Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fiskestang til bombarda fiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
johsP

Tilmeldt:: 10 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johsP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fiskestang til bombarda fiskeri
    Sendt: 11 Jun 2013 kl. 16:22
Hej alle sammen.
Jeg er ret ny indenfor lystfiskeriet, men har læst meget godt om bombarda fiskeri.
Men jeg er bare i tvivl om hvilken slags fiskestang man skal bruge til det?

Skal det være en spinnestang eller medestang?
Og er er der noget specielt jeg skal kigge efter når jeg vælger fiskestang til det?

Jeg har fundet en del "bombarda fiskestænger" online, men jeg vil helst gerne vide hvad jeg skal kigge efter istedet for at stole for meget på forhandlerne :)

Håber i kan hjælpe mig.
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2013 kl. 16:29
Spinnestang fra 9 til 12 fod det kommer and på hvad man føler for kastevægten kan svinge men fra 5g til en 40g ville ikke være helt afvejen.
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2013 kl. 16:33
Normalt er en alm. 10' spinnestang 8-32gr. kastevægt fuldt tilstrækkelig, den er samtidig også ideel til blink, uden at være for tung at gå med.
 
Vh.  IJ
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2013 kl. 16:36
En meget god allround bombarda stang ville i mine øjne være en stang der er Ca. 10 Fod, med en kastevægt op til 30 Gram. Og helst en stang der ikke er for "hurtigt"

Jeg bruger selv Edge 3776, 7-30 G., 10 fod. Og den er rigtig god, jeg har også en Ron Thompson Trout Mania, 7-25 G., 10 fod - Den bruger jeg til P&T fiskeri med bombarda & powerbait
Da stangen er en del "blødere" end Edge stangen så er det min erfaring at powerbaiten holder til lidt flere kast.

Mvh Nick  
Til top
Anders Bak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Andersb Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andersb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2013 kl. 16:44
Ved selvfølgelig ikke hvad dit budget er men de fedeste stænger får du ved og bygge en flueklinge om til en spinnekæp
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2013 kl. 16:52
Citat: Andersb

Ved selvfølgelig ikke hvad dit budget er men de fedeste stænger får du ved og bygge en flueklinge om til en spinnekæp

Thumbs Up

Fedt projekt, men også et der tager tid.

Mvh Nick
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
johsP

Tilmeldt:: 10 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johsP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2013 kl. 23:25
Rigtig mange tak for alle de gode råd :)
Jeg syntes at det lyder spændende med at bygge en flueklinge om.
Er der nogle steder jeg kan finde råd til det?
altså med hensyn til hvordan jeg gør det?

Og rigtig mange tak for beskrivelserne, jeg var nemlig meget i tvivl omkring hvad jeg skulle kigge efter.
Stangen skal i første omgang nok bruges mest til put and take, senere vil jeg gerne prøve noget kyst fiskeri også (skal bare have fundet nogle gode steder her i Sønderjylland)

Redigeret af johsP - 11 Jun 2013 kl. 23:28
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2013 kl. 23:31
Finn skulle nok kunne hjælpe dig med stangbyg du kan jo starte med at kontake ham Wink http://jensenfinn.dk/ 
Til top
Polle Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Polle Jørgensen

Tilmeldt:: 03 Sep 2012
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Polle Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2013 kl. 10:11
Flueklinge til bombardastang ...... Tvivler på at det kommer til at fungere

hilsen
Polle
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum