Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den Blå sten/Fredericia

 Besvar Besvar
Forfatter
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Den Blå sten/Fredericia
    Sendt: 08 Maj 2013 kl. 15:42
Er der nogle som har erfaring med overstående plads.
Her mener jeg ikke om der er fisk derude nu, men mere om pladsen generelt, hvordan man kommer til den, hvordan skal vinden være (hvis der overhoved er nogle regler for det?)
 Etc. etc etc. :-)
 
 
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2013 kl. 15:57
Du kan parkere ved surfklubben lige ud til vandet - også går du til venstre ned langs stranden - et godt stykke 200 meter henne kan du se stranden knækker indad under land og ler / sand klinten rejser sig. Hvis du her fortsætter ud af kysten er der gode pladser helt op til den blå sten (som jo ligger der helt fysisk og vitterlig er malet blå) - lige ud for den og mere sydlig er det bedste flue badekar ! Afstand fra parkering 600-800 meter max. Da kysten er nord/syd vendt kan du jo selv tænke hvilken vind er bedst for dig - men du har klint/skrænt lige bag dig på kysten så du vil stå i læ og/eller opleve vinden bliver kastet lidt rundt og ført med kysten. 

Har været derude flere gange i år - men ikke fået noget endnu ... Den plads er nu også velbesøgt af lokale (mig) -

Håber det gav lidt mening :) og knæk og bræk ... 
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2013 kl. 16:14
Det gjorde det helt sikkert. Jeg har fisket der i mine helt unge dage, om sommeren. Men der cyklede vi ud til enden af fælledevej, og gik ned af en ret stejl skrant. Men ved slet ikke om den sti overhoved findes mere.
Jeg har aldrig selv fanget noget på pladsen, men altid hørt det skulle være en super plads.
Hvordan er vanddybden derude? Det kan jeg ikke selv huske.
Det kan være vi ses derude engang:-)
I hvilke vindforhold bliver pladsen plumret (hvis den da overhoved bliver det? kun i østenvind?
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2013 kl. 16:34
hvis vinden står direkte ind på kysten plumre det til - lerbunden har den effekt tror jeg. 

Ja jeg har hørt om den sti der - men har aldrig selv prøvet den, men tror faktisk den stadig er der, fordi der dukker nogle gange mennesker om de mest mærkelige steder fra :) 

Vanddybden er noget varieret, men du kan vade ganske få meter ud ved højvande fordi badekaret ligger ret tæt på land og er dybt nok til at jeg umiddelbart ikke vil vade igennem det af frygt for våde underbukser. 
Lavvandet kan der godt vades ud på sandrevlen så du faktisk har det dybe badekær mellem dig og kysten og yderligere mørk bund på den anden side ud mod det åbne hav. 
Det variere dog meget syntes jeg så man skal liiiige ... og vandstanden er altså ganske betragtelig forskellig. 
Vær opmærksom på store sten og pæle i bunden tæt på kysten, jeg er faldet et par gange over sådan forhindringer :)  

Det er såmen en fin plads uden tvivl - den er bare RET besøgt generelt af alle i omegnen så den affiskes hurtigt tror jeg (min lille lommefilosofi) - jeg plejer at tale varmt for pladserne længere nede i lillebælt og ind under broen - samt treldenæs og evt. Hindsgavl (fynsiden) ... ligemeget vinden kan du altid finde en plads :) 
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2013 kl. 16:47
Jeg fisker oftest ved sønderskov, d. nye lillebælts bro galsklint og borgmesterens, så spørger egetnlig fordi det er en af de enste pladser på Fredericia kanten, jeg ikke har fisket endnu:-)
udover da jeg var knejt:-)
 
 
Til top
Johnny Andreasen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Johnny1eye

Tilmeldt:: 09 Nov 2006
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johnny1eye Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2013 kl. 10:05
Du kan parkere for enden af Læsøvej, gå igennem fårehegnet og følge den naturlig sti ned af skrænten og starte med at fiske så snart du er ved vandet. Den blå sten ligger 5-700 meter til venstre når du kommer ned.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres