Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

gudenåen

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: gudenåen
    Sendt: 23 Apr 2013 kl. 08:09
hej... jeg vil høre om det kan være rigtig der ikke sker mere ved gudenåen, eller er det bare sådan at de "lokale" holder kortende tæt inde på kroppen og på ingen måde vil dele ud af deres erfaringer og om der bliver fanget noget.



Til top
John Dyrehave Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kaiko

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kaiko Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2013 kl. 08:26
Har lige været der i 4 dage og jeg oplevede absolut intet.
Til top
karsten jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten.j Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten.j Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2013 kl. 08:51
vandstanden er ekstrem lav så derfor er der ingen fisk
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2013 kl. 09:12
Hej Henrik,
 
Jeg vil tillade mig at kalde mig "lokal" og kan bekræfte at der er meget "stille" ved Gudenåen hvad angår de blanke nye laks.
 
Det samme gælder jo for de vestvendte som jo heller ikke er kommet igang endnu.
 
Mon ikke det kolde forår og den manglende nedbør har lidt af skylden?????
 
Det skal nok komme, men bare lidt forsinket i år FORHÅBENTLIGT :-)
 
Hold øje med Langå Camping og Bjerringbro og Omegns Sportsfiskerforenings hjemmesider, så kan du da få en lille indikation af hvornår der begynder at ske noget.
 
Mvh.
 
Hans H.
 
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2013 kl. 09:33
Laksefiskeriet er ikke rigtig kommet i gear endnu..

Men forøvrigt kan jeg da SAGTENS forstå, hvis man som lokal går enormt stille med dørene.
Hvis det var mig, der brugte eksempelvis 15-20 dage på at opsøge de første laks - og så  fandt dem en tidlig morgen, ville jeg nok ikke ligefrem skrive det herindeBig smile.

Som sofafisker, kan man ikke forvente, at "de aktive" bare giver ved dørene.
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2013 kl. 09:47
jeg har været en del ved Gudenåen de sidste par uger. Har set havørred og leget lidt med en der ikke ville hugge.
Har dog fået en flot gedde på 100cm, som naturligvis blev sat ud igen - min første fisk i Gudenåen overhovedet Smile (også min første sæson i Gudenåen)


Redigeret af moesby - 23 Apr 2013 kl. 09:47
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2013 kl. 09:47
Citat: simon agerholm2

Laksefiskeriet er ikke rigtig kommet i gear endnu..
Men forøvrigt kan jeg da SAGTENS forstå, hvis man som lokal går enormt stille med dørene.
Hvis det var mig, der brugte eksempelvis 15-20 dage på at opsøge de første laks - og så  fandt dem en tidlig morgen, ville jeg nok ikke ligefrem skrive det herindeBig smile.
Som sofafisker, kan man ikke forvente, at "de aktive" bare giver ved dørene.


Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2013 kl. 11:15
nu er det sådan at jeg også selv har været ved gudenåen mindst 10 gange de sidste 23 dage, og har intet set eller hørt eller mærket for den sags skyld, og ja det har været en kold og lang vinter og det har helt sikkert spillet ind, men jeg syntes da ellers at det virkede som om der var begyndt at ske noget på de nedre stykker omkring langå men det er da gået helt i "stå" siden hen.

og jeg kan jo se der er masser af fisker ved åen når man er der, så tænkte om det bare var fordi de lokale går meget stille med døren, eller om der bare slet intet sker og man ikke skal blive "panisk" når man har brugt 4 dage i træk uden det mindste tegn på liv.
Til top
Rene Bach Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Renebach83 Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Renebach83 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2013 kl. 11:25
Der skal masser af regn og blæst til før der kommer liv i åerne, samt Karup å... Så det er det vi alle venter på :) Men har dog haft et par nap i Karup å, men det er jo ikke nok :) 

Knæk og Bræk derude... 

Mvh Rene 
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2013 kl. 11:50

Det er uden tvivl den manglende nedbør og kulden som er med til at forsinke de blankes indtog i Gudenåen.

Det mærkes også tydeligt med de mange nedgængere som stadig befinder sig i åen. Jeg har på de sidste 14 dage fanget mellem 2 og 5 nedfaldere hver gang jeg har været ved åen for at forsøge efter de blanke. Sidste år var det bedste fiskeri efter forårslaks de første dage i april og der var fangsterne af nedfaldsfisk meget begrænsede.
 
Tror blot at opgangen er skubbet en måneds tid, så maj måned bliver SUPER (forhåbentlig :-) ).
 
Mvh.
 
Hans H.
 
Ps. Skal nok skrive NÅR jeg fanger den første ;-)
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2013 kl. 12:08
De sidste par dage har jeg været ved gudenåen efter tykke aborrer. Fandt stedet hvor der virkelig stod mange og på 3 timer havde jeg lidt over 30 aborre. Den største på lige under kg, ellers lå de på 500-600 gram.

Kortene jeg holder jeg tæt på mig Wink


Alle blev naturligvis genudsat.
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2013 kl. 12:34
Gudenåen trænger vist bare til ro, efter den famøse tv udsendelse!
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2013 kl. 17:48
Finn:

Hvilken udsendelse?
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2013 kl. 08:19
Det minder mig lidt om en oplevelse jeg havde for knap 10 år siden, ved et tilløb til Gudenåen.

Kom gående stille og roligt ned over en zone med fluestangen, og indhentede ved en fejl en ormefisker (en af de gamle eksperter).
Jeg stoppede op og trak linen på hjulet, og valgte at tage en lille snak om vejret, og fisk.
Udmeldingen var at der OVERHOVEDET ikke var kommet fisk op, og hvis der var - stod de med sikkerhed på nogle zoner laaaangt væk.
Efter snakken, gik jeg forbi ormefiskeren, og kunne pludselig se halen fra en havørred på mindst 5 kg. stikke op over kanten på hans store rygsækSmileSmile.

Jeg valgte lige at komme med en stille og underspillet bemærkning om denne mystiske hale - og det har sidenhen ført til mange hyggelige samtaler med denne gamle mand.

Jeg tror godt dem der fisker i dette fiskevand ved hvem der er tale omWink

Min egen erfaring er dog også, at man INTET vinder ved at løbe direkte ned til indvejning på Langå Camping, og jeg undlader det også selv - efter at have set hvad det kan betyde for fiskepresset.
Jeg vil såmænd gerne dele erfaringer og oplevelser med andre, men sofafiskerne deler ikke selv, de kører efter de fangster andre har slidt sig til.
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2013 kl. 09:23
Citat: Skurken90

Finn:

Hvilken udsendelse?

sender dig en pm.

Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2013 kl. 09:26
Citat: simon agerholm2

Det minder mig lidt om en oplevelse jeg havde for knap 10 år siden, ved et tilløb til Gudenåen.

Kom gående stille og roligt ned over en zone med fluestangen, og indhentede ved en fejl en ormefisker (en af de gamle eksperter).
Jeg stoppede op og trak linen på hjulet, og valgte at tage en lille snak om vejret, og fisk.
Udmeldingen var at der OVERHOVEDET ikke var kommet fisk op, og hvis der var - stod de med sikkerhed på nogle zoner laaaangt væk.
Efter snakken, gik jeg forbi ormefiskeren, og kunne pludselig se halen fra en havørred på mindst 5 kg. stikke op over kanten på hans store rygsækSmileSmile.

//klip//


Mja Simon... du havde sikkert ikke den rigtige dialekt LOL

(edit: Du er forresten på bagsiden af Ekstra Bladet i dag Thumbs Up )




Redigeret af finnjensen - 24 Apr 2013 kl. 09:37
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2013 kl. 16:39
Hej Finn,

På det tidspunkt var jeg nu lige flyttet til Kbh, efter 10 år i Aarhus (det daværende Århus) LOL.
Hvis du har gættet navnet på fiskevandet, kender du nok også manden med rygsækken?
Jeg anerkender fuldt ud, at det tager mange år før man kommer ind i varmen, og først og fremmest skal man selv have lidt at byde ind med - altså selv tage de UENDELIGT mange nulture, før man finder den rette melodi ved et givent vandløb.

Viden er noget man deler, og ikke bare forærer væk til dem der primært fisker fra sofaen, eller bag computerskærmen.

Jeg har set historien på bagsiden af EB.
Den mest imponerende lystfisker-målefejl jeg selv har oplevet, var nu en gut som ringede til mig en meget tidlig lørdag morgen - med meldingen om at han stod med en regnbueørred på over 11 kg. ude ved putsøen... Da jeg ankom, viste det sig at han stod med en vægt som målte i pund.LOLLOLLOLLOLLOL

Laksen skal nok komme til Gudenåen, er desværre mere i tvivl om, at den kommer forbi Tangeværket - nogensinde.

Jeg har dog en aftale med min hustru om, at jeg får lov at købe hus i Langå når jeg går på pension - så min tidshorisont er heldigvis på lige det område, cirka 20 årBig smile
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2013 kl. 17:19
Citat: simon agerholm2



Jeg har dog en aftale med min hustru om, at jeg får lov at købe hus i Langå når jeg går på pension - så min tidshorisont er heldigvis på lige det område, cirka 20 årBig smile
hvor køber hun så hus? LOL
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres