Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kort-plotter fra USA

 Besvar Besvar
Forfatter
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kort-plotter fra USA
    Sendt: 28 Feb 2013 kl. 11:35
Jeg må lige trække på den store viden der herinde blandt mine medfiskere. Er der nogen af jer der har erfaringer med kortplottere købt i USA? Har hørt rygter om at de ikke fungerer her i Europa. Kan det være rigtigt? Jeg har nemlig mulighed for at hjembringe en plotter fra Staterne, men det er jo dumt hvis den ikke virker!
Håber I kan hjælpe mig med svar!
Til top
Jesper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jesper96

Tilmeldt:: 09 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper96 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2013 kl. 12:52
geofencing mener jeg det hedder
//jesper
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2013 kl. 13:17
Hej Rene
En kortplotter virker vel overalt med den rigtige softvare, en båd der sejler jorden rundt bruger jo også kun en plotter men med forskellig softvare, afhængigt af fabrikat
Michael Nielsen
Til top
Søren Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kongstad7 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kongstad7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2013 kl. 13:43
de kører med 110 volt og ikke 230 volt som i EU, og det kan være det er det der giver problemer...
I would rather be fishing :-)
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2013 kl. 13:50
Hej Michael,

Det anhænger meget af model. Der er stor prisforskel på produkterne i de forskellige verdensdele, og en stor del af de billigere modeller fra Lowrance, Garmin etc. giver en eller anden for for kontinuerlig alarm og en skrift på skærmen om at man skal kontakte sin lokale autoriserede forhandler...

Er enig med Jesper, prøv at google "geofencing" og så den mærke/model plotter du overvejer at købe.

Jeg var ved at skaffe en lowrance elite 7 kombi hjem fra staterne, men fortrød da jeg opdagede "Geofencing", og endte med at købe en anden Lowrance-model ved en dansk forhandler.
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2013 kl. 17:23
Citat: de kører med 110 volt og ikke 230 volt som i EU, og det kan være det er det der giver problemer...
 
 
Det spiller ingen rolle, for i båden bruges der 12 volt (eller i sjældne tilfælde 24 volt)
 
Jeg mener det var Lowrance der startede med det. Hvis GPSen blev startet i USA og sejlede til Europa var der ingen problemer, men hvis en ny GPS blev sendt fra USA til Europa og  blev startet op her første gang, så virkede den ikke.
 
Ganske smart (men røvet overfor brugeren) måde at undgå parallel import på...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2013 kl. 19:28
Citat: René Jespersen77

Jeg må lige trække på den store viden der herinde blandt mine medfiskere. Er der nogen af jer der har erfaringer med kortplottere købt i USA? Har hørt rygter om at de ikke fungerer her i Europa. Kan det være rigtigt? Jeg har nemlig mulighed for at hjembringe en plotter fra Staterne, men det er jo dumt hvis den ikke virker!
Håber I kan hjælpe mig med svar!
Hos f.eks. Lowrance der vil man kun kunne indstille den til at måle i fod og der er kun engelsk sprog i menuerne, hvis den er købt i USA og man tager den med til DK.
Til top
Michael Boysen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Boysen Avatar

Tilmeldt:: 10 Aug 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Boysen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2013 kl. 19:38
Som Steen skriver, skal du være opmærksom på, at det ikke er en US model.

Jeg har selv et Humminbird ekkolod købt i USA, og jeg havde ikke sat mig ordentlig ind i sagerne. Det betyder, at jeg i dag må læse dybden i fod og temperaturen i Fahrenheit, bare for at nævne et par ulemper.

Mvh.
Michael
Til top
Thor Ankerstjerne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
simris Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2006
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simris Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 07:13
Her er lidt fra småbådsklubbens forum.    http://www.smaabaadsklub1.dk/forum/forum_indhold.asp?ID=17041   K&B  www.teamthor.dk
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 09:32
Mange tak for svar! Tror jeg holder mig til en plotter købt i DK.
Til top
Jesper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jesper96

Tilmeldt:: 09 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper96 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 11:40
england kan de godt bruges fra
//jesper
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2013 kl. 18:43
Hmmm..
 
Hvis det er et problem med strømforsynings forskellene, kan man "for en billig penge" købe adaptere til ALT på Ebay!.
 
Hvis man skal aflæse i fod, er det nok ikke det store problem - det er nok mere temperaturen i fahrenheid der driller.
 
Mvh. - Kim -
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres