Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stallingen

 Besvar Besvar
Forfatter
Jan Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
The Ghostman

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér The Ghostman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Stallingen
    Sendt: 04 Mar 2013 kl. 19:37
Jeg undrer mig over at man kan lægge en artikel ind her hvor man håber at Stalling fiskeriet i 2013 bliver bedre end i 2012 når man tænker på at den er totalfredet indtil 15. maj 2014. Shocked
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2013 kl. 19:48
Citat: The Ghostman

Jeg undrer mig over at man kan lægge en artikel ind her hvor man håber at Stalling fiskeriet i 2013 bliver bedre end i 2012 når man tænker på at den er totalfredet indtil 15. maj 2014. Shocked
Har du ikke hørt om C&R fiskeri???
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2013 kl. 20:20
Kommer vel an på hvilke briller man vælger at læse omtalte "artikel" med

Kunne også sagtens være en fisker der er overmåde glad for at der under bækørred fiskeri er dukket stadigt flere flotte stallinger op som bifangst der selvfølgelig er sat tilbage hurtigst muligt. Og at vedkommende glæder sig til at se om fremgangen fortsætter i 2013.....


Mvh
Lasse

Redigeret af LasseK - 04 Mar 2013 kl. 20:20
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2013 kl. 21:53
Laksen er også fredet når kvoten er brugt op. Laksefiskeriet må da også stadig gerne blive bedre.Thumbs Up
Til top
Søren Kjær Anersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
rosman

Tilmeldt:: 25 Apr 2012
Geografisk: Nyborg
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rosman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 07:41
Det er helt korekt at stallingen er fredet til 14´ men som de andre skriver er det ikke ulovligt at fange en stalling, den skal bare behandles så den hurtigt kan få sin frihed igen, men dejligt at se at det ser ud til at der er fremgang, de seneste år i de jyske bækørred og stalinge vande har virkelig været sløjt, bruger rigtig meget tid på at fiske bækørred i de mindre jyske åer, og har efter den første store isvinter virkelig set kæmpe nedgang i de 2 fiske arter, det tager desværre bare rigtig mange år før bestanden er oppe igen, og den har brug for hjælp fra evt, udsætning, samt at vi lystfiskere dyrker C & R så meget som det er muligt...
 
 
kænk og bræk derude...
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 09:05
Mærkligt at man som lystfisker vælger at fiske efter en fisk der er fredet af rigtige gode grunde.
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 10:53
Citat: Kevin rostrup

Mærkligt at man som lystfisker vælger at fiske efter en fisk der er fredet af rigtige gode grunde.
Som fluefisker imitere vi mange gange de insekter der er på den givende tid. Hvis du har opskriften på en bindeteknik der fratager stallingen og bækørred under mindstemål fra at gå efter fluen, vil jeg personligt gerne lære denne spændende teknik. Wink
TC
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dr. V

Tilmeldt:: 23 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dr. V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 11:11
T C
Musse fluer :-)
Dry fly or die..
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 11:21
Min gamle sagelige morfar fangede en stalling i Skjern å for mange år siden på en 10 gram droppen spinner. Stallingen var 30 cm. Og det var ikke just stalling han fiskede efter. 

Alle vestjyske laks er totalfredet og alligevel valfarer mange til åerne for at fange og gokke dem under den Hellige Kvotes Navn.

Jeg ligger ikke søvnløs om natten fordi nogle fanger stallinger. Langt hovedparten, om ikke alle stallinger, genudsættes, så der er egentlig ikke den store forskel på en fredet/ikke fredet stalling og som nævnt kan man ikke rigtig gøre alverden ved at stallingerne hugger på fluen f.eks. ved fiskeri efter bækørred.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 11:51
Citat: Dr. V

T C
Musse fluer :-)
Mussefluen!LOL Der var du sq hurtig, kunne være en mulighed.Thumbs Up
Men jeg vil nu forsvare den med, at mus ikke er insekter men pattedyr.Big smile
TC 
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dr. V

Tilmeldt:: 23 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dr. V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 13:17
TC
Vi er helt enige ;-)
Den er også svær at kast på kl 3 :-)
Dry fly or die..
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 13:25
Jeg er nu enig med trådstarter.
 
Den bør ikke nævnes som mulig fiskeart 2013 , som jeg læser det.
 
Selvf. kan ingen garantere at den ikke hugger f,eks under bækørredfiskeri.
 
Men for mig er det ligesom gedden i april.
 
Den kan da fanges som bifangst efter aborre , men det er måske i orden at trolle med store geddeagn , hvis den bare genudsættes?
 
Det er den opfattelse jeg får af trådene om Stallingen.
 
 
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 15:20

Foreningen T.O.S var en af de allerførste foreninger til at totalfrede stallingen da tilbagegangen i bestanden, blev en klar tendens. Det skete flere år før der blev iværksat en landsdækkende fredning af stallingen. Der bliver lagt et stort arbejde i at få stallingen tilbage som det var den gang. Stallingen er og har altid været for mange sportsfiskere en C&R fisk og det var ikke en opfordring til der skulle dyrkes direkte rovfiskeri på stallingen, men mere info og et håb om der kunne komme nogle meldinger andre steder i landet om observationer og bifangster af stallingen.

TC

Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 15:28
Man går ikke målrettet efter en fredet fisk. At forsøge at retfærdiggøre det over for sig selv, er lidt sørgeligt.

Analogien til fangst af undermålere bliver nævnt. Den holder altså ikke en meter. Med mindre, du altså fisker målrettet efter undermålere?

Jeg er selv primært tørfluefisker, og elsker fiskeriet efter stalling og bækørred. Desværre har jeg ikke kunne dyrke mit primære fiskeri de sidste par år, da jeg ikke kan få mig til at fiske efter fredede arter (mit primære fiskeri har ligget i de sydvestjyske åer, hvor der er indført frivillig fredning på bækørreden mange steder). Det er ærgeligt for mit eget ego - men jer ser fornuften i det.

Det overrasker mig, at så mange - endda folk jeg generelt anser som respekterede lystfiskere - vælger at fiske videre. Og endda kan retfærdiggøre over for sig selv, at det er helt i orden at fiske målrettet på fredede arter. Det giver mig faktisk en rigtig væmmelig smag i munden.
Til top
Mikkel Dyekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkeld Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2004
Status: Offline
Beskeder: 141
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkeld Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 16:10
Mikael, hvis man f.eks forbyder fiskeri i alle vande hvor der findes stalling, vil det koste adskillige sportsfiskerforeninger livet -og det endda ganske prompte! Heriblandt TOS og de andre foreninger ved Øvre Gudenå. Resultatet vil være rent anarki i de øverste dele af vandløbene med tyvfiskeri en masse og hvad der ellers følger med af uvornheder!. INGEN fornuftige lystfiskere anno 2013 kunne finde på at slå en stalling for panden og såmænd heller ikke før den blev fredet og endda heller dengang der var mange af dem i de danske vandløb, var stallinghøsten værd at snakke om. At man fisker på stallingerne samtidig som man fisker bækørred er (næsten) umuligt at undgå. Fredningen er indført nærmest symbolsk pga stallingens situation hvor bl.a skarvpredation er en af hovedårsagerne. Og selvfølgelig pga de ganske få fiskere der en gang i mellem spiser/spiste en stalling. Men det har ALDRIG været lystfiskeres høst af bestanden eller c&r fiskeriet der har truet stallingen. Ganske skinger bliver denne tråd dog, når man sammenligner med andre kilometerlange tråde hvor folk næsten råber og skriger for at få lov at fange OG GOKKE den ligeså fredede og muligvis mere truede vestjyske laks! Så Mikael, fisk du bare i dine vante vande. Støt din forening! Og fanger du en stalling så behandl den som dit nyfødte barn, sæt den ud og glæd dig over at den trods alt er der. Og fisk videre efter bækørrederne. Fredningen er ikke indført for at spolere din og min yndlingshobby, tørfluefiskeriet! :-) Hvis ikke du og jeg lusker rundt i de øvre partier af vandløbene, hvem skal så holde øje og evt råbe op når vi ser noget helt galt? som f.eks at stallingerne er næsten væk - eller i fremgang(!) 
mvh
Mikkel
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 16:40
Citat: NanoQ

Man går ikke målrettet efter en fredet fisk. At forsøge at retfærdiggøre det over for sig selv, er lidt sørgeligt.

Analogien til fangst af undermålere bliver nævnt. Den holder altså ikke en meter. Med mindre, du altså fisker målrettet efter undermålere?

Jeg er selv primært tørfluefisker, og elsker fiskeriet efter stalling og bækørred. .
Faktum er, når det gælder fiskeri i åer, at der fanges flere fisk under mindstemålet end fisk over, så dermed fisker alle der fisker i åerne altså målrettet efter undermålere - at forsøge at retfærdiggøre det er sgu sørgeligt.
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 16:48
Steen, Ehm... nej... jeg tror ikke der er nogen, der fisker målrettet efter undermålere.

Hvad er det lige "målrettet" betyder?
Til top
hans lindegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisherman

Tilmeldt:: 22 Feb 2003
Geografisk: Østfyn/sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 16:54
Handler de 2 indlæg om stallingen ikke blot om at reklamere for Tørring og omegn sportsfiskerforening, de mangler vel medlemmer og 123nu er billig reklame.
Var i øvrigt selv medlem der engang og i fortiden var især majfluefiskeriet fantastisk.
Men lige nu slås foreningen og en udbrydergruppe om vandet
Hans Lindegaard
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 17:30
Citat: NanoQ

Steen, Ehm... nej... jeg tror ikke der er nogen, der fisker målrettet efter undermålere.

Hvad er det lige "målrettet" betyder?
Når der fanges flere fisk under mindstemålet end fisk over mindstemålet, så kan man ikke sige andet end; at der fiskes efter undermålere og fisk over mindstemålet er en bifangst. Altså bare fordi, at man siger til sig selv, at man da kun fisker efter fisk over mindstemålet, så ændre det jo ikke på virkeligheden, man er blot en fisker, der ikke vil stå ved, hvad sit fiskeri egenligt er... Og jeg fisker selv i åer og har intet problem med, at mit fiskeri er efter undermålere med bifangst af fisk over mindstemålet.
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 17:53
Citat: flyfisherman

Handler de 2 indlæg om stallingen ikke blot om at reklamere for Tørring og omegn sportsfiskerforening, de mangler vel medlemmer og 123nu er billig reklame.
Var i øvrigt selv medlem der engang og i fortiden var især majfluefiskeriet fantastisk.
Men lige nu slås foreningen og en udbrydergruppe om vandet
Hans Lindegaard
Mange foreninger arbejder hårdt for at skaffe medlemmer og du må gerne tage det som en billig reklame hvis du vil. Men sandheden er at en forening uden medlemmer er lig med ingen forening. Så kan vi læne og tilbage og tælle vores sparepenge og se om vi har råd til at betale et konsortium, hvis man så kunne være heldig og komme i betragtning i sådan et.
T.O.S slås ikke med nogen. T.O.S har et rigtigt godt samarbejde med flere af nabo foreningerne. Der er ikke nogen tvivl om at den håndfuld personer som du omtaler, så sig sit snit til at få dette vidunderlige sted ved Tørring for sig selv. De er villige til at betale store summer for at have netop majflue fiskeriet for dem selv. Men det er jo lidt Paradoksalt vi fisker i de samme strømme i åen, Konsortiet på den ene side og T.O.S medlemmer på den anden side, men stadig vil de betale mange gange mere end et medlemskab at T.O.S
T.O.S var nede og vende, men står igen, takke være et stort arbejde af en ny bestyrelse og ikke mindst den store velvilje fra de lokale lodsejere på den modsatte side.
Jeg vil da råde alle til at tænke over om vi vil have penge stærke folk til at styre muligheden for at dyrke vores dejlige hobby , eller om man ikke skulle overveje at melde sig ind i en eller flere af de foreninger der i den grad giver muligheden for at vi stadig og arbejder hårdt for at forbedre fiskeriet i netop deres område og måske give en hånd med!
TC
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 17:53
Du vrøvler, Steen :)

Af og til har man indtryk af, at du diskuterer for diskussionens skyld - og indholdet af det du skriver, er knap så relevant.
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 18:19
Citat: NanoQ

Man går ikke målrettet efter en fredet fisk. At forsøge at retfærdiggøre det over for sig selv, er lidt sørgeligt.

Analogien til fangst af undermålere bliver nævnt. Den holder altså ikke en meter. Med mindre, du altså fisker målrettet efter undermålere?

Jeg er selv primært tørfluefisker, og elsker fiskeriet efter stalling og bækørred. Desværre har jeg ikke kunne dyrke mit primære fiskeri de sidste par år, da jeg ikke kan få mig til at fiske efter fredede arter (mit primære fiskeri har ligget i de sydvestjyske åer, hvor der er indført frivillig fredning på bækørreden mange steder). Det er ærgeligt for mit eget ego - men jer ser fornuften i det.

Det overrasker mig, at så mange - endda folk jeg generelt anser som respekterede lystfiskere - vælger at fiske videre. Og endda kan retfærdiggøre over for sig selv, at det er helt i orden at fiske målrettet på fredede arter. Det giver mig faktisk en rigtig væmmelig smag i munden.
 
Med fredning af en fisk menes der at det ikke er tilladt at hjemtage eller transportere den fredede art. Fisken skal i stedet straks forsigtig genudsættes, og det gælder også fisk under målet eller hvis der er et max mål på fisken!
Et forbud om fiskeri efter en bestemt art er noget helt andet.
TC
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 19:37
Citat: NanoQ

Du vrøvler, Steen :)

Af og til har man indtryk af, at du diskuterer for diskussionens skyld - og indholdet af det du skriver, er knap så relevant.
Fordi jeg har ret, så prøver du at snakke udenom - hvad med at du forholdte dig til det faktum, at der fanges flere fisk under mindstemålet end fisk over, altså det relevante.
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 19:44
Citat: salar

Jeg vil da råde alle til at tænke over om vi vil have penge stærke folk til at styre muligheden for at dyrke vores dejlige hobby , eller om man ikke skulle overveje at melde sig ind i en eller flere af de foreninger der i den grad giver muligheden for at vi stadig og arbejder hårdt for at forbedre fiskeriet i netop deres område og måske give en hånd med!
TC

Jeg kommer nok ikke til at træde græsset flad, men vil nok melde mig ind alligevel.
Stedet ER uden tvivl skønt (specielt uden kanoer!) og hvem ved, om jeg ikke får tid til et besøg længere oppe af "floden" på et tidspunkt med tørfluen.
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 20:21

Citat: finnjensen

Citat: salar

Jeg vil da råde alle til at tænke over om vi vil have penge stærke folk til at styre muligheden for at dyrke vores dejlige hobby , eller om man ikke skulle overveje at melde sig ind i en eller flere af de foreninger der i den grad giver muligheden for at vi stadig og arbejder hårdt for at forbedre fiskeriet i netop deres område og måske give en hånd med!
TC

Jeg kommer nok ikke til at træde græsset flad, men vil nok melde mig ind alligevel.
Stedet ER uden tvivl skønt (specielt uden kanoer!) og hvem ved, om jeg ikke får tid til et besøg længere oppe af "floden" på et tidspunkt med tørfluen.

 
Thumbs Up  
ses måske
TC
Til top
hans lindegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisherman

Tilmeldt:: 22 Feb 2003
Geografisk: Østfyn/sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 21:15
nu skal vi ikke lave en lang tråd ud af tørring foreningen, men kendsgerningen var at foreningen ikke overholdt deres aftaler med lodsejerne , som derfor lejede ud til andre( læs: medlemmer af DSF) at der var orden på tingene er bekræftet af at DSF ( Danmarks Sportsfiskerforbund ) ikke blandede sig i at vandet skiftede lejere, hvilket der er lov for at man ikke kan snigløbe sig til i DSF. At konsortiet så kvajede sig ved at kun leje den ene brink og derved skabte grobund for en genopstart af Tørring foreningen, er en anden sag.
Slutteligt vil jeg glæde mig over at der tilsyneladende er stalling tilbage på strækket, som supplement  bækørreden
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2013 kl. 07:14
Citat: flyfisherman

nu skal vi ikke lave en lang tråd ud af tørring foreningen, men kendsgerningen var at foreningen ikke overholdt deres aftaler med lodsejerne , som derfor lejede ud til andre( læs: medlemmer af DSF) at der var orden på tingene er bekræftet af at DSF ( Danmarks Sportsfiskerforbund ) ikke blandede sig i at vandet skiftede lejere, hvilket der er lov for at man ikke kan snigløbe sig til i DSF. At konsortiet så kvajede sig ved at kun leje den ene brink og derved skabte grobund for en genopstart af Tørring foreningen, er en anden sag.
Slutteligt vil jeg glæde mig over at der tilsyneladende er stalling tilbage på strækket, som supplement  bækørreden
 
Hej Hans
Ja du har ret, den tidligere bestyrelse før 2008 var total inaktiv og fik ikke overholdt deres aftaler. Derfor blev den jo af gode grunde også væltet og en ny lille bestyrelse blev indsat. Men samtidig med at et par tidligere medlemmer var med til at vælte den gamle bestyrelse snigløb de også den nu svage bestyrelse og havde dannet et lukket konsortium. De viste alt om foreningen indehavende i banken mm og nu kunne de stå på den anden side som de hellige folk og vifte med pengesedlerne over for lodsejerne og pege fingre af T.O.S. Medlemmer af DFS, ja jeg ønsker ikke at offentliggøre hverken navn eller noget andet omkring konsortiet i dette forum men kuppet er mislykket for dem. T.O.S er stærkere end den har været i mange år!

Er der ikke nogen der har meldinger om bestand antal af stand fisk andre steder fra i landet? Det kunne da være spændende at høre og evt. hvad der er iværksat for at imødekomme ikke mindst stallingen
TC
Til top
kalle iversen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kalle iversen

Tilmeldt:: 28 Jun 2010
Geografisk: randers
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kalle iversen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2013 kl. 22:50
det bliver nævnt i tråden at private personer dannede sit eget konsortie og overbød TOFfor de gode stræk af deres vand. Eksisterer dette konsortie stadig? og kan vi få nogle navne på de personer som angiveligt skulle være forbundet med DSF???
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres