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
imn

Tilmeldt:: 18 Aug 2004
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér imn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2013 kl. 10:47
Hej.
 
For 600,00 kr får du ikke meget når du snakker incl alt tilbehør. Til gengæld kan du får ganske ok sæt til de penge, også så der plads til lidt line og endegrej; men komplet tilbehør til samtlige de fisketyper du nævner, så beg. det at knibe; men du kan jo købe det endegrej og tilbehør du mangler når du skal afsted på en ny tur og så er det en god hjælp at kikke i butikkernes rodekasser efter udgåede ting og sidste års fartstriber.
 
De to sæt herunder du har linket til, ser Ok ud for mig til dit brug, ABU sættet du linkede til er desværre udsolgt.
 
Ellers ved jeg at Loinfish har et Mitchel hjul m 5 lejer og ekstraspole til 150,00 som går rigtigt godt og håndterer selv 0,10 fletline uden problemer og han kan sikkert sagtens finde en ok spindestang til et par hundrede kroner, så har du 250 kr til line og tilbehør, det bliver så nok på kanten at det kan lykkes når du snakker (flet)line, lodder og agn og så desværre den væmmelige fragt for stænger Cry og fletlinen, enten købt løst eller påspolet, kan meget nemt passerer de 100,00 kr. og det var så de 600,00 kr Smile
 
MVH.

Ivan.
combo sæt fra Kinetic DevilFish:

http://billigtfiskegrej.dk/tilbud/kinetic-devilfish-spin-combo-8-10-40g.html

 Okuma Electron + Ron Thompson Evo Concept Spin

http://www.profishingstore.dk/shop/okuma-electron-ron-6374p.html

 Som sagt skal beløbet helst ikke løbe over 600 kr,- da jeg lige skal ind i det først og dette er for det hele (stang, hjul, madding, blink, bly og fletline!).

 

Tusind tak på forhånd!

[/QUOTE]
Til top
Frederik Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
WAR10CK

Tilmeldt:: 10 Jun 2013
Geografisk: Gotham City
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér WAR10CK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2013 kl. 11:20
Hej Ivan
 
Tak for dit input! Lækkert at i gider hjælpe.
 
Ja det lyder ikke af meget, men vil helst ikke ofre en formue på hobbyen så længe at jeg er nybegynder. Hvis jeg kan holde gang i interessen så vil jeg selvfølgelig ofre noget mere.
 
Med hensyn til fletlinen på Mitchel hjulet så vil det også være min foretrukne line i forhold til de nylonliner som der bliver smidt med sættene så det er perfekt.
Jeg prøver lige at høre Loinfish om han kan hjælpe mig :)
 
Tak for hjælpen endnu engang.
Mvh. Frederik
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
p bager Avatar

Tilmeldt:: 09 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér p bager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2013 kl. 12:50
Hej Frederik
prøv www.billigtfiskergrej.dk
held og lykke med din søgning og fiskeri, håber du bliver glad for det.
hilsen p bager



Redigeret af p bager - 13 Jun 2013 kl. 19:38
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2013 kl. 13:22
Det sæt fra you fish er nok det bedste køb af de sæt du linker til.

Fletline er absolut ikke en nødvendighed og nylonlinen skal nok klare de fleste fisk du fanger.

Som absolut nybegynder ville jeg holde mig fra brugt grej da mangler og defekter kan være svære at se.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres