Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ABU AMB. CS PRO ROCKET ??

 Besvar Besvar
Forfatter
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: ABU AMB. CS PRO ROCKET ??
    Sendt: 10 Apr 2013 kl. 17:21
Er der nogen som kan forklare mig hvad der gør, ABU AMB fx.5500/6500 CS PRO ROCKET, til noget særligt, hvis de er det.

Nogle sælger dem med argumentet "de kaster længst" af multihjulene ?.

Er disse hjul vær at købe, for de er jo nogle år gamle fra ca. 2007.

Hilsen
Jørgen
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2013 kl. 17:33
Det specielle er kuglelejerne og oilen. Snævre tolerancer og en speciel olie, muligvis rocket oil, yellow label.
 
Jeg ejer ikke et selv, men jeg har set svenske laksefiskere kaste i omegnen af 100m med dem. De kan tunes til at kaste endnu længere.
 
Hvis jeg selv stod med valget mellem et Rocket og et nyere Ambassadeur, ville jeg vælge Rocket eller måske et Record C6. De andre Ambassadeurer er ringere.
 
Mvh. Peter
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2013 kl. 14:15
Hej Peter
Hvad specielt er der ved rocket oil,Yellow label, og hvor kan den købes.
Hilsen Jørgen
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2013 kl. 15:57
Hej Jørgen
 
Jeg skrev forkert, det hedder Rocket Fuel. Sportdres Bornholm har den vistnok, men ellers har jeg købt den her: http://www.blakdogtackle.com/product_info.php?cPath=22_57&products_id=212
 
Det specielle ved den olie er, at den bremser kuglelejet minimalt og tillader det at løber meget hurtigt. Der findes et par andre farver eller labels som er langsommere og hurtigere, men yellow label er nok den mest brugte.
 
ABU og mange andre leverer de fleste multihjul med en noget tykkere olie. Så får kunderne ikke fuglereder, men de kaster heller ikke så langt. Det er nok grunden til at gamle multihjul kaster længere end nye: olien bliver efterhånden slidt væk. Undtagelsen er ABUs Rocket hjul og Shimanos DC hjul. DC hjulene kører på knastørre kuglelejer, de må ikke smøres.
 
Husk i øvrigt at uanset hvor mange kuglelejer der sidder i hjulet, så er det kun de to på spoleakslen som betyder noget for kastelængden. Alle de andre er kun lækre.
 
Når jeg ikke kan lide de nyeste runde ambassadeurer, så er det fordi der er for meget plastik og for dårlige geartandhjul i dem. De kan slides op. Rocket, Record C6 og mange andre af de lidt ældre er uopslidelige. Jeg har et 5000C fra 1970, det er virkelig blevet brugt hårdt, men kører stadig som nyt.
 
Mvh. Peter
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2013 kl. 19:30
Følger med på sidelinien har også kigget efter Rocket hjulet men laves det i 5501?
Har købt rocket fuel red label, det fungere fint men yellow er måske hurtigere, og ja sportsdress på Bornholm har det!
Vh
Henrik
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2013 kl. 19:33
I øvrigt skammeligt at der ikke findes en butik i Københavns området der kan tilbyde rocket fuel og UT tuning og diverse keramiske lejer!
Vh
Henrik


Redigeret af HSJ - 11 Apr 2013 kl. 19:33
Til top
Brian Dalskov Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalskov

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Nord for Kbh
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalskov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2013 kl. 19:59
Hej Henrik.

Rocket cs pro 5501 findes i en del butikker i den lilla 2012 udgave til ca 1400kr.
Men hvis du kigger lidt omkring kan du finde ældre versioner i farven champange til under en tusse Wink

Mvh  Brian
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2013 kl. 20:52
Ok for den er godt nok grim i den lilla!
Til top
peder Zeuthen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
pederzeuthen

Tilmeldt:: 18 Jan 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pederzeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2013 kl. 07:02
Hej Brian
Har kigget lidt efter et rocket i 5501, champagnefarvet (meget godt kan man sige om ABU, men deres farvevalg.....(  ) kan ikke rigtig finde et. Hvor har du set det.

Peder
Til top
Kristian Ørsted Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
zziplex Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2003
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zziplex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2013 kl. 09:13
Rocket Fuel er fin olie, der føres i tre densiteter. Rød (tyk), gul (lidt tyndere) og tournament grade (meget tynd). Nogen gange er rød ikke tyk nok, og så kan man finde en olie, der er endnu tykkere. For eksempel gearolie. Vælges marintypen er der additiver i olien, der gør den bedre i våde forhold. Rocket Fuel er udviklet her:
http://www.therocketreelcompany.com/en/

Det interesante er imidlertid: Kaster man længere med tynd olie eller lejer med mindre tolerance eller keramiske kugler. I praksis nej. Det er intet problem at få et hvilket som helst multihjul til at løbe for hurtigt. Det handler om at bremse tilstrækkeligt. Og det er kunsten. Brug 5.000,- på ny stang, nyt hjul, optimeret speciallavet spole, nye lejer, ny olie osv. I bedste fald kaster du så 1 % længere. I værste fald kortere. Eller tag en god øl med under armen og kontakt en god instruktør og du kaster 50 % længere. Sådan cirka altså ;-)

/Kristian
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2013 kl. 09:49

Jeg vil give dig ret i at en god instruktør kan gøre underværker. Når jeg alligevel leger med tuning af mine hjul, så er det simpelt hen fordi det er sjovt. Og fordi der kan presses lidt ekstra meter ud af et godt hjul. Men vigtigere for mig er, at et tunet hjul kan kaste sikkert med lettere endegrej. Jeg har i øvrigt brugt multihjul i over 30 år nu.

Den mest effektive tuning jeg kender til, er at fjerne lineføreren. Jeg har prøvet det på et Shimano Curado D med forbløffende resultat, det gav omkring 10m ekstra. Men det er så upraktisk ved spinnefiskeri at jeg hellere kaster kortere med linefører.

Min personlige preference er Shimanos DC bremsede hjul. De kan ikke tunes, kun vedligeholdes. De kaster langt, men jeg kaster såmænd lige så langt med mit tunede ABU Record C6. Men DC hjulene har ret lille linekapacitet, så i nogle situationer skal der større hjul til.

Mvh. Peter

Til top
Kristian Ørsted Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
zziplex Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2003
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zziplex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2013 kl. 10:35
Peter, du har jo fuldstændig ret. Det er sjovt og lærerigt at pusle med multihjul. Også jeg er glad for DC hjulene. MEN på kastebanen? Glem dem. Mit gamle Ultra Mag I kastede 30 % længere ved en direkte sammenligning for år tilbage. Alligevel er det altid DC hjulene der kommer med under praktisk fiskeri.

/Kristian
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2013 kl. 10:55
PZ Har du nogen ide hvor et pro rocket hjul i en anden farve end den lilla kan købes, jeg spørger ikke af ugidelighed men har svært ved at finde et i størrelse 5000/6000.
Til top
jens wennecke Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wennecke

Tilmeldt:: 20 Nov 2005
Geografisk: københavn og møn/falster
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wennecke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2013 kl. 11:01
Du kan købe Pro Rocket 5501 her i et sæt med en glimrende let-jerkbaitstang til en rigtig fin pris.http://huntershouse.dk/kat1338-Predator-s%C3%A6t/side3503-Jerkbaits%C3%A6t.html
Til top
Ulrich Bergmann Olesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ubo Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ubo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2013 kl. 11:03
Hej Jørgen
 
Og det er rimeligt billigt
Mvh
Ubo
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2013 kl. 13:13
 
Du kan også vælge at købe et af mig :-)
Hjulet er ubrugt, altså udover at der er spolet line på det.
Der medfølger orig kasse, manulaer, og papir, incl et garantibevis med livsvarigt garanti.
Olie til meget lang tid er der også med.
 
 
 
 
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2013 kl. 13:21
Hej Frank

Hvilken størrelse er hulet.
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2013 kl. 13:40
Det er et 6500 CS Rocket.
Det er købt hos Hvidovre Sport, og der er et stemplet livstidsgarantibevis med til det.
 
Prisen har jeg sat til 1000 kr, hvilket jeg synes er rimeligt.
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2013 kl. 13:52
Frank Hvad er forskellen på dit hjul og et CS PRO ROCKET.
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2013 kl. 14:39
Jens og Ulrich
Tak for jeres link. det er ikke så ringe det tilbud.
Hilsen
Jørgen
Til top
Brian Dalskov Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalskov

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Nord for Kbh
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalskov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2013 kl. 14:57
Hej Peder

Det var hos Hunters House som de andre linker til at jeg havde set hjulet.

Men der kan også være at Jesper fra Sportdres, Rønne kan hjælpe.
Jeg kan spørge i næste ugeWink

\Brian
Til top
peder Zeuthen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
pederzeuthen

Tilmeldt:: 18 Jan 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pederzeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2013 kl. 15:53
Tak Brian

jeg kan selv ringe til Jesper, det er ham der har tunet mit Rocket ;-)
Tilbudet hos Huntershouse er fint....

Peder
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2013 kl. 19:13
Hej Frank
Jeg har sendt en personlig mail til dig så vi kan få afsluttet vores mellemværende.
Hilsen
Jørgen
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2013 kl. 21:33
Citat: J.KROG

Hej Frank
Jeg har sendt en personlig mail til dig så vi kan få afsluttet vores mellemværende.
Hilsen
Jørgen
 
 
Hvordan finder man en privat mail herinde ?
Jeg synes ikke at jeg kan finde noget.
 
Mvh
Frank
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2013 kl. 20:50
Hej Frank

Er du her stadig. Eller ?????

/Jørgen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum