Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tenerife

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders Lund Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
anders-lh

Tilmeldt:: 28 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anders-lh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tenerife
    Sendt: 14 Apr 2013 kl. 19:10
Hej
Skal en tur til Tenerife (Playa de las americas) i uge 40 og har i den forbindelse overvejet om man skulle prøve noget fiskeri fra båd dernede. Er der nogen herinde der kender til fiskeriet muligvis nogle både der sejler ud dernede fra.

MVH
Anders
Fishing is not a matter of life or death. It's much more serious than that.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2013 kl. 20:17
På turistbådene i det område af Tenerife, er der ABSOLUT ingen sammenhæng mellem pris og kvalitet.
Jeg har være på Tenerife flere gange, om man kan opleve at få fremvist de samme fotos af "nye fangster" - som man også blev præsenteret for året før.


Til top
Anders Lund Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
anders-lh

Tilmeldt:: 28 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anders-lh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2013 kl. 21:08
Ved du om det er sådan generelt eller kun i playa de las americas?
Fishing is not a matter of life or death. It's much more serious than that.
Til top
Lars Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Insomniaz

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Geografisk: Mårslet
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Insomniaz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2013 kl. 23:43
Jeg fik anbefalet denne båd af via en engelsk grejforhandler jeg kender. De har den et par uger hvert år.
Kom aldrig selv afsted, da vi døjede med vind.
http://www.dotsytoo.com/index.cfm?idioma=eng
Til top
Lasse Elmgren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasseej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasseej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2013 kl. 06:25
Der er turbåde i havnen ved Playa De Las Americas. Du kan købe billetter til bådene i alverdens turistboder. 
 
Priserne er ikke så slemme igen. Der er fint med fisk i alle arter inkl blæksprutter, men størrelserne er XS.
 
4 timer på havet med en sur reje på krogen, giver da om ikke andet lidt frisk luft. God tur.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2013 kl. 08:51
Anders :

Det er min opfattelse, at der ligger nogle MEGET bedre både, oppe ved det nordlige af øen.
Hvis du tager en tur med turistbådene, er det bare spild af penge.
Så vil jeg hellere anbefale en tur, hvor man bare kigger på grindehvalerne og delfinerne - det er en stensikker og god oplevelse.

Ellers skal du smutte over til La Gomera (naboøen), dér ligger blandt andet en danskejet biggame båd.
Marlin fiskeriet er dog yderst sæsonbetonet, og ret dyrt.

Jeg har selv nogle overvejelser om, at tage 3 dage på stranden (Tenerife), derefter 7 dage på La Gomera med fiskeri - og så lige få armene ned ved at ligge 4 dage til på stranden på Tenerife bagefter.

Det vil så være i uge 26-32, hvor jeg har hørt at chancen for en Marlin er størst - til  gengæld flyver de danske selskaber ikke i den periode.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum