Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billige Fluer

 Besvar Besvar
Forfatter
Nicklas Pasztor Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Pasztor

Tilmeldt:: 24 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pasztor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Billige Fluer
    Sendt: 31 Mar 2013 kl. 16:43
Hej fellow- Fishermen

Skal fylde mine boxe op med billige fluer, dog skal kvaliteten være iorden..!



har i nogle gode steder/hjemmesider, eller er her nogle på forummet, der selv sælger ud.


søger Kystfluer, samt små tørfluer til landet´s Pt. søer..!!


på forhånd tak
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 16:54
Billige fluer er som regel lig med lort, find en der binder selv eller køb nogle ordentlige så er de bare ikke billige :-)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 17:04
Hvad er billigt?
Og hvad vil du have?
 
Jeg binder selv, og sælger gerne i det omfang jeg har tid til at binde. Og de er også billige. Men om din og min pris kan finde et mødested, er en helt anden snak. Også, om andres pris harmonerer med dit budget.
 
Fortæl lidt mere om, hvad du ønsker, og hvad du vil betale for vores arbejds, både tid og materialer, så tager vi den derfra :-)
Til top
peter mathiasen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kondor Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kondor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 17:08
Goddag.
 
Jeg køber altid mine fluer på www.jrh-fluer.dk
Fair pris - God kvalitet.
 
M.V.H
 
Peter.
 
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 17:08
Ja jeg binder også :-)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 17:16
Den er ikke møntet på nogen bestemt, men tråden indbød blot til det klassiske dilemma.

Folk vil godt give 50 kroner for et blink eller 100 kroner for en wobbler, men 30 kroner for en flue..næh nej Shocked
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 17:26
Det er rigtigt, Finn :-)
Og meget i vores hobby undrer mig, når man tænker på hvad der vil betales (ikke for at klandre trådstarter, for han har ikke sat en pris. Og når indlægget er lagt i Forum, må vi gerne snakke om emnet) Ellers henvises til Køb-salg-afsnittet :-)
 
Og det minder mig om mine junior-dage, hvor jeg satte en Rapala-wobler fast på den anden side af åen, og derefter vandrede 3 kilometer for at få den igen (i håb om at ingen fandt den i mellemtiden) Og efter dengang begyndte jeg at lave dem selv. Men kunne jeg tillade mig at tage 50,- for dem, som de kostede originalt dengang? Ja... men ville nogle købe dem? Nej.
 
Hvor lang tid tager det at lave en god og holdbar flue, og hvad er prisen for materialer.....Og hvad skal slut-prisen være?
 
Mit råd til trådstarter er:
-lær at binde selv, og lær det ordentligt. Så ved du også bagefter, hvad der skal lægges i at binde en flue ;-)
For, det er ikke bare lige.............det er detaljerne som koster. Og de detaljer kan du ikke se. Men det er dem som gør din flue holdbar. Og den holder til flere fisk, og fisketure.
 
 
 
 
Til top
Nicklas Pasztor Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Pasztor

Tilmeldt:: 24 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pasztor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 17:41
1000 tak for alle indlæg, so far.

jamen hvad er billigt... hmm hvis du køber fluer i en normal grej bix, giver jeg normalt noget ala 10-15kr om det er mindre/større fluer....

har fundet det svenske site: https://fiskeflugor.vinnalt.se/index.html?submenu_id=-1

som shipper til dk for 25kr ca. og for den mængde jeg køber får jeg også en box med. over 450,-

pt har jeg fundet 66 fluer til 456,- + porto

i prisklassen 5,50 - 10kr når man er bonus kunde... (gratis) og det er med et par kr i rabat pr stk.

har ikke købt da jeg lige ville forhøre mig, men det er min liste


eksempler kan ses her:

https://fiskeflugor.vinnalt.se/product.html/goddard-caddis-vit-stl-121416


til

https://fiskeflugor.vinnalt.se/product.html/pattegrisen-original-pink-stl-4-bonuskunder-12-kr


ps. binder selv og har leget med det igennem 10år, men det sker ikke ofte, og de mønstre jeg helst vil fiske (små tørfluer) kan jeg ikke binde og er generelt ikke ret god til det.


Redigeret af Pasztor - 31 Mar 2013 kl. 17:45
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 17:48
I ordentlig kvalitet, er udgangspunktet for køb af fluer.
Og da en krog koster 3-6 kroner vil jeg aldrig i mine levende dage binde, og sælge en flue for den pris som du nævner :-)
 
Så køb du endelig, som bonuskunde. Og er du tilfreds med hvad du får, så er det jo helt perfekt. Både for dig, og for den som skal binde xxx antal fluer i timen for at opholde dagens løn.
 
Og dette er netop en af årsagerne til at jeg ikke længere binder fluer, for at sætte dem til salg.
 
 
Til top
Nicklas Pasztor Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Pasztor

Tilmeldt:: 24 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pasztor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 17:59
Citat: Jan Johansen

I ordentlig kvalitet, er udgangspunktet for køb af fluer.
Og da en krog koster 3-6 kroner vil jeg aldrig i mine levende dage binde, og sælge en flue for den pris som du nævner :-)
 
Så køb du endelig, som bonuskunde. Og er du tilfreds med hvad du får, så er det jo helt perfekt. Både for dig, og for den som skal binde xxx antal fluer i timen for at opholde dagens løn.
 
Og dette er netop en af årsagerne til at jeg ikke længere binder fluer, for at sætte dem til salg.
 
 


vil først og fremmest sige at jeg normalt bare har købt i grej-bixe og ikke tænkt mere over det. Så det var på ingen måde ment som et angreb, eller noget i den retning. Jeg skrev nu mest hvad jeg havde kig på, for at høre noget fra jer andre...

men vil gerne give dig ret i at der uden tvivl vil være forskel.... mht. kystfluer tror jeg heller ikke helt selv på konceptet til under de 15kr stk.

men nu er størstedelen af de billige nogle små tørfluer der måske kun holder et par ture i PUT & TAKE, da de typist får tæv, af fisk, samt at der af og til kan være grene i nærheden....



Redigeret af Pasztor - 31 Mar 2013 kl. 18:00
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 18:12
Jeg har lige kigget på det link til Pattegrisen-original, til 12 kroner.....
 
Og til 12 kroner, ville jeg ikke engang overveje at sætte mig til stikket. End ikke for at binde en "original" Pattegris...
 
Jeg håber, du finder (eller selv binder) hvad du ønsker.
 
I denne forbindelse forstår jeg udemærket Claus Eriksen's maveonde over hans Gris, som er afledt af Morten Øland's Spey Shrimp.
 
Så, kan du binde en Original Pattegris, med Whiting Spey Hackler, på en kvalitetskrog (jeg nævner to, Gamakatsu F314 og Partridge CS54) til 12 kroner pr. stk, så har du helt sikkert mange købere.
 
Jeg ønsker dig god jagt på at fylde din æske.
 
Mine indlæg er ikke skrevet for at træde dig ned, men for at fortælle dig at der er en sammenhæng mellem pris og kvalitet hos de, som binder for andre. Privat, vel at mærke. Industri-fluer som der henvises til, giver jeg intet for. Hverken respekt eller penge. Men det er squ ærgelig i mine øjne at se gode materialer (og fjer fra naturens fugle) blive udbudt i mangel på respekt for samme.
 
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 18:19
Har lige læst dit indlæg, som du skrev mens jeg skrev mit. Og jeg studser over dit sidste afsnit......en kystflue får ikke så typisk tæv fra fisk og andet, som en P&T-flue? Geek
 
Så meget, desto bedre grund til at bruge flere penge på en P-T-flue Star
Til top
Nicklas Pasztor Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Pasztor

Tilmeldt:: 24 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pasztor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 18:24
Tak for din post.... den trak mig op af fodsporet :D

jamen kan godt følge dig, tror skillevejen her er at jeg nok aldrig har tænkt over navnet på materialet, men mere set på om det var et attraktivt mønster, og om fluen kunne holde til nogle fisk.

Har self. altid vidst at der er forskel på materialer mm. af navn og holdbarhed, men at andet end krogen skulle have betydning, er mig en gåde....

Ellers vil jeg gerne have en belærende, samt øjenåbner, i form af et lille indlæg, eller Pm. :D

Det er som sagt altid dejligt at lære noget nyt.
    
Til top
Nicklas Pasztor Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Pasztor

Tilmeldt:: 24 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pasztor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 18:29
Citat: Jan Johansen

Har lige læst dit indlæg, som du skrev mens jeg skrev mit. Og jeg studser over dit sidste afsnit......en kystflue får ikke så typisk tæv fra fisk og andet, som en P&T-flue? Geek
 
Så meget, desto bedre grund til at bruge flere penge på en P-T-flue Star


joh joh, der er nuvel tang, sten, fisk og andet... hvorfor jeg her også gerne ville investere mere, og tabet af en fisk på dårlig krog, vil have langt større betydning.
vil også her indskyde, at jeg ikke har været den store kystflue fisker.. men at dette er målet.

men, personligt får jeg ødelagt en deal i P&T på udhængende grene mm. især i fx. kunstige fluestrømme, hvor beplantningen ofte kan være yderst tæt


Redigeret af Pasztor - 31 Mar 2013 kl. 18:32
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 18:30
Citat: Pasztor

 

/ klip /
 

men nu er størstedelen af de billige nogle små tørfluer der måske kun holder et par ture i PUT & TAKE, da de typist får tæv, af fisk, samt at der af og til kan være grene i nærheden....


Tørfluer er næsten det værste du kan spare på.
Det er bl.a. hacklet som holder fluen flydende dagen igennem og med en dårlig kvalitet har du en flymf flue. De kan nu også være udmærket til at fange fisk., rigtig gode endda. Det er blot et andet problem med tørfluer. De er meget spinkelt og en billig krog er både spinkel og skrøbelig.

Nu ved jeg ikke hvor du skal fiske henne?, men du går ikke helt ved siden af med kun nogle få mønstre som Caddis fluer med hjortehårs krop, nogle Blue Duns, Olive Duns og stankelben i en god kvalitet. Med mindre dit forfang knækker, så vil du have disse fluer resten af sæsonen også, endda i flere år.

At have en masse forskellige fluer i sine æsker, forvirre ofte mere end det gavner. Langt hovedparten af fluerne fanger fiskere og ikke fisk. 

Lidt små fluer i sort, grå, brun og oliven samt lidt større fluer i brunt, orange, guld og sort, er du godt dækket ind.

Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Nicklas Pasztor Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Pasztor

Tilmeldt:: 24 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pasztor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 18:43
Citat: finnjensen

Citat: Pasztor

 

/ klip /
 

men nu er størstedelen af de billige nogle små tørfluer der måske kun holder et par ture i PUT & TAKE, da de typist får tæv, af fisk, samt at der af og til kan være grene i nærheden....


Tørfluer er næsten det værste du kan spare på.
Det er bl.a. hacklet som holder fluen flydende dagen igennem og med en dårlig kvalitet har du en flymf flue. De kan nu også være udmærket til at fange fisk., rigtig gode endda. Det er blot et andet problem med tørfluer. De er meget spinkelt og en billig krog er både spinkel og skrøbelig.

Nu ved jeg ikke hvor du skal fiske henne?, men du går ikke helt ved siden af med kun nogle få mønstre som Caddis fluer med hjortehårs krop, nogle Blue Duns, Olive Duns og stankelben i en god kvalitet. Med mindre dit forfang knækker, så vil du have disse fluer resten af sæsonen også, endda i flere år.

At have en masse forskellige fluer i sine æsker, forvirre ofte mere end det gavner. Langt hovedparten af fluerne fanger fiskere og ikke fisk. 

Lidt små fluer i sort, grå, brun og oliven samt lidt større fluer i brunt, orange, guld og sort, er du godt dækket ind.



Tak for det konstruktive indlæg.... kan godt sætte mig ind i teorien om hacklet, hvorfor jeg egentlig ofte også kun anvender disse, som du skriver det "flymf".
Netop fordi de ikke har den flydeeffekt jeg normalt søger.

Der bruger jeg som du selv skriver, de "usynkelige" hjortehår´s fluer fx Adams Irresistible, eller andet er synes usynkeligt.

Men da det 99% har været i P&T søer, hvilket jeg vil udbygge med kystflue.. har jeg i P&T´søen ikke gået op i mønstre men i at tingene havde rette størrelse og funktionalitet... farverne du nævner er ret identisk med mine boxe..

Oventsående underbygger måske her blot min uvidenhed i forhold til fluer og kvalitet, da jeg bare har valgt det på hylden som så spændende ud.




Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 18:47
Til mit meget begrænsede fluefiskeri er jeg tilfreds med kvalitet/pris forhold på fluerne hos www.pro-fish.dk
Kigger man sig lidt for der kan der gøres fine køb.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Nicklas Pasztor Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Pasztor

Tilmeldt:: 24 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pasztor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 19:04
Citat: NicolaiH

Til mit meget begrænsede fluefiskeri er jeg tilfreds med kvalitet/pris forhold på fluerne hos www.pro-fish.dk
Kigger man sig lidt for der kan der gøres fine køb.


tak for indlæget....


Du skriver begrænsede fiskeri... hvor ofte er det? mere så jeg kan se hvor i tabellen jeg ligger.



BTW. sitet ser interessant ud.....
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 19:12
Hej Nicklas.
Jeg har selv bundet fluer, og ved at krogkvallitet og bindeteknik gør forskellen mellem en god, og en knap så god flue.
Jeg binder nu kun selv et par mønstre, som jeg nok ikke kan få andre til at binde.
Jeg har købt nogle rigtig gode fluer fra denne hjemmeside: http://www.fluebinderiet.dk/
Pris og kvallitet hænger meget godt sammen, det er fluer jeg helt sikkert kan anbefale.
K&B  IJ


Redigeret af IvanJeppesen - 31 Mar 2013 kl. 19:23
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 19:22
En håndfuld ture eller to om året. Måske lidt flere i år. Men stadig meget begrænset :-)
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Nicklas Pasztor Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Pasztor

Tilmeldt:: 24 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pasztor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 20:49
Tak til jer begge...

Tjekker lige fluebinderiet.dk ud ;)

Og nicolai det hænger også fint sammen med mit antal kystture.. De havde også interessante fluer på det site du linkede
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 22:23
Jeg forstår udemærket din iver for at spare penge på fluer, undertegnede syntes også at prisen på dem er ved at være temmelig høje .. men på den anden side, det tager både tid og dyre materialer at lave fluer idag.
 
Hvis du skal/vil fiske på kysten, så syntes jeg OFTE at man oplever at krogen ruster, og derfor bliver fluen slidt/ødelagt/ser dårligt ud efter noget tids fiskeri .. og for at være helt ærlig, så syntes jeg at prisen og kvaliteten, på nogle af de fluer der bliver solgt i nogle butikker samt her fra siden, på ingen måder stemmer overens.
 
Så hvis du kan finde billige fluer i sverige, og du IKKE gider at binde dem selv .. så go for it .. kvaliteten på den side du henviser til, ser ligeså god ud som mange af de andre du finder både her og i butikkerne .. men lad os gerne få en melding om hvordan kvaliteten og leveranceforhold er på den svenske side, hvis du ender med at købe dem!
Til top
Nicklas Pasztor Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Pasztor

Tilmeldt:: 24 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pasztor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 23:29
Har været i kontakt med forhandlerne på siden, god service, fik tilbagemelding efter 20 min.

Da jeg spurgte til kroge.. det skulle være i samme kvalitet som mustad, og han kvalitetstester efter sigende før der afsendes.

Han fortalte yderligere at ALLE nye bindinger foregår på mustad, da han lige har forhandlet en god aftale i hus...

Køber nok nogle enkelte hjortehår's tørfluer, og så vil jeg som mange af jer nævner invistere fluepengene på kustfluerene 20-35,- stk (burde vel række?), da fiskeriet i saltvand er lidt hårdere ved fluen.

Skal nok poste noget hvis jeg får fingrene i de billige fluer
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2013 kl. 01:15
Hvis du er tilfreds med produktet så er det jo det der tæller. Jeg stoppede ret tidligt i min fkuefiske karriere med at købe fluer i butikker og bandt mine egne. Jeg kan vælge precis den krog jeg vil have og precis de materialer jeg vil bruge. Det er ikke gratis og det tager noget tid ved stikket. For at det skal hænge sammen med den tid man bruger og de materialer man anvender, så er der også nødt til at være en pris. Og i sidste ende er det jo køberen der må vælge.
Jeg kan liste den precise krog, bindetråd, fjer og dubbing samt head cement og krops materialer for enhver interesseret køber af de fluer jeg binder. Det tror jeg ikke du finder i en masse produceret forretning.
Hilsen Kim.
Til top
Nicklas Pasztor Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Pasztor

Tilmeldt:: 24 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pasztor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2013 kl. 01:43
Citat: Kim Krikau Jensen

Hvis du er tilfreds med produktet så er det jo det der tæller. Jeg stoppede ret tidligt i min fkuefiske karriere med at købe fluer i butikker og bandt mine egne. Jeg kan vælge precis den krog jeg vil have og precis de materialer jeg vil bruge. Det er ikke gratis og det tager noget tid ved stikket. For at det skal hænge sammen med den tid man bruger og de materialer man anvender, så er der også nødt til at være en pris. Og i sidste ende er det jo køberen der må vælge.
Jeg kan liste den precise krog, bindetråd, fjer og dubbing samt head cement og krops materialer for enhver interesseret køber af de fluer jeg binder. Det tror jeg ikke du finder i en masse produceret forretning.


Hvad skal man så eksempelvis forvente at betale for en hjemmebundet kvalitets orginal pattegris'..?

Er det 30-35,- eller er vi endnu længre oppe..
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2013 kl. 02:05
For nylig så jeg en skrive at vedkommende ville have 45kr. Men da køberen nær havde røget af stolen i bare chock over prisen, så blev den handel ikke til noget Men hvis man ved hvad de materialer koster som man skal have for at binde den, så er det måske ikke så overraskende, plus den tid som det jo også tager. Men nu er der også noget hype omkring netop pattegrisen. Er en flue blevet hypet nok, så følger prismærket jo også efter. For den kan jo fange ALT den møder på sin vej på magisk vis
Hilsen Kim.
Til top
Nicklas Pasztor Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Pasztor

Tilmeldt:: 24 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pasztor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2013 kl. 02:32
Jeg har bare som så mange andre hørt om den jah... og da jeg pt ikke har haft fisk på kystflue af de 3-4 gange jeg har været ude (dog 1 hug, hvor forline/forfang knækkede i tilslag), tænker jeg at jeg vil optimere alle ods.. :D så er den mentale del da på plads. Og med henblik på at jeg vil gå all in når isen smelter i fjorden og livet sprudler, så er det vel en okay investering.

Er som sagt blevet klogere siden jeg startede tråden....

Men man skal måske påregne 35-40kr for en flue som den, af høj kvalitet. ? efter man har leget lidt købmand frem og tilbage, og man er ude i noget ala 10stk af gangen.


Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dr. V

Tilmeldt:: 23 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dr. V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2013 kl. 09:27
Hvor sælger de så gode fluer der holder?
Hvor prisen er ligemeget.
Dry fly or die..
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2013 kl. 09:34
Citat: Dr. V

Hvor sælger de så gode fluer der holder?
Hvor prisen er ligemeget.
 
 
Her på sitet,kik under annonce markedet,der er så mange dyktige fluebindere hvor kvaliteten er på top det samme er prisen,god pris på fluer der holder
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2013 kl. 10:08
Go Fishing har tre originale pattegrise for en hund..
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Nicklas Pasztor Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Pasztor

Tilmeldt:: 24 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pasztor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2013 kl. 10:28
Citat: NicolaiH

Go Fishing har tre originale pattegrise for en hund..



Lækkert....

Nogle der kender kvaliteten af disse fluer
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2013 kl. 10:43
Citat: Pasztor

Citat: NicolaiH

Go Fishing har tre originale pattegrise for en hund..



Lækkert....

Nogle der kender kvaliteten af disse fluer

jeg har ikke haft fat i go-fi's pattegrise, men jeg tror ikke at de vil sælge lige netop  den flue, hvis den ikke er af GOD kvalitet...

hvis jeg skal binde pattegrise, tager jeg 40-45 kr afhængigt af hvilken krog den skal bindes på, og hvor mange  der er tale om

mik
Til top
Nicklas Pasztor Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Pasztor

Tilmeldt:: 24 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pasztor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2013 kl. 11:14
Citat: mikkell


Citat: Pasztor

Citat: NicolaiH

Go Fishing har tre originale pattegrise for en hund..



Lækkert....

Nogle der kender kvaliteten af disse fluer

jeg har ikke haft fat i go-fi's pattegrise, men jeg tror ikke at de vil sælge lige netop  den flue, hvis den ikke er af GOD kvalitet...
hvis jeg skal binde pattegrise, tager jeg 40-45 kr afhængigt af hvilken krog den skal bindes på, og hvor mange  der er tale om
mik


Så hvis man ville købe en håndfuld af 10 stk i 3 farver, ville din pris være ca 40,- stk.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2013 kl. 12:35
@nicklas
du har en pb
Til top
Claus Hoffmann Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Choff

Tilmeldt:: 02 Apr 2013
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Choff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2013 kl. 09:32
Hej alle.

Jeg har også handlet hos www.jrh-fluer.dk, det kan godt være at prisen
er lidt højere end den nævnte side her i tråden, men jeg sætter pris på kvalitet,
og det synes jeg at man har fået hos JRH.

Generelt synes jeg at når jeg tidligere har købt fluer, så var det for mig med at finde det sted hvor jeg kunne få dem billigst.. Men efter at have prøvet dette i flere år nu, så blev jeg hurtigt træt af at fluerne gik i stykker efter at man havde haft et hug eller x antal kast, så derfor besluttede jeg mig for at prøve nogle lidt dyrere fluer, som var bundet af fluebindere - f.eks. startede jeg med at købe herinde på auktioner, og var meget tilfreds og siden har jeg kun købt fluer fra "private fluebindere/professionelle".

Det er ihvertfald værd at betale det ekstra, i stedet for at man skal til købe nye fluer hele tiden.

Tight lines.

Claus Hoffmann.
Til top
Allan Thomsen Krog Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Seatrout Hunter

Tilmeldt:: 24 Jul 2012
Geografisk: NV Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Seatrout Hunter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2013 kl. 10:37
Flies.BigBig.com Thumbs Up
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres