Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rimter nu - where to go?

 Besvar Besvar
Forfatter
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Rimter nu - where to go?
    Sendt: 06 Apr 2013 kl. 09:29
Hej Medfiskere
 
Jeg har talt med en ven og hans fisketossede søn(fantastisk knægt), for at se om vi kunne fange en lidt rimter, hvilket de aldrig har gjort før. Jeg har da fanget lidt rimter her og der -  men det er unægteligt frygteligt langt fra at være spidskompetencen. Jeg håber derfor en eller flere af jer kan hjælpe med lidt info, der kan være med til at gøre udflugten til en succes.
 
Jeg overvejer som udgangspunkt Tryggevælde Å- men hvor og hvordan? Og er der andre destinationer i mindre eller tilsvarende afstand fra hovedstaden, der er bedre eller lige så gode?
 
Ha' en fantastisk forårsdag 


Redigeret af fiskejonas - 06 Apr 2013 kl. 19:12
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MortenSchultz

Tilmeldt:: 08 Mar 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MortenSchultz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2013 kl. 12:18
Sommer metoden : 

Det sjoveste fiskeri i får efter rimter er lidt ala multe fiskeri som det ligner du har lidt erfaring med.

Hele køgebugt har de her stimer af rimter, i alle havnene, findes de og i særdelshed i køge å og tryggevælde å. 

Åen: Som sagt, lidt ala rimte fiskeri, du kaster simpelthen noget toastbrød/franskbrød ud på overfladen i passende stykker ( 2 krone store) der vil nok ikke gå længe før skaller og rimter begynder og komme til overfladen efter dette og så er det bare på med en krog og ud i strømmen. 

kysten/havnen her fisker vi udelukkende waglers, og så plejer vi og kunne se stimerne af rimter der trækker rundt, ud med lidt brød igen, og så er det bare og fiske brødet on the drop, dvs svævende ned gennem vandet. 

Åen NU :der fisker vi udelukkende på de øverste stræk af tryggen da de pt er igang med gydning.  der fisker vi udelukkende med enten fast pasternoster tackle over langs den modsatte bred/midten af åen med en luns brød, eller evt orm, desværre kan "ireterende " bifangster som aborre og havørred også rigtig godt lide orm på dette tidspunkt, men det tager man med jo. Eller os dyrker vi det lidt mere aktive fiskeri med waglers, i midten af åen, mens vi affisker strækne, igen med brød som krogagn. og så finder vi fiskene omkring bunden her.

Kysten : vi fisker kun kyst/havne rimter om sommeren :D 


Andre steder tæt på hovedstaden med ligeså godt fiskeri aner jeg ikke, tryggen er VIRKELIG gavmild i perioder her i foråret, især med størrelsen på fisken. Men jeg har fisket RIGTIG meget efter rimter i Ishøj/hundige/mosede havn, og har ALDRIG haft en sommertur de førnævnte steder uden fisk på land. og har haft MANGE ture siden jeg var en "lille" dreng :D men jeg vil næsten tro at alle de andre havne har samme muligheder, i ser ihvertfald hurtigt hvis der er fisk i vandet, især hvis i får smidt lidt brød ud :) 

Held og lykke med det. er der mere skriver du bare. 

Morten
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MortenSchultz

Tilmeldt:: 08 Mar 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MortenSchultz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2013 kl. 12:19
Skal lige tilføje at Å fiskeriet i tryggen foregår fra engen og ned til pambroen. med flest fisk på det nederste stræk. Altså fra pambroen til slusen.
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2013 kl. 19:15
Hej Morten
 
Tusind tak for et udførligt svar - det er meget værdsat. Vi prøver lykken med brød og orm i Tryggen i morgen, med viden i baghovedet om, at vi til sommer igen har nogle fornuftige chancer på nogle af de pladser du nævner :-).
 
Rigtig god aften
 
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MortenSchultz

Tilmeldt:: 08 Mar 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MortenSchultz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2013 kl. 03:10
Velbekommen, lad os gerne høre hvordan det gik :)
Til top
Kim Håkonsson Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mitch47 Avatar

Tilmeldt:: 10 Dec 2012
Geografisk: albertslund
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mitch47 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2013 kl. 23:17
lidt sent indlæg men til en anden gang.... ude ved mosede fort strand... gå ned på stranden via trappen... gå til højre for den store betonmole... et par hundrede meter fremme eller mindre finder i en træpæl i vildnisset ... vad ud for den og fisk til højre for pælen.. der er godt med tang og små sten uden betydning for fiskriet... men her går de og gemmer sig og æder hvad de finder... har selv fanget et par rimter derude...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres