Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

rifling hitch

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: rifling hitch
    Sendt: 30 Maj 2013 kl. 13:05
nu er der en god artikel i sportsfiskeren omkring hitch og brugen af hitch fluer, men der er kun tale om norske elve, men tænker lidt kan det ikke også bruges i vore danske lakseåer, men er der nogen der har erfaring med dette, eller skal man helt lade være med at begynde på det fordi der ikke er forhold til det herhjemme.

på forhånd tak
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Online
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2013 kl. 13:55
Uden at have prøvet dette i nogen af vores danske Åer, vil jeg mene at de er for dybe og for langsom flydende til dette fiskeri.



Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2013 kl. 14:07
Kim Sørensen fra Guideline praktisere det i Storåen med godt resultat ved jeg ...sååå jo det gøres også i DK .... det er bare ikke så kendt  ... 


Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2013 kl. 14:11
Manden som har skrevet omtalte artikel i Sportsfiskeren har åbenbart allerede prøvet det - og det ser ikke ud til at være helt umuligt: http://www.youtube.com/watch?v=GD4ak7d3kUw

Måske det kunne være interessant at kontakte ham...
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2013 kl. 14:16
Maskinmester: Riffling Hitch er en af mine foretrukne fiskeformer...men desværre har jeg ikke en lakseelv her på Sjælland jeg kan dyrke det i

Jeg har af og til Riffling Hitch på når jeg fisker i Skjern (de få gange jeg besøger Skjern Å hver sommer) - Men indtil vider har fisken ikke været til Riffling Hitch..eller jeg havde den ikke på - da den var <@)((((<

Men det svare jo ikke på dit spørgsmål... Men jeg kan ikke se nogen grund til at det ikke skulle virke...da jeg har fanget laks i både Mörrum og Ätran (sveriges vestkyst) på Riffling Hitch -

Riffling Hitch som jeg ser det...Kan du læse meget om på vores side på fishmadman.com Her: http://www.fishmadman.com/pages/rifling_hitch/

Jeg har ikke selv læst Sportsfiskerens artikel endnu, men vil glæde mig til at læse andres indlæg - under emnet Riffling Hitch..I Danmark..

Skal om kort tid til Skotland - hvor Riffling Hitch...netop nu med disse vandtemperaturer vi har i elve og å'er...er det perfekte valg


Desuden har vi et nyhedsbrev fra noget tid tilbage (på dansk) - der omhandler Riffling Hitch Her: http://www.fishmadman.com/pages/newsletter/newsletter-april-2011/nyhedsbrev-april-2011/

For at glæde øjet lidt har jeg her et biled af udvalgte Riffling Hitch mønstre   

Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2013 kl. 14:34
Jeg har taget en hel del laks på Dollies,hitch- og skumfluer på Kola og enkelte i Norge de sidste 14-15 år. 
Dit spørgsmål giver lyst til at prøve det seriøst ved de vestjyske åer, specielt hvis vi får en god grilsesæson i sensommeren. 
Har desuden taget endnu flere havørreder på samme metode. Både her i DK og i Norge. Det er fed sport, især hvis vandet er lavt, klart og vandtemperaturen er over 12-13 grader C. Det er bare med at komme i sving.
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2013 kl. 14:44
det kunne være man skulle prøve her i weekenden i floden... 
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2013 kl. 14:53
Jeg har med en smule held prøvet Riffling Hitchc på kysten om aften  med fluer fra fishmadman.com  ... 
Jeg har fået fisk på det 4 gang  ... ikke de store fisk men fisk på lidt over målet .. Ganske sjovt  .... 
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum