Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

rustne kroge

 Besvar Besvar
Forfatter
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: rustne kroge
    Sendt: 04 Mar 2013 kl. 22:39
Hej folkens kasere i jeres rustne kroger eller ? tager fisken mere skade af at blive kroget med en rusten krog?
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Michael Boysen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Boysen Avatar

Tilmeldt:: 10 Aug 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Boysen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2013 kl. 22:46
Citat: hp8900

Hej folkens kasere i jeres rustne kroger eller ? tager fisken mere skade af at blive kroget med en rusten krog?

Ud med dem!!

I forhold til den tid jeg bruger på fiskeriet, er de få kroner for en ny krog ingenting.
Sørg desuden for at bruge kroge af højeste kvalitet!
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2013 kl. 22:50
Har du et godt link til nogle allround "rustfrie" kroge til blink og spinnere ? syntes bare efterhånden det for dårligt med abu blink og dyre spinnere h or krogene ruster rimelig hurtigt. måske er jeg ikke verdens bedste til at skylle mit endegrej men stadigvæk :/
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Michael Boysen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Boysen Avatar

Tilmeldt:: 10 Aug 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Boysen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2013 kl. 22:54
Der findes vel ikke allround kroge? Det afhænger af, hvad du fisker efter....


Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2013 kl. 22:56
En god 3krog der dur til store spinnere (12-18g) og blink (12-30g)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2013 kl. 22:56
og det er primært gedde og havørred 

En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2013 kl. 23:05
Hej
Du skal nok have fat i nogle VMC Permasteel. Prøv at google lidt, så finder du nok noget.
 
Ellers må du lige huske at skylle grejet, især efter brug i saltvand, som jo er en ren krogdræber. Men også efter brug i ferskvand er det en god ide at åbne æsker med vådt grej, så det tørrer inden rusten får fat. Husker man at passe lidt på, så holder selv krogene i årevis og har man en stak blink mv. bliver det jo også til nogle sparede kroner undervejs Wink
 


Til top
Michael Boysen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Boysen Avatar

Tilmeldt:: 10 Aug 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Boysen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2013 kl. 23:05
Jeg mener stadig ikke, du kan sætte det så enkelt op....

Men til en almindelig spinner i den str., vil en str. 4-6 Owner krog sikkert være fin.
Skal der fiskes gedde med alm. blink, vil samme størrelse sikkert være fin (muligvis en str. 2). 

Når jeg fisker havørred fra kysten, benytter jeg altid Owner ST36 BCX str. 12 monteret på et release-takel.
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2013 kl. 23:09
ja okay . og ja det kan vidst godt betale sige at skylle alt grejet . dovenskab kan sku være dyrt :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 00:06
Ellers er det bedre end ingenting at åbne æsken/æskerne så grejet kan tørre... jeg har aldrig skyllet mine kystflueæsker bare åbnet dem så fluerne kan tørre og har ikke problemer med rust  

mvh
Rasmus
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 01:41
Fjern alle kroge fra dine blink og spinnere, så ruster krogenme ikke - du har så nogle løse kroge i springringe med, som du kan montere på det blink/den spinnere, som du vil benytte ude ved vandet.
Til top
Bruno Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fjord Fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2011
Geografisk: Mariager Fjord
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fjord Fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 08:00
Hejsa
Jeg bruger næsten ikke andre end dem her, også en super krog til
Gedder Wink
 
 
Mvh Bruno
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 10:36
Køb en oliebaseret permanent tusch i din nærmeste hobbyforretning og mal alle dine monterede kroge. Det nedsætter rustangreb og forlænger krogens levetid ekstremt meget.

Efter turen maler du igen, der hvor krogen eventuelt har skrabet på en sten, eller bare blev slidt.
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 13:13
Bruger os owner stbc 36 på mit kystgrej de er skarpe og skal ikke slibes. Jeg har ikke nogen der er rustet endnu selvom jeg har brugt dem i en 3 år snart
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 13:17
Tak for alle de gode råd. Vil købe mig nogle forskelligr str owner kroge :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres