Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor lang tid lever en flue?

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvor lang tid lever en flue?
    Sendt: 25 Mar 2013 kl. 19:42
Her på vores site er der en masse der lægger deres skønne, flotte fluer ind til inspiration for os alle.
Nogle er til at fiske med, andre kun til pynt, andre igen er det rene "pjat" men hovedmængden er kannoflotte og andre måske noget andet, det afhænger af hvilke øjne der ser.
 
Levetiden på en flue her på sitet kan variere fra flere dage til 15 minutter, jo jeg har taget tid på det. Er det rimeligt at den person/personer der har brugt deres fritid etc. på at frembringe en fiskeflue han gerne vil "prale" med eller i de fleste tilfælde blot for at glæde andre, har så kort en levetid
 
Personligt nyder jeg at se alle de flotte kreationer der vises, og det giver mig særdeles meget inspiration til igen at sætte mig til stikket for at "lege"
 
Jeg "leger" ved mit fluestik, og det vil jeg blive ved med så længe mine øjne kan se det jeg laver. Andre kan lave de mest fangende fluer, andre de rene kunstværker, men jeg "leger" ved stikket, om de kan fange en fisk ved jeg ikke, for der findes som regel kun den ene, og de ender altid deres dage i kassen med "prototyper".
 
Men når jeg så  f. eks. præsenterer et af mine "kunstværker" (ironisk ment) går der nogle gange kun ganske kort tid inden en "anden" smækker sin flue på.
Det ville være ønskeligt at den fik lidt længere levetid, måske også tilglæde for andre.
 
Hvordan kan man ændre det? Gode forslag modtages! Det er en svær nød at knække, men lad os få en seriøs god debat om dette, for mig at se et problem.
 
Vi længtes alle efter at komme ud....
 
PS! Dette er ikke skrevet for at mine indlæg skal have præference frem for andre, for så flotte er mine fluer heller ikke bundet...men det er synet!
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2013 kl. 20:32
Levetiden er da "evig". Personligt tjekker jeg da lige fluebasen, hvis jeg skal se et bestemt mønster, som jeg husker. Eller hvis man bare skal søge lidt inspiration.

Fluerne forsvinder jo ikke, bare fordi de ikke lige ligger i forsidens 5 nyeste, som må være det du refererer til, hvis jeg har forstået dit indlæg korrekt.
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2013 kl. 20:53
Og i øvrigt kan man jo søge på fx dit navn i søgefeltet og så afmærke fluebasen. Så kommer alle dine mønstre frem, hvor jeg bl.a. synes din nye kystversion af Alexandra var vældig morsom - har du prøvet den?
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2013 kl. 21:18
God aften Rasmus....
Den har væøret i vandet et par gange, men resultatet har været en efterfølger og en tabt fisk....men den kommer frem engang imellem. (Den her er lavet i 3 versioner) Giv mig en PM, så skal jeg da sende en til dig, så kan du jo prøve om du har bedre held end mig.
 
Det jeg dybest set mener er at der burde være en hvis "levetid" for en flue når man eksponerer den på sitet, og at det ikke skulle være muligt for andre at "trænge" ind før efter et hvist tidsrum.
 
Men selvfølgelig ville køen kunne blive enorm lang, og hvordan løses dette.
 
Det kan kun løse helt frivilligt ved at vi alle respekterert en uskreven lov om at man lader den pågældende flue være eksponeret en passende tid på sitet før man selv indrykker en ny....mon det kunne lade sig praktisere?
 
Nu skal man jo ikke slå alle i hartkorn, men der er især én enkelt der har parktiseret dette med at "rydde forsiden" for at komme til. Desuden har der været gengangere i et stort tal, d.v.s. at man indrykker den samme flue igen og igen. Samtidig sletter man alt bagud så det ikke kan ses at det er den sammen flue der indrykkes.
 
Det finder jeg ikke er iorden, ikke et sted hvor der er beregnet på at man skal kunne hygge sig sammen med ligesindede.
 
Ha'¨en god aften.
 
 


Redigeret af Taonga - 25 Mar 2013 kl. 21:22
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2013 kl. 22:43
Hygge kan være svær i familie med mange og de alle med rette gerne vil ses høres og forstås.Cry
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2013 kl. 23:23
Hej Per,
Sjovt du nævner det, jeg har fra tid til anden undret mig over det samme.
Jeg shntes dine kreationerbuden undtagelse er flotte både bindeteknisk og i materialevalg,  og jeg har stor glæde af at se dem.
fra tid til anden dukker der mere ordinære fluer op som bestemt har sin berettigelse også!!!
måske vi kunne lokke webmaster til at programmere så eks eneste 5 nye fluer vises med ikon på forsiden?
-for eget vedkommende gider jeg sjældent at klikke for langt ned i fluebasen da variationen er....stor!
mvh
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2013 kl. 08:27
Tak for tilbuddet Per, men jeg kan simpelthen ikke fiske med fluer, som jeg ikke selv har bundet. Har et par "byttefluer" i æsken, men de bliver konstant fravalgt. Men ideer til nye mønstre er altid sjove, selv om jeg alligevel ender med de samme 5-6 mønstre som altid...
:-)
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2013 kl. 09:05
Hej Rasmus.
Der er et gammelt ordsprog der siger: "troen flytter bjerge"
Nu venter vi jo bare på foråret.....ikk.
 
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum