Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Båd tur med Jan&bo - Dont!!!

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Båd tur med Jan&bo - Dont!!!
    Sendt: 22 Maj 2013 kl. 20:29
En "Døgnflue" i lystfiskerbranchen kan måske finde på bevidst at levere et ringe produkt.
Jan&Bo´s er ikke ligefrem en døgnflue, og har vel i mange år levet af at have tilfredse kunder - som vender tilbage igen og igen.

Trådstarter har så haft en dårlig fisketur, og vælger at tillægge arrangøren hele skylden.
Så hiver andre den gamle skrøne om prissætningen op af skuffen (selvom der er prisgaranti)
Det næste bliver vel at vindstyrken på forhånd var aftalt med vejrguderne, så arrangøren kunne slippe lidt let om turenWink.

Det skal naturligvis ikke underkendes, at trådstarter har "spildt" 3 dage af sit lystfiskerliv, og sikkert er ærgelig over forløbet, men at tillægge en anerkendt grejkæde, bevidst at arrangere en dårlig fisketur, dét er nok lige i overkanten.
Men som andre har nævnt, hører vi kun en side af sagen - og der er nok årsager vi ikke kender, til at forløbet var som det var.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2013 kl. 20:18
Klaus kan være det er første gang de er blevet taget med bukserne nede i de 25 år
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2013 kl. 20:12
Klap lige hesten engang, tror i selv på at butikken på forhånd havde tænkt sig at snyde deres kunder? Det ville være verdens dårligste købmandsskab, og det tror jeg simpelthen ikke en butik der har eksisteret i mere end 25 med samme ejer kunne finde på...

Og nu har vi kun hørt sagen fra en side, lur mig om Trådstarter har fortalt hele sandheden eller mon ikke kun har fortalt det som er til hans egen fordel? En sag har altid to sider! 
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Shimania

Tilmeldt:: 13 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Shimania Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2013 kl. 19:32
Det var godt nok noget af en historie. Det holder jo ikke nogen steder med så ringe en service / markedsføring. Utroligt at manden bare smækker på - han må jo vide at den ikke var så god den der!

Forbrugerombudsmanden må nok være den rette at bede om hjælp.

Håber de tager sig sammen og I får løst det på en fornuftig måde.

K&B
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2013 kl. 18:25
Om ikke andet kan man håbe på at mange vælger andre ture end dem lavet af J&B's, det er meget mærkeligt at klaphatten ikke ringer og kommer med en forklaring, virker som om de vidste fra starten at folk skulle snydes!
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Maj 2013 kl. 18:08
Op på hesten igen :-)>
Ombudsmandssag hahhhhhhh, det kommer man ikke langt med - har prøvet en gang mod B&H jagtrejser i forbindelse med noget bukkejagt.

Du er slidt op mentalt inden du ser sådan en sag færdig :-(
Til top
Jan Skall Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skall Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2006
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skall Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2013 kl. 23:40
Hej Lars
 
 
 
Noget af en dårlig oplevelse du har fået der...
 
Jeg er, som Michael, overbevist om at det rigtige sted at henvende sig vedrørende din oplevelse må være Forbrugerstyrelsen
 
Du har jo klart ikke fået den vare du Var blevet lovet og det er vel heller ikke særligt svært at dokumentere.
 
Utroligt at en grejbiks vil lægge navn til dette ....Confused
 
 
 
/Jan
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2013 kl. 20:05
Lyder som en sag for forbrugerstyrelsen. Du har betalt for noget som du ikke har fået.

Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2013 kl. 19:56
Det jo dybt useriøst at sælge en tur, som beskrevet og så have booket en turbåd, som ikke må sejle længere end 30 sømil ud.
Som jeg ser det, så har du krav på at få penge tilbage, da du ikke har fået den vare, som du har betalt for og da det er Jan Og Bo, der er arrangør, så er det dem, der skal til lommerne.

Måske du lige skulle skrive til

Forbrugerombudsmanden, da det lyder som en klar overtrædelse af markedsføringslovens §3 - Vildledning.
Til top
Lars Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Insomniaz

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Geografisk: Mårslet
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Insomniaz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2013 kl. 19:33
Har prøvet at snakke med Peter i dag, han smækkede røret på.
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2013 kl. 19:26
Overpriser finder du hos mange forhandlere. Men Jan og Bo har faktisk en prisgaranti ordning. Så den er ikke helt fair at bruge imod dem.

Jeg har altid fået god service i deres forretning i Roskilde. Men den her historie her lyder i hvert fald helt kvalmende og lugter langt væk af griskhed og bondefangeri. Jeg ville næsten bede om mine penge tilbage, da man ikke har fået hvad der er betalt for.
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2013 kl. 18:58
Ja en ting er deres normale 100% overpriser på grej, men at lyve dig som kunde, direkte op i hovedet er jo fuldstændig forkasteligt!
 
Dem skal jeg aldrig på tur med!
 
sørgelig historie, men jeg synes det er helt fint at du tilkendegiver din side af historien her på forrummet så andre ikke sætter næsen op efter laks og får serveret en rudskalle Thumbs Up
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Lars Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Insomniaz

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Geografisk: Mårslet
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Insomniaz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2013 kl. 18:36
Det lød ellers godt... Men var den ringeste arrangere tur nogensinde.
Her er salgs talen:
Det Gule rev
3 Dag´s havtur

Fra den 18-20 maj 2013 tilbyder Jan og Bo´s lystfisker shop nu en spændende tur fra Hanstholm ud på Det Gule Rev med det gode skib Antaras, hvor vi vil fiske på div. vrag, skranter og huller, skipperen har 28 år´s erfaring der oppe.

vi vil jage torsk, sej, lubbe,lange,havkat, makrel, pighaj og div. rokker , lige i den bedste tid på året med super alsidig fiskeri og vildt mange spændende arter.

Turen er med fuldt kost men ikke drikke-vare.

Det vi fik var:

Jeg ringede før bestilling og snakkede med Peter Scheibye fra Janogbo Vi fik en vældig snak og han konfirmerede mig i at vi skulle fiske vrag og jeg fortalte ham at der var rigtigt godt Katte fiskeri ude på 45-60 sømil. Det var han helt med på at prøve.

Derfor var jeg virkeligt klar til at fiske da vi kom til Hanstholm fredag aften. Jeg var lidt overrasket over at vi skulle fiske da vejrudsigten sagde 10-14 ms og bølger på 2 mtr. + samt alle de andre både var aflyst. Men jeg har et motto: sejler skipper , sejler jeg....

Vi kom ud og lå et par timers sejlads fra Hansholm på stenene, og der var da også lidt småtorsk hjemme. Det var lidt frisk og der var da også enkelte der valgte mere eller mindre frivilligt at gå til køjs ;- ) Vi fik små 3 timers fiskeri førind der blev valgt at vi skulle i havn. Det var også frisket noget op og der var en del der var lidt småsøsyge så det var vel en klog beslutning. Jeg tænkte at hvis det løjede kunne vi vel sejle ud sen aften og blive der ude til mandag.

I havn til frokost pakkede Peter pludseligt sammen og skulle hjem sammen med en af de fiskere der allerede havde fået nok efter 3 timers fiskeri???
Skipper var forståeligt noget irriteret over pludselig at skulle være turleder også, men briefede os over frokost. Vejrudsigten var ikke god, og vi kunne måske sejle imorgen, men han ville ikke garantere os noget. Med udsigt til en meget lang dag i Hanstholm og en potentielt aflyst tur imorgen var jeg lidt nedslået. Det er ikke ok, at holde folk som gidsler på båden, så må man retfærdigvist aflyse. Men hvis vi kunne få et par gode dage, så var jeg stadig klar. Derfor spurgte jeg skipper om vi ikke kunne sejle ud på vrag længere ude og blive der natten over og maksimere fiskeriet.

Det var så her filmen knækkede...

Skipper kom med en længere skrøne om billige net der blev sat på alle vrag og at det derfor var håbløst at fiske vrag. Ok... Hmmm Det er så ikke helt min erfaring.

Han ville tilbage på stenene hvor de havde fanget godt med torsk, dagen i forvejen. Det kunne på ingen måde komme på tale at overnatte på havet, for Jan og Bo havde betalt for 3x 12 timers tur??? Noget overrasket over at en 3 dages tur, er forvandlet til 3 dagsture spørger jeg så om vi så ikke kunne fiske på vrag længere ude og i det mindste få chancen for at få lidt størrelse på og måske lidt flere arter som lovet i salgsmaterialet.
Det var heller ikke muligt, for båden havde kun licens til at sejle 30 sømil.
Han dristede sig dog til at sige, at hvis vejret var godt ville de sejle helt ud til stenprammen. Ju Hu...

Der var det sku at jeg valgte at stå af...

Så JanogBo og i særdeleshed Peter fup Scheibye der smækkede røret på da jeg snakkede med ham.

Hvordan i alverden kan man nævne alle arter i nordsøen og reelt booke 3x1dags ture.
Dem kunne jeg selv have taget med bedre lokalkendte både hvis jeg ønskede dette.

Hvorfor bruge en 30 sømils båd til en 3 dages tur ?

Hvordan kan du sige til mig at det kunne være fedt at tage ud at fiske katte, når du allerede vidste at vi ikke kunne komme derud. ??

Hvorfor annoncere 3 1dags ture som en 3 dags tur. ???

Hvorfor nævne alle arter på revet, når det reelt er en alm. torsketur x 3???

Jeg føler mig i den den grad snydt og bedraget...

Det eneste jeg kan gøre er på det kraftigste er at advare imod at tage med ture arrangeret af Peter/Janog bo

Antares skal retfærdigvist ikke blandes ind i dette... Det er en meget behagelig båd at sejle med, er ikke helt enig med skippers vrag historie, men er sikker på at han ellers kan sit kram.
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down