Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med Winston Boron IIIx

 Besvar Besvar
Forfatter
Nikolaj Madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
NikolajDK Avatar

Tilmeldt:: 30 Jan 2013
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NikolajDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Erfaringer med Winston Boron IIIx
    Sendt: 27 Mar 2013 kl. 22:49
Hej derude,

Jeg går og overvejer at købe en ny stang, jeg har kig på en Winston Boron IIIx, i 9' 7 wt., som jeg så på Danish Fly Festival.

Hvilke erfaringer har I med denne stang? Betegnes den som en hurtig stang eller..... og er hvordan er flex (top eller mid)?

God påske

Mvh

Nikolaj



Til top
kim bernt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lowlevell

Tilmeldt:: 29 Jan 2004
Geografisk: næstved
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lowlevell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2013 kl. 00:43
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2013 kl. 05:11
hej

hurtig uden at være hysterisk
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2013 kl. 08:33
Hvis det er til kystbrug ville den gennemsnitlige danske fisker nok vælge en BIII-SX istedet. Jeg viftede lidt med BIII-SX  #6 til messen og synes den gjorde det godt, men det er en stang med lidt mere "feel" end eksempelvis TCX.
 
Hvis du ikke er til hysterisk hurtige stænger, men mere midflex agtige stænger med god feel, så er BIIIx noget for dig, men prøv den først, der er nok nogen der ville mene den savner lidt power.
Til top
Nikolaj Madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
NikolajDK Avatar

Tilmeldt:: 30 Jan 2013
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NikolajDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2013 kl. 09:44
Hej igen.

Problemet er at jeg ikke lige har mulighed for at køre til Sjælland for at prøve stangen. Jeg er forholdsvis ny fluefisker, og blev rådet til at vælge 3x i stedet for 3SX. Selvom det egentlig var SX som jeg var kommet efter.

Hvis den kan samlignes med kendte mærker som f.eks Sage One, Orvis Helios (nu er det lige dem som jeg har prøvet) etc. Hvilken minder den mest om?
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2013 kl. 12:00
Citat: NikolajDK

Hej igen.

Problemet er at jeg ikke lige har mulighed for at køre til Sjælland for at prøve stangen. Jeg er forholdsvis ny fluefisker, og blev rådet til at vælge 3x i stedet for 3SX. Selvom det egentlig var SX som jeg var kommet efter.

Hvis den kan samlignes med kendte mærker som f.eks Sage One, Orvis Helios (nu er det lige dem som jeg har prøvet) etc. Hvilken minder den mest om?
 
Jeg var på messen med en som skulle finde sig en ny kyst femmer, der blev kastet en del forskellige stager. Konklusionen blev at det vist var Sage ONE og Winston BIII-SX der gjorde det bedst. Faktisk gik han så vidt at han sagde at de lå meget tæt op ad hinanden aktionsmæssigt. Forskellen er at Winston'en, ihvertfald i mine øjne, er markant lækrere monteret end ONE'en og at man slipper for at skulle file håndtaget selv.
 
Jeg har selv et par BIIIxere, dog ikke i #7. Eksempelvis i #5 er ONE noget mere kraftfuld end BIIIx (kraftfuld er i mangel af et bedre ord, BIIIx'eren er mere "levende"). Der ligger ONE og BIII-sx tættere på hinanden.
 
Jeg vil dog alligevel fraråde dig at købe en Winston, uanset om det er BIIIx eller sx uden at have kastet den. Det er en anderledes aktion end de gængse kanoner der skamroses og selvom der er en kæmpe gruppe folk som er helt solgt over Winston aktionen, så er det altså ikke for alle. Derfor foreslår jeg at få den prøvet først.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres