Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

wf3s

 Besvar Besvar
Forfatter
kennet nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cnc snedkeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cnc snedkeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: wf3s
    Sendt: 16 Mar 2013 kl. 15:11
Synes jeg har temmelig svært ved at finde en wf3s line, også selvom jeg googler.
Har også tænkt på om man alternativt kan sætte en kort let polyleader på.
Eksperimenterede lidt med det i sidste sæson men fik det aldrig til at fungere, måske fordi setupet ikke var helt rigtigt. Andre der har erfaring med dette, ville jo være noget lættere end at skifte en hel line, eller bruge penge på en ny spole/ nyt hjul.
Al hjælp værdsættes, på forhånd tak.
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2013 kl. 15:18
hej
 
tror kun du kan finde en intermediate line i #3.
men de synker jo også lidt,
 
hilsen jan
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2013 kl. 15:23
Hej,

Med det lette grej forestiller jeg mig som udgangspunkt, at du fisker i vande med forholdsvis ringe dybde. Jeg har selv for år tilbage fisket lidt med så let udrustning og med fluer, der gerne skulle ned tæt på bunden. Og jeg fandt det bedst at lade linen være flydende og så lade forfanget være synkende. Det har for mit vedkomennde været nok til at få fluen helt ned mellem grødeklatterne, og det har været meget nemmere at trække linen af vandet til nyt kast. Når hele fluelinen eller dele af den skal løftes med ud af vandet, så er der ikke meget kraft at gøre godt med i så let grej, og kastene bliver noget akavede. Derfor vælger jeg flydende line og tilpasser så selve forfanget til den dybde, der skal fiskes i.
Til top
kennet nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cnc snedkeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cnc snedkeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2013 kl. 15:38
Citat: jnielsen

Hej,

Med det lette grej forestiller jeg mig som udgangspunkt, at du fisker i vande med forholdsvis ringe dybde. Jeg har selv for år tilbage fisket lidt med så let udrustning og med fluer, der gerne skulle ned tæt på bunden. Og jeg fandt det bedst at lade linen være flydende og så lade forfanget være synkende. Det har for mit vedkomennde været nok til at få fluen helt ned mellem grødeklatterne, og det har været meget nemmere at trække linen af vandet til nyt kast. Når hele fluelinen eller dele af den skal løftes med ud af vandet, så er der ikke meget kraft at gøre godt med i så let grej, og kastene bliver noget akavede. Derfor vælger jeg flydende line og tilpasser så selve forfanget til den dybde, der skal fiskes i.
 
Det er helt rigtigt et lille vandløb, nærmere betegnet vegen å i holstebro.
der er dog nogle hurtige stræk, før og efter stryg hvor det kræver lidt at få en streamer eller lille havørredflue ned.
Hvordan ville du typisk bygge et såden forfang op, bare starte med en meget tyk diameter eller hvordan?
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2013 kl. 16:20
Hej igen,

Du skriver streamer og lille havørredflue. Så må jeg nok indrømme, at så er jeg ikke nede i #3. Ved så let fiskeri drejer det sig for mit vedkommende om mindre nymfer og vådfluer i str. 12 (måske en enkelt gang str. 10) og ned (14 - 16 - 18 - etc.).

Jeg benytter som udgangspunkt færdigtaperede forfang, da jeg så slipper for knuderne. Disse fås for det første i forskelloge længder og med forskellige spidsdiameter, men også med forskellige taperingsgrader, således at du kan få forfang med en forholdsvis tyk bagende i forhold til spidsdiameteren. Kan være en fordel ved benyttelse af større fluer.

På de færdige forfang knytter jeg så en spids på i en længde, jeg synes passer til den flue, der skal på. Små fluer - lang spids. Større fluer - kortere spids.

Hele det her kan gøres til en videnskab, som selv de mest "kloge" ikke en gang selv kan finde rundt i, men det behøver det ikke være. Enkelthed er her som i flere andre former for fiskeri en dyd.
Til top
Jørn Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Mortensen

Tilmeldt:: 27 Nov 2005
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2013 kl. 17:12
Hej
 
syntes at google er blevet for enerådig prøv http://dk.yahoo.com/
 
i stedet for " hvis man ikke vil betale til google bliver man ligr så stillet slettet fra goggle. så når du googler kommer kun dem frem der betaler...
 
mvh Jørn www.lionfish.dk
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2013 kl. 17:24
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down