Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

dobbelt uniknude springer igen igen

 Besvar Besvar
Forfatter
morten pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
281179

Tilmeldt:: 19 Aug 2010
Geografisk: vadum
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér 281179 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: dobbelt uniknude springer igen igen
    Sendt: 18 Maj 2013 kl. 22:26
Har de sidste 2 dag prøvet og binde flet line sammen med fluor cabon , men hver gang jeg tester knuden springer min flet line i knuden(knuden sidder stadig tilbage på fluor linen) har brugt vand under tilspænding , har brugt stren microfuse 0,12 og nuspiderwire fluorobraid 0,15 brudstyrke 9,45 kr , berkley trilene 0,21 brudstyre 5,2 kg . Hvad går der lige galt??? mister fletline sin styrke med denne knude.
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2013 kl. 23:13
Jeg har brugt samme metode i årevis. Man skal være meget omhyggelig med at hver af de to knuder er perfekte, der må ikke være viklinger som kommer under andre viklinger. Den flourocarbon lineende som stikker ud fra knuden kan bruges til en ophænger. Brug gerne 10 viklinger af fletlinen og 7-8 af flourocarbon.

Mvh. Peter
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2013 kl. 23:42
''

Redigeret af nielsesmarch - 18 Maj 2013 kl. 23:44
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2013 kl. 09:26
jeg bruger allbright knuden til at binde fluoforfang til braidhovedlinen, den holder rigtig godt. der kan findes nogen rigtig gode anvisninger på youtube.
mvh hcg
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2013 kl. 10:48
Hej Morten.
Jeg bruger kirurgknuden, det kan godt være at den ikke anbefales til formålet, men jeg synes den virker godt, og er samtidig nem at binde.
 
K&B Ivan


Redigeret af IvanJeppesen - 19 Maj 2013 kl. 11:21
Til top
henrik hermansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
henrik hermansen

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik hermansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2013 kl. 10:51
p
prøv at lave en lykke i enden af forfanget,og brug så en not a knot til at binde i fletlinen
det virker m.v.h.henrik hermansen.
Til top
Bent Ruskjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Aquinox

Tilmeldt:: 02 Nov 2011
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Aquinox Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2013 kl. 11:10
Når jeg skal binde knuder med min fletline så ligger jeg den altid dobbelt. 
Ifølge mine erfaringer hæver det knude styrken væsentligt. 
Til top
morten pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
281179

Tilmeldt:: 19 Aug 2010
Geografisk: vadum
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér 281179 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2013 kl. 15:04
prøvede kirug knuden , den virker rigtig godt:) mange tak.
Til top
morten pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
281179

Tilmeldt:: 19 Aug 2010
Geografisk: vadum
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér 281179 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2013 kl. 15:05
vil dog også prøve albright knuden.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum