Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Masser af regnbuer i Grenå

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Peter Fosgerau Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pfr

Tilmeldt:: 21 Maj 2010
Geografisk: Hammel
Status: Offline
Beskeder: 221
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pfr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Masser af regnbuer i Grenå
    Sendt: 15 Apr 2013 kl. 20:50
Hej!
 
Der har været udslip af regnbueørred i Grenå havn 5-10000 stk. Så der er rig mulighed for at fange en god stak buer!
 
Hilsen Peter
 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2013 kl. 22:06
Hmmm... Disse fisk er nu via utroligt held undsluppet en skæbne, ingen burde være forundt. Lad dem dog hygge sig ude i friheden med alle de sanser og indtryk, der bør være enhver fisks frygtløse og naturligt verdslige samspil med de væsener forundt, de nu engang er født under - under samme vilkår - men under forskellige overlevelsesmuligheder der hele tiden har haft deres liv- JAGTET - men dog i frihed!
 
Denne filosofi var bare et eksempel på, hvorledes "man" nu kan "se" på de forskellige hændelser - og vi ser alle sammen forskelligt på dem!.
 
Du/i behøver ikke at være enige med mig, da dette vil være umuligt for de fleste. Det er jo filosofi den "kører hen over", og det er jo "et sted" der skal få folks tanker til at udvide sig til andet end, egne selvoptagne ideer om f.eks. økonomi, magt etc.
 
Ikke hver dag man ser en tråd accelerere så hurtigt op til næsten utallige mulige diskussionsmuligheder - men det kom sku lige over mig - ups!.
 
Burde vi ikke forøvrigt have en trådmulighed med: FILOSOFI - delt op i flere tråde såsom:
 
Filosofi verdsligt/lokalt?
Filosofi efter eget ønske - Naturligvis indenfor etiske og korrekte rammer!
Filosofi for viderekommende - der jo egentligt på mange områder åbner øjnene for rigtig mange mennesker, der indtil nu har levet i deres egen lille verden!. 
 
Filosofi er jo det, der fastholder og koordinerer os som enkeltindivider til alt omkring os!.
 
Mvh. - Kim -
Til top
henrik kahr Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mrkahr Avatar

Tilmeldt:: 02 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mrkahr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2013 kl. 22:29
Rolig nu kim , tjek lige tobakken i pibenWink Det er mandag aften  mand . henrik
Mrkahr
Til top
PETER RASMUSSEN Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
NOCATCH

Tilmeldt:: 29 Jan 2010
Geografisk: MELLEM RANDERS OG HOBRO
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NOCATCH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2013 kl. 22:54
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2013 kl. 23:00
Henrik - jeg er filosof - og ikke ryger. En filosof kan skrive hvad han nu mener til hver en tid, så længe han mener, det har relevans til videreudvikling af egen samt andre personers tankegange!
 
Hvis ikke man kan/vil følge med - kan man jo bare lade være, da jeg jo også har skrevet, at det ikke er alle forundt, at videreudvikle sig via denne metode!. Du kan så ikke Unhappy 
 
Men du har da ret i, at det er mandag aften Big smile
 
Mvh. - Kim -  
Til top
michael ditlev hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hansenvr6 Avatar

Tilmeldt:: 25 Dec 2011
Geografisk: 8410 rønde
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hansenvr6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2013 kl. 23:21
Det der er problemet med disse buer er at de kan smadre økosystemet hvis de kommer op i de små bække hvor ynglet snart klækkes, det vil ha ret store konsekvenser... Ellers var jeg helt med dig Kim, men nej, de skal fanges ellers kommer Djursland til at mangle fiske de næste mange år..
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2013 kl. 23:22
De skal bare op hurtigst muligt og gokkes
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2013 kl. 23:46
 
Michael Big smile
 
Ja mit udgangspunkt var sådan set også lidt provokerende udfra det synspunkt, at alle levende væsener har ret til, på et eller andet tidspunkt at føle sig frie, og leve livet som det oprindeligt var meningen!
 
At vi mennesker er kommet så langt, at vi næsten sidder i sofaen og styrer hele verdens øvrige dyreliv med en fjernbetjening, er jo så bare sørgeligt, da vi trods vores egen selvfede selvopfattelse som absolutte overhoveder for hele verdens dyreliv samtidig fjerner det, vi jo er en overvejende del af!..
 
Steffan Big smile
 
Ja filosofi kan også udtrykkes ganske kort. Men husk at alt filosofi bunder i muligheden for kommunikation og eventuel modsigelse. Jo kortere filosofi - jo mere debat, da filosofi ikke kan udtrykkes uden mange ord!.
 
Men gok du bare dyrene - hvis du da ka` fange dem LOL
 
Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 15 Apr 2013 kl. 23:47
Til top
Jacob Niemann Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JacobS

Tilmeldt:: 13 Maj 2005
Geografisk: Øresundskysten
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JacobS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 01:17
Helt ærligt Kim, sikke noget sludder. Jeg synes du skal lade være med at kalde alt dit nonsens for filosofi. I bedste fald er der tale om banal lommefilosofi. 

Prøv at læse dine indlæg igennem. Det giver ikke nogen mening! Du bør også slå nogle af de ord du bruger op i ordbogen.

Du må undskylde hvis du synes jeg er hård. Men jeg har læst lidt filosofi og synes det er respektløst at bruge det ord her. 

Hermed min "modsigelse" ;)
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 06:47
Jeg gider ikk fange regnbuer, lad andre om det Hehe
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 07:38
De kan så væremeget sjove at fange de Regnbuer
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 07:50
Citat: hansenvr6

Det der er problemet med disse buer er at de kan smadre økosystemet hvis de kommer op i de små bække hvor ynglet snart klækkes, det vil ha ret store konsekvenser... Ellers var jeg helt med dig Kim, men nej, de skal fanges ellers kommer Djursland til at mangle fiske de næste mange år..


Ro på , Regnbuer er ikke i stand til at yngle i Danmark ( der er dog få tilfælde uden dokumentation)

Men at sige det er mere "synd" for en putfisk end en udsat havørred , at blive halet op i en havn , giver da ingen mening.

Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 08:31
Jeg er helt enig med Kim synes han skriver nogle kloge ting
Til top
Peter Fosgerau Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pfr

Tilmeldt:: 21 Maj 2010
Geografisk: Hammel
Status: Offline
Beskeder: 221
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pfr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 09:29
Regnbuerne æder alt på deres vej, så det smolt der starter udtrækket nu fra Kolindsund er klart på menukortet! Så så mange af dem  som muligt skal øjeblikkeligt fanges!
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 18:05
Som Peter nævner er det potentielt et stor problem, jeg har lige været på havnen, der er store sværme af fisk - et par dage efter påsejlingen var der set buer langt oppe i åen.
 
I de mængder der er undsluppet og som kan ses i udløbet ved havnen, støvsuger de åen for liv Confused
 
Der er ikke noget romantisk i at fiskene her fik deres frihed.


Redigeret af fiskefreak - 16 Apr 2013 kl. 22:14
Venligst
Til top
Hans Peter Fryd Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HPFJ

Tilmeldt:: 06 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HPFJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 20:31
Ja - de skal da bare fiske op hurtigst muligt!
Metoder? 
Fluer? 
Hvor? I havnen, i kanalen eller?
HP
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 20:44
Powerbait [<:o)]
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 20:53
havnen er vit tom  de er spredt.
er en del i åen  favorit agn er reje, spin og flue.
fanges TIDLIGT !!!

men er vist flere end 10.000  har hørt 23 tons  og de vejer 500-600 gr stk

Smile
Til top
Torben Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nebrot

Tilmeldt:: 20 Jan 2010
Geografisk: Tarm / Skjern
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nebrot Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 21:04
Kun den er klog som ved hvad han ikke ved noget omWink 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 21:06
Nemlig, og jo klogere han bliver, jo mere opdager han hvor meget han ikke ved. Wink

/Jim.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 21:08
Og herinde ved de fleste jo alt, så den antagelse kan næppe være helt forkert. Wink

/Jim.


Redigeret af scott - 16 Apr 2013 kl. 21:13
Til top
Torben Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nebrot

Tilmeldt:: 20 Jan 2010
Geografisk: Tarm / Skjern
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nebrot Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 21:09
nemlig. Big smile
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 21:20
Hvis det virkelig kan skade så meget hvorfor el fisker man så ikke dem man nu kan få fat i og så tænder grillen og inviterer folk på regnbue :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 22:10
Citat: HPFJ

Ja - de skal da bare fiske op hurtigst muligt!
Metoder? 
Fluer? 
Hvor? I havnen, i kanalen eller?
HP
 
Hej "HAPJE" Wink
 
Over det hele, nord og syd for havnen, men mange i kanalen Smile
 
De sultne, tager det meste, spin som flue, bare agnen ikke er for stor.


Redigeret af fiskefreak - 16 Apr 2013 kl. 22:13
Venligst
Til top
Hans Peter Fryd Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HPFJ

Tilmeldt:: 06 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HPFJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 22:41
Hej Claus

Haha.. Jep..

Tak for det.

HP
Til top
Laurits Therkildsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Therkildsen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Therkildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 23:12
Overvejer at tage naboens knægt med til Grenaa, så han kan få lidt flex på klingen. Jeg er dog kommet lidt i tvivl om hvordan det forholder sig med fiskeretten i det nederste af åen. Synes at have hørt, at de nederste par hundrede meter er frit?

Nogen der kan oplyse mig?

Vh. Laurits
Til top
michael ditlev hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hansenvr6 Avatar

Tilmeldt:: 25 Dec 2011
Geografisk: 8410 rønde
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hansenvr6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 23:28
Jeg ved der er et stykke inde ved byen der er gratis. Men mener det første stykke ved udløbet er fredet.. Der står skilte hvor der må fiskes.. Ellers kan du gå ind på www.grenaa-sportsfiskerforening.dk og så skriv til formanden, han har helt styr på det der
Til top
Peter Fosgerau Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pfr

Tilmeldt:: 21 Maj 2010
Geografisk: Hammel
Status: Offline
Beskeder: 221
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pfr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 06:19
Intet frit fiskeri i Kolindsund/Grenå å mere, der kræves dagkort også til bystykket! Og de nederste 500 meter af åen er fredet!
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 21:14
Var på havnen idag. Vi fiskede ved Anholtfærgen. Der blev fanget en del fisk. Næsten alle blev fanget dybt og de fleste på blanke blink....
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 22:39
Jeg er enig med Kim.
 
Jeg kan ikke se hvorfor fiskene "bare" skal fanges og gokkes. (med mindre de spises) men for mig læser jeg det som ren aflivning, for at beskytte havørredernes yngel.
Er der nogen rapporter fra "eksperterne" eller er der flere her der slynger påstande ud, fordi de måske har hørt andre nævne det?
 
Måske det er sandt at de ødelægger gydebanker, spiser yngel , jeg ved det ikke.
 
Men hvad så med de andre rovfisk , gedder f.eks? Skal de opfiskes og gokkes fordi de lever i et "havørredvand" ?
 
Ja der er ikke noget ulovligt i at opfiske de regnbuer, gokke dem, og smide dem i skraldespanden , eller give til kattene.
 
Jeg ville ikke fiske udelukkende for at aflive fiskene ,hvis ikke de skulle spises.
 
Og måske læser jeg hensigten , forkert.
 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 22:52
Citat: JacobS

Helt ærligt Kim, sikke noget sludder. Jeg synes du skal lade være med at kalde alt dit nonsens for filosofi. I bedste fald er der tale om banal lommefilosofi. 

Prøv at læse dine indlæg igennem. Det giver ikke nogen mening! Du bør også slå nogle af de ord du bruger op i ordbogen.

Du må undskylde hvis du synes jeg er hård. Men jeg har læst lidt filosofi og synes det er respektløst at bruge det ord her. 

Hermed min "modsigelse" ;)
 
Beklager Jacob, at jeg ikke kan nå ind til dig. Ikke alle er modtagelige, og tilsyneladende er du så ikke èn af dem. Der er forøvrigt ikke nogen større generel forskel på filosofi, så lommefilosofi kan være lige så godt som alt andet filosofi. Med andre ord er lommefilosofi bare et nedsættende ord fra de, der ikke kan eller vil følge med.
 
Jeg synes ikke du er for hård, du er bare ikke særlig kvik jævnfør dit indlæg. Men skidt med det, vi skal alle være her - også typer som dig, der mener at bare man bruger ord som lommefilosofi og nonsens har man udtrykt sig på en intelligent og moden måde. Måske du selv skulle læse dine egne indlæg igennem, og så spare os for lignende fremover?
 
Tak vil så kun være et fattigt ord Big smile
 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 23:02
Citat: scott

Nemlig, og jo klogere han bliver, jo mere opdager han hvor meget han ikke ved. Wink
/Jim.
 
Ha Jim - det gælder da forhåbentligt os alle? LOL
 
/Kim
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 23:04
Ha ha...nemlig, det gælder for alle, det er bare ikke alle som opdager det.  LOL

/Jim.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 23:13
Så kan det jo ikke betale sig at finde ud af mere, når der hele tiden bare kommer flere spørgsmål ud af det - lugter sku lidt af fast arbejde, i kraftig modvind, op af bakke, med for små sko, og med solen i øjnene LOL.
/Kim

Redigeret af kikophil - 17 Apr 2013 kl. 23:14
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 23:15
Lige præcis Kim, det er derfor de tossede altid er glade, det er så dejlig ukompliceret.

/Jim.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 23:27
Ja salige er de enfoldige. De får det først skidt, når andre fortæller dem om alt det, de går glip af, og absolut ikke kan leve uden. Et godt eksempel på, at de der gør ting i "god og bedste mening" sagtens kan ødelægge langt mere, end de i deres bedrevidenhed kunne forestille sig Disapprove .
 
/Kim
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2013 kl. 01:55
Citat: Mortenxxx

Jeg er helt enig med Kim synes han skriver nogle kloge ting
 
Tak for det Morten Thumbs Up
 
Desværre er der bare mange, der får ondt i "leveren" hvis man får lidt ros, men skidt med det. Den slags er uundgåeligt på et stort site som 123.nu
 
Meget af det jeg skriver, er jo skrevet på en humoristisk/ironisk måde der ikke opfanges af alle. Nogle gange er det jo med vilje, at jeg skriver let provokerende om et emne.
 
F.eks. når jeg her i tråden skriver om de stakkels fisk, der nu har en chance for at nyde friheden osv. osv. Det er jo så meningen, at dette skal åbne for debat med forskellige holdninger, løsninger etc. - hvilket det så også har gjort - men samtidig er det som skrevet næsten uundgåeligt, at "den sørgelige (lever)gruppe" føler sig tvunget til, at markere sig via personlige intetsigende indlæg totalt uden aktuelt indhold.
 
How low can they go? - jo der er ingen bundgrænse - desværre.
 
Nå men klokken er blevet mange, så jeg gider ikke brokke mig mere over intetsigende personer i aften.
 
Der skal jo også være lidt "røvful" tilbage til andre tråde LOL
 
Godnat
 - Kim -
Til top
Peter Fosgerau Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pfr

Tilmeldt:: 21 Maj 2010
Geografisk: Hammel
Status: Offline
Beskeder: 221
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pfr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2013 kl. 06:46
Regnbueørrederne i dette tilfælde er undsluppet ved et uheld, da et skib påsejelde de bure de var i, i Grenå havn. Så det kan defineres som en faunafourening.At mange af fiskene trækker op i Kolindsund er ikke så heldigt set udfra: 1, man forsøger at gøre vandløbet reproducerende for Havørred! 2: I Kolindsund findes der en meget fin og gammel stamme af bækørred. 3: Der var før i tiden et meget fint geddefiskeri som desværre er på vej tilbage på grund af manglende byttefisk (skalle/aborre) regnbuerne kaster sig også over deres yngel så dermed forsvinder meget af fødegrundlaget for gedden 4: Et kæmpemæssigt frivilligt foreningsarbejde med vandpleje, udsætninger som igen giver grundlaget for at drive en fiskeforening. 
Så derfor er Robin Hood fiskene ikke velkomne i Kolindsund i så stort et antal!








=Raymond Holm]Jeg er enig med Kim.
 
Jeg kan ikke se hvorfor fiskene "bare" skal fanges og gokkes. (med mindre de spises) men for mig læser jeg det som ren aflivning, for at beskytte havørredernes yngel.
Er der nogen rapporter fra "eksperterne" eller er der flere her der slynger påstande ud, fordi de måske har hørt andre nævne det?
 
Måske det er sandt at de ødelægger gydebanker, spiser yngel , jeg ved det ikke.
 
Men hvad så med de andre rovfisk , gedder f.eks? Skal de opfiskes og gokkes fordi de lever i et "havørredvand" ?
 
Ja der er ikke noget ulovligt i at opfiske de regnbuer, gokke dem, og smide dem i skraldespanden , eller give til kattene.
 
Jeg ville ikke fiske udelukkende for at aflive fiskene ,hvis ikke de skulle spises.
 
Og måske læser jeg hensigten , forkert.
 
[/QUOTE]
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2013 kl. 20:07
Fanger i nåede de grenå? tænker at kigge optil jer på mandag til lidt put and saltvands fiskeriSmile
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2013 kl. 20:10
Hej Daniel. Jeg fangede 14 på et par timer idag.... Det har jeg sgu aldrig prøvet i en P&T sø.....
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2013 kl. 20:15
he he det lyder sjovt.

Jeg har aldrig været i havnen før så det kunne være meget sjovtSmile
Til top
henrik kahr Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mrkahr Avatar

Tilmeldt:: 02 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mrkahr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2013 kl. 20:30
Lige kommet hjem fra fiske tur ved Grenå , der er masser af regnbuer masser ..... Så kom af sted , i næsten alle de badekar hvor vi var i stod der masser af fisk , tro mig de er fulde af skader på finner , husker dem ikke så grimme fra åer . gik på stykket ved Fornæs fyr . har afleveret ca 30 stk ved mink farm . henrik
Mrkahr
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2013 kl. 20:46
Hej Henrik

Hvad fangede du på? 

Hvis vi skal finde ud til stykket ved fornæs fyr har du så en adresse eller vejnavn vi kan sætte GPS`en påSmile
Til top
henrik kahr Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mrkahr Avatar

Tilmeldt:: 02 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mrkahr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2013 kl. 21:06
Daniel google Fornæs fyr , husk dybt vand så pas på ellers små blink ,spinner, fik en masse fisk på rapalla gul wobler , en fyr fik masser af fisk på regn orm og prop. H
Mrkahr
Til top
Thomas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
snøvledk

Tilmeldt:: 22 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 243
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snøvledk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2013 kl. 22:29
Der er en lille reportage fra Tv2 Østjylland

http://www.tv2oj.dk/artikel/161476:Norddjurs--Lystfiskernes-paradis
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2013 kl. 06:06
Citat: MBM

Hej Daniel. Jeg fangede 14 på et par timer idag.... Det har jeg sgu aldrig prøvet i en P&T sø.....

Vi skal vist samle tomme flasker nok til en tur i en put en dag, Madsen. Wink

"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2013 kl. 20:50
Gu ska vi så Tom . Jeg må med Mesteren en dag.....
Til top
Peter Birk Enggrob Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pbepbe

Tilmeldt:: 09 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pbepbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2013 kl. 09:54
Skal lige høre om det stadig kan lade sig gøre at overliste bare en enkelt fisk endnu? Har nemlig haft alle mine ture i år som nulture og vil gerne rette op på det :D 
Er der noget som funker specielt godt? Powerbait, spinner, orm, blink osv.?  
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2013 kl. 10:14
Peter:

Jeg kender en som fik 17 fisk igår inde i havnen på 2 timer.
De blev taget på powerbait og spinner så det er bare med at komme! Smile Knæk og bræk
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2013 kl. 10:15
Komme ud* skulle der stå Wink
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres