Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor fanger jeg ikke nået?

 Besvar Besvar
Forfatter
Malte Danø Klingberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MalkDeKoijn Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2013
Geografisk: Allerød
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MalkDeKoijn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvorfor fanger jeg ikke nået?
    Sendt: 02 Jun 2013 kl. 19:08
Hej allesammen,
Jeg har brugt mange mange timer i put and take søer, men jeg kan ikke fange noget. Jeg har fisket med powerbait, blink, gennemløber og jigs, men jeg kan slet ikke fange nogetDisapprove Så jeg ville høre om i havde nogle tips til en big time amatør put and take fisker.

På Forhånd Tak
MalteSmile
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2013 kl. 19:15
Malte hvordan fisker du dit powerbait ?
Hvilken put and take sø fisker du i ?
Hvad slags kroge og line bruger du ?
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tomelp

Tilmeldt:: 22 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomelp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2013 kl. 19:19
Hej 
Jeg går nu kun med fluekæppen så 
Har ikke fisket med powerpait i mange år. Men ved det er rigtigt godt at power paiten ligger en havl meter over bunden. ellers prøv med en prop der kan komme vand i som vægt hav et par meter forfang med en flue i enden efter proppen . Giver det mening 
Fisk dybt i put and takeen i det varme vejr 



Redigeret af tomelp - 02 Jun 2013 kl. 19:22
Tight lines
Til top
Malte Danø Klingberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MalkDeKoijn Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2013
Geografisk: Allerød
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MalkDeKoijn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2013 kl. 19:42
Hej Kevin,
Jeg fisker med et flydende bombardaflåd, med et forfang på 2 meter, som er 0,25 mm nylon, hvor der er to splithagl , og en str. 12 trekrog på. Jeg har fisket meget i Store Rosenbusk i lynge, og i Simons put and takeSmile

Hej Tom,
Tak for alle tipsene. Hvordan får du powerbaiten så tæt på bunden, og hvilket fluer kan du anbefale? Smile
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tom3011

Tilmeldt:: 14 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tom3011 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2013 kl. 20:08
hej Malte
du bruger splithagl som du klemmer fast ca en halv meter eller hvilke længde du ønsker. du pruger en lille prop eller fløj mm som bidemelder som bare skal være løst på linen, proppen skal ikke side fast. blyvægten skal kunne trække powerbaiten til bunden

Montana fluer er gode i p-t i forskelige farver- hvide busket fluer giver os godt. faver som sort- gul- oliven. godt med lidt pang pang farver
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2013 kl. 20:14
Jeg ville vælge at fiske din powerbait mere aktivt uden splithagl,og kun komme så meget powerbait på din trekrog at den ikke er flydende.
D.v.s at lade din powerbait stå stille en minuts penge,hvorefter du spinner ind 2 meter med dit bombarda,og igen lader den være stille,og sådan fortsætter du indtil den er inde og klar til et nyt kast.

Når du fisker på bunden skal din powerbait selfølelig være flydende og ca en meter over bunden er fint,her kan du bruge splithagl som kaste vægt.

Du kan også prøve forsk. agntyper med dit bombarda som t.e.x majs,rejer,mm på små enkelkroge

Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2013 kl. 21:50
Prøv med powerbait på str. med en normal tyggegummiklump. Vælg en krog som ikke er større en klumpen. Karpekroge er stærke og skarpe. Vælg et flåd du har og montere et lille splithagl ca 20 cm over din krog. Se hvor dybt de andre sætter afstanden (dem som fanger) og gør det samme. Du kan med fordel bevæge din agn en gang imellem hvis intet sker.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2013 kl. 22:08
Brug en regnorm.... Også ellers en prop som er vægtet så modstanden er så lille som mulig.... Også kan du variere dybden for at finde fisken..... Og det gode ved prop og orm er man kan sidde og slappe af og nyde det... Meget afstressede 
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2013 kl. 22:16
Gør det simpelt og effektivt.

1. Bind en str. 10-12 enkelt krog på din Line.
2. Klem et 3 grams split hagl fast på Line 50 cm. Fra krogen.
3. Tag powerbait med hvidløg/krebs/lakserogn osv. Ælt det godt og rul det,
Til en kugle, kom på krogen og form det så i en aflang,
Firkant.
4. Løsn din bremse, så stang blir på land, når linen ryger af, laver du modhug.
5. Nyd fighten.
6. Land den med net eller håndkraft.
7. Afliv den straks.

Denne simple metode har jeg skovlet,
Fisk op på i starten af min fiskekarriere.

Tag evt. I harlev P&T, den lille sø, i midten, tættest på parkering.
Kast 1,3 meter ud, her er en rende som fiskene går i!

Simpelt, hamrende effektivt og ganske sjovt :)

Redigeret af Steffan - 02 Jun 2013 kl. 22:17
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mohican85

Tilmeldt:: 02 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mohican85 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2013 kl. 23:22
Jeg blev nærmest født i en put and take sø.
Her er nogle af mine fangstmetoder som har givet 1000 vis af regnbuer

Gul powerbait med glimmer, rulles til en pølse 3-4 cm lang og sættes på krogen, du bruger ca en stanglængde fra bobleflåd eller bombarda...
Du skal sætte et lille bly 10 cm over powerbaiten. Så kaster du ud og lader det synke hvorefter du langsomt spoler ind, laver stop og lader baiten synke igen, og spoler så ind igen...

En god ide er også at sætte en flue efter bombardaen, gerne sort.. Eller med juletræetfluen i pink.

Spinnere brugte jeg altid størrelse 2 mepps i sølv..Giver god refleks når solen er fremme.

Du kan også spinne med powerbait. Sæt et stykke bly 40 cm fra krogen, og rul en pølse powerbait og sæt på.. så fisker du den som en spinner, du kan også lade den dale ned på bundet og lade den hoppe op og ned ved langsomt at spole ind i ryk.

Fisk på de rigtige tidspunker. Her i sommervarmen er de ikke altid lige friske. Det er de tilgengæld Tidlig morgen - sen aften. Der jager de.. især om aftenen jager de tit lige under overfladen og på, da der er mange insekter. Derfor er tørfluefiskeri med fluestang ideelt, og også klart det sjoveste.
Til top
Nicolaj Kaas Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
N. Kaas

Tilmeldt:: 19 Apr 2013
Geografisk: Kastrup
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Kaas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2013 kl. 10:35
Hej Malte, det er aldrig sjovt at have mange nulture.
Jeg fisker selv meget i bl.a. Simons put and take, og der gik faktisk et lille års tid før jeg knækkede koden til at fange fisk hver gang.

Tricket med Simons er bl.a. noget med din placering i søen at gøre alt efter hvordan vejret. Hvis det er overskyet med drivende skyer og blæst plejer fiskene at blive presset op i den ende af søen vinden blæser. Til gengæld hvis det er høj sol, varmt og ingen vind bliver fiskene trykket ned mod bunden.

Selve dine anvendelser af agn lyder rigtigt, men farver og smag på både powerbait og gennemløber kan have en afgørende effekt på dagen! Hvis du fisker gennemløber er snurrebassen fx en god variant, da fiskeriet skal foregå ekstrem langsomt. Brug den i størrelse 0 eller 1 og gerne i rød og sort!

Powerbait kan fisket på 3 metoder der virker.
1. bombarda med 3-4 meter langt fluocarbon forfang med powerbait.
2. Tyskermetoden - bundmede fiskeri med powerbait.
3. Klassisk bobleflådfiskeri med powerbait.

Alle metoder har jeg fanget fisk på, men dog flest på 1-2.
Når du bruger powerbait er det farverne sort, gul, rainbow og hvidløg der fanger rigtig meget.

Det er vigtigt ved alt kastefiskeri at du spinner langsomt ind, og laver en del spinstop!
Kom ud og fiske knægt Smile


Til top
Malte Danø Klingberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MalkDeKoijn Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2013
Geografisk: Allerød
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MalkDeKoijn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2013 kl. 15:05
Tak for alle svarende, jeg kan ikke vente med at komme ud og prøve metoderne :-) Jeg skal nok skrive om det virker ;)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum