Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skrubbe hotspots

 Besvar Besvar
Forfatter
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skrubbe hotspots
    Sendt: 14 Maj 2013 kl. 21:39
Jeg har fisket efter flade fra Munkholmbroen, men synes ikke der er så meget gang i den lige i øjeblikket. Jeg er primært ørredfisker og har egentlig ikke den store erfaring med medefiskeri ved kysten, så jeg kender ikke rigtig til nogle hotspots til de flade.

Er der nogle der kan anbefale nogle gode pladser til fladfisk (skrubber foretrukket), i nord/vest sjælland. Umiddelbart foretrækker jeg fjordene, da der er kortest rejsetid fra Roskilde. Men jeg kører også til kysten efter havørreder trods alt, så jeg kan lige så godt prøve nogle pladser der også, hvis i kan anbefale nogle der er værd at rejse for.

PS. Det skal være pladser der kan affiskes fra land, med en kastelængde der nok skal ligge under 70 meter.
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Allan Thomsen Krog Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Seatrout Hunter

Tilmeldt:: 24 Jul 2012
Geografisk: NV Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Seatrout Hunter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 00:10
Hej Steffen. Jeg mener de fanger flade på Reersø,men om det er skrubber eller rødspætter det ved jeg ikke,ellers kan du prøve lige under Storebæltsbroen i Korsør,der skulle også være mange flade på de rigtige dage.! Smile Mvh
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 00:26
Hej Allan.

Tak for input. Jeg har boet i Korsør engang, men aldrig forsøgt mig med fiskeri der. Så turen går sikkert forbi der en af dagene.
Jeg fisker meget efter ørred på Reersø, så er bekendt med pladserne der. Men ved du hvor de flade skulle være der, eller om de bare flytter sig alt efter hvor strømmen er?
Jeg har sjovt nok aldrig set nogle fiske efter flade på Reersø. :-)
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 00:40
Noget som jeg aldrig helt har forstået er; Hvorfor man overhoved gider at fiske almindelige fladfisk fra land? Altså 250 kr. og du er afsted med en turbåd, det giver i reglen 40-50 stykker på nuværende årstid og så er det bare langt sjovere at kunne stå og arbejde med sit tackel.. Thumbs Up
Til top
Ivan møller Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
imn

Tilmeldt:: 18 Aug 2004
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér imn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 00:51
Hygge Approve
Til top
Rita Frandsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
als25

Tilmeldt:: 31 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 127
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér als25 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 09:36
Nikolaj det har du åbentbart ikke prøvet "Hvorfor man overhoved gider at fiske almindelige fladfisk fra land? Altså 250 kr. og du er afsted med en turbåd" For det første kan det give en del fisk trods alt, og så nyder man naturen. Men hvor får du en turbåd til 250 kr. så er det ihvertfald ikke mange timer, her hos os koster en 7 timerstur 400 kr.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 10:26
7 timers dagsture til 250 kr. er standart på Øresund for drivfiskeri og sejltiden ud hedder maks 25 min. Det er jo temmelig irrelevant hvad prisen er i Jylland. Nu lyder det jo til at trådstarter gerne vil fange nogle fisk og så er havet bare det mest oplagte valg. 

Skal man absolut være land fast, så er Helsingør nordhavns nordmole nok det bedste bud eller alternativt i Ålsgårde. 

Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 10:27
Jeg fisker fra land, fordi jeg ikke har brug for 40-50 fladfisk... og så bliver jeg søsyg. Wink Nu er det samtidig også lysten der driver mit fiskeri, så jeg er ude ret ofte. 250 kr. per gang ville blive til mange penge i mit tilfælde. Smile

Så hvis der er nogle der stadig ligger inde med et par gode pladser, gerne i fjordene, tager jeg gladeligt imod dem.
Nogle siger Vellerup vig, men der har jeg stik modsat, aldrig fanget noget.
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 10:35
Sådan helt generelt, så findes der ikke ret mange steder i fjordene som lever op til dine kriterier, blandt andet fordi der mange steder meget lavt hvilket umuliggøre at de kan kastes fra land og så er der man steder disideret slambund eller tangskov.  

Redigeret af Nikolaj Kolding! - 15 Maj 2013 kl. 10:36
Til top
Topper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Toppen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Toppen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 11:04
Hej Steffen
jeg har aldrig fisket specifikt efter de flade i vellerup vig, men har fanget en del på flue når jeg har været ude efter ørreder. har haft flest fangster fra det sydlige hjørne af vigen.
så der må være en del flade derude, ellers har jeg bare været "heldig" mere end en gang
 
MVH
Topper
Til top
Bent Ruskjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Aquinox

Tilmeldt:: 02 Nov 2011
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Aquinox Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 11:09
Citat: als25

Nikolaj det har du åbentbart ikke prøvet "Hvorfor man overhoved gider at fiske almindelige fladfisk fra land? Altså 250 kr. og du er afsted med en turbåd" For det første kan det give en del fisk trods alt, og så nyder man naturen. Men hvor får du en turbåd til 250 kr. så er det ihvertfald ikke mange timer, her hos os koster en 7 timerstur 400 kr.

Rita hvor har du de ture til 400 kr fra?
Kunne nemlig godt være interresseret.
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 12:25
Hej Topper.

Jeg har altid været på nordsiden af vigen og hele vejen op til færgen.
Jeg tror jeg vil give sydsiden en chance først så, da det er en kort køretur alligevel. Smile

Er det i øvrigt nogle fangster du har gjort i år eller tidligere?
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Ole møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole Møller den anden

Tilmeldt:: 03 Mar 2005
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Møller den anden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 14:10
Hej Steffen.
Meld dig ind i Holbæk og Omegns Lystfiskerforening. www.holbaekfisk.dk
Ud over en masse fiskemuligheder i sø og å samt medlemsskab af DSF, så har vi også en jolle liggende i Holbæk Marina, hvor du er ude i Isefjorden på bare 10 min. Alt dette for bare 500,- kr. pr år. Er de medlem af en anden forening under DSF, ja så koster det under 150,- kr. pr år. Skriv evt til mig på om@holbaekfisk.dk.
 
Ole Møller
Til top
Rita Frandsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
als25

Tilmeldt:: 31 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 127
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér als25 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 14:59
Bent Ruskjær skrev:
Rita hvor har du de ture til 400 kr fra?
Kunne nemlig godt være interresseret.
 
Det er fra Bagenkop/Spodsbjerg på Langeland og det er en 7 timerstur som regel fladfisk. Torsketur koster 350 kr. for 6 timer.
Til top
Topper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Toppen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Toppen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 15:23
Hej steffen
ingen flade i år i vigen, kun ørreder  men fik 3-4 sidste år. hænger sikkert sammen med at jeg kun har været i vigen 2 gange i år. da jeg forsøger at finde en del nye pladser, og kun kommer i vigen når vinden driller rigtigt meget
 
MVH
Topper
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
niels jensen

Tilmeldt:: 08 Sep 2012
Geografisk: storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 16:51
hej.
hvidovre sport har nogle aften (18-22) fladfisketure med kutter fra helsingør, det koster 200 kr
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum