Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mine begynder fluer

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Vetche Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Vetche Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2013
Geografisk: Kjellerup
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vetche Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mine begynder fluer
    Sendt: 03 Apr 2013 kl. 22:10
 
Det er så mit forsøg på at binde lidt fluer til Karup å
Er det noget der kan gå an


Redigeret af Vetche - 03 Apr 2013 kl. 22:13
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 22:23
Ja, de ser rigtig fine ud, hvis du lige er begyndt med fluebindingenSmile
 Især den rødlige med guldkrop tror jeg på, hvad hedder den?  
 
Måske skulle du dog klippe lidt af garnhalen på Red Tag'en.


Til top
Børge Erland Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
BEJ.dk86

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 95
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BEJ.dk86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 22:34
Per de ser fine ud med div. skønhedsfejl men småting som du nem kar rette.
du er meget velkommen til at komme til Silkeborg om tirdagene på Aqua her er vi en del der binder fluer og har mange andre aktiviteter se på
www.silkeborgfluebinderlaug.dk
mvh
Børge
Til top
Per Vetche Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Vetche Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2013
Geografisk: Kjellerup
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vetche Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 22:41
Hej Henrik
Jeg startede her i vinter med at binde.
Den røde med guldkrop er et forsøg på at binde en gammel flue fra Kårup å som vist nok hedder idioten jeg fandt den i bogen langs Kårup å.
Jeg har bundet den i rød/orange og grøn/blå også, så kan de måske bruges til provokation fluer  ??Smile
 
Til top
Per Vetche Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Vetche Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2013
Geografisk: Kjellerup
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vetche Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 22:46
Hej Børge
Det lyder da tilokkende det tror jeg da jeg vil overveje det er nok også lidt nemmere når der er erfarende folk ved siden af man kan spørge til råds Smile
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 22:48
de er rigtigt flotte og helt sikkert gode fiskefluer.
et par små fifs; prøv at binde en flue hvor du kun bruger 2 tørn binde tråd til hvert step - hale, krp rib etc, og så afslut ennanelse tættere på krog øjet (det er rent kosmetik uden betydning fir fiskeriet).
dernæst, afslut alt materiale på undersiden af krogen, krob, rib, hackle etc, på den måde giver det en mere ensartet flue, og gør ikke mindst afslutning/hoved nemmere at få pænt.
-igen ren kosmetik. 
men som skrevet flotte fluer, for pokker hvor må det gerne blive rigtigt forår snart :-)
mvh
Til top
Per Vetche Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Vetche Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2013
Geografisk: Kjellerup
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vetche Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 22:53
Hej Henrik
Det vil jeg prøve de lyder også som at det er en god øvelse for at blive dus med materialerne.
Ja foråret må godt komme nu jeg var ved Karup å i mandags skide godt vejr men ingen fisk :-)
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 23:01
Hej igen
 
Idioten, jo den husker jeg godt navnet på nu. Fluer med guld og sølvkrop har bare et eller andet over sig, som tiltaler fiskene. Jeg må lige vist ind og tjekke bogen om Karup Å, for den står jo i reolen... En rigtig fed bog med en masse mønstre der har vist at de kan fange fisk gennem årene.
 
Jeg er også enig med Henrik Dons i at hoverderne på dine fluer kan være lidt kortere, men det er jo ren æstetik og fiskene er komplet ligeglade...
 
Bare klø på med fluebindingen og det er jo altid en god idé at søge inspiration og råd hos andre der binder fluer, som du jo også har fået tilbud om.
 
En anden god inspirationskilde er fluemessen i Kolding, men det varer jo desværre 2 år inden den næste kommer. Her kan man suge masser af gode tips til sig fra de mange indbudte fluebindere.


Til top
Per Vetche Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Vetche Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2013
Geografisk: Kjellerup
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vetche Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2013 kl. 21:11
Hej Henrik
Jeg ved jo ikke om du har funde bogen langs karup å frem endnu men, her er lige den anden version jeg fik bundet af den røde
Til top
Per Vetche Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Vetche Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2013
Geografisk: Kjellerup
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vetche Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2013 kl. 21:19
Jeg har også leget lidt med insekt lignede fluer efter at jeg havde set en anden der havde bundet en og her kan i se resultatet af de forsøg.
Om de så kan fange fisk ved jeg ikke de har ikke set vand endnu.
 
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2013 kl. 23:15
Hej Per,
De flotte! det er vanskellige teknikker du har kastet dig ud i med fine resultater,  de kan helt sikkert fange fisk.
Jeg binder 2 slags fluer - dem jeg vil fiske med, og dem jeg binder for at vedligeholde,  eller lære nye teknikker.
Den sidste kategori bliver oftest de "flotteste" rent æstetisk,  men jeg fisket sjældent med dem...
Det er egentlig blot for at sige at sige at der efter min erfaring ofte er forskel på hvad der er det "rigtige" efter litteratur,  og hvad der er mest hensigtsmæssigt ved vandet...
Så klø på, ud oh fisk, og få en masse erfaringer du kan bruge i din fluebinding :-)
mvh
Til top
Per Vetche Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Vetche Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2013
Geografisk: Kjellerup
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vetche Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2013 kl. 23:36
Hej Henrik
Jeg har lige meldt mig ind i VSF så jeg kan komme i åen og fiske efter havørreder.
Jeg har fisket i put and take indtil nu men, det blev lidt kedeligt i længden.
Nu har jeg så bundet her i vinter og har erfaret at det kan godt lade sig gøre at lære selv men, jeg tror nu det er nemmere hvis der er erfarende binder i en klub man kan binde samen med og spørge til råds.
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum