Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nautilus FWX 5/6

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nautilus FWX 5/6
    Sendt: 16 Maj 2013 kl. 00:31
Jeg kikker lidt rundt efter et nyt #5 hjul og er blevet lun på Nautilus FWX, men det kniber lidt med at finde anmeldelser af hjulet fra bruger..
Med i opløbet er Waterworks Litespeed og Danielson F3w
Håber nogle af jer kan hjælpe med brugererfaringer fra disse hjul..?
Ved godt der er mange indlæg om Danielson, men nævner den for at I kan få en ide om hvilken andre hjul jeg overvejer og måske så bedre kan anbefale..
Skal hovedsagligt bruges efter ørreder i elvene heroppe og så måske på kysten i dk (Gilleleje området) når jeg er på ferie dernede..
 
Til top
Tommy Silberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Silberg

Tilmeldt:: 22 Jan 2005
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Silberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2013 kl. 08:08
Var så heldig at stå med et Nautilus FW (foregængeren til dit FWX) i den ene hånd og et Litespeed i den anden hånd inden turen gik mod NZ.
Valgte Litespeed'en da den simpelthen føltes mere lækker - og den gør arbejdet til UG.
Synes også at bremsen mærkedes mere blød på Litespeed'en.
Hvis du fisker med mono skydeline skal du være opmærksom på at både FWX og Litespeed er 'open frame' hjul, og derfor kan skydelinen komme til at kile sig fast under spolen....
Til top
Christian Ebbesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Christian_Ebbesen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Christian_Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2013 kl. 10:20

Jeg er i sammen situation, sjovt nok! - dog har jeg ikke set på et Danielson. Det jeg nu er opmærksom på er om mono linen kommer klemme mellem spole og hjul. Jeg skal bruge hjulet på kysten og bruger udelukkende mono skydeline. Så hvis andre har erfaringer med disse hjul er jeg med på en lytter...







Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2013 kl. 11:24
Det er netop spole og bremse som er redesignet på FWX, men har ikke kunne læse mig til hvad deres redesign af spolen går ud på..
Jeg har kun prøvet A.jensen 20lb runningline og er da klar til at skifte den del sammen med hjulet hvis "drømmehjulet" kræver det - når jeg har fundet det næste drømmehjul.LOL
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2013 kl. 11:55
Jeg har brugt FWX 5/6 i et års tid nu. Både i søer, på kysten og i Norges elve. Jeg har ikke en finger at sætte på det. Der er ikke en eneste ting ved det, der har været et problem for mig. Jeg tør godt anbefale hjulet.
Jeg kan dog ikke sammenligne med de andre.
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2013 kl. 12:44
Citat: aammat

Jeg kikker lidt rundt efter et nyt #5 hjul og er blevet lun på Nautilus FWX, men det kniber lidt med at finde anmeldelser af hjulet fra bruger..
   

Du skal være opmærksom på at den opgivne vægt ikke er holder. Det vejer ca. 20% mere. Det er i hvert fald gældende for FWX7/8 modellen.

Jeg ville vælge et Litespeed 2 eller et Force 2X fra Waterworks.

Du kan evt. læse mere om mine oplevelser og erfaringer med fluehjul her: http://tsx.dk/tagged/fly-reel/chrono
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Christian Ebbesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Christian_Ebbesen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Christian_Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2013 kl. 12:49
- hvilke type skyde/running line bruger du Steffen?
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2013 kl. 13:11
Jeg har i en overgang brugt en flatbeam type skydeline, men ellers bruger jeg dog primært helliner. Men nu oplever jeg aldrig rigtig alle de problemer med liner og fluehjul som mange andre oplever, så jeg er nok heller ikke den rigtige at spørge lige på det punkt. Tongue

Schreiber skriver at vægten måske ikke holder. Jeg kan ikke lige umiddelbart be- eller afkræfte dette, da jeg har line på hjulet. men jeg bruger hjulet på TFO BVK #5 og #6 stænger. Altså meget lette stænger og jeg synes personligt ikke at hjulet føles det mindste tungt. Der var rigtig god balance. Jeg fiskede en hel uge i Norge sidste sommer og jeg er lykkelig for jeg ikke tog mit gamle hjul med i hvert fald. :-)
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2013 kl. 21:07
Et Force fra Waterworks ser lækkert ud, men er også 160$ ekstra og kommer vi op i den pris er der jo også Galvan hjulene som bliver pænt anmeldt..
Men jeg vil gerne blive nede i prisklassen under 2.000,- kr. så derfor de 3 nævnte hjul, har kun leget med fluestangen i 1 år og alt er nyt..
Udskiftningen af mit A.jensen Auratus hjul er mere et taktisk valg, da mit nuværende hjul er et #7/8 og da jeg vil gerne supplere min #5 stang med en #7 sæt så kunne jeg jo passende købe en #7 stang og et #5 hjul..Big smile

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres