Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HJÆLP ......

 Besvar Besvar
Forfatter
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: HJÆLP ......
    Sendt: 20 Feb 2013 kl. 19:51
Sidder med et Berkley 554 - 3" fluehjul - og selvom jeg normalt kan virke ganske opvakt i flere minutter (hvis jeg strammer mig an Big smile) - ka' jeg fa'me ikke lige greje hvordan man tager spolen af et sådant ?
 
På forhånd tak
mvh
Heinz Wacko
Til top
kenneth westlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
westlin Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2002
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér westlin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2013 kl. 20:08
sidder der ikke en lille split i midten af hjulet,  den skal løftes op ad.
Til top
kenneth westlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
westlin Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2002
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér westlin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2013 kl. 20:08
Citat: westlin

sidder der ikke en lille split i midten af hjulet,  den skal løftes op ad.

altså langs med hjulet.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2013 kl. 20:10
Hvis ikke jeg husker meget galt, så planter du et par tommelfingre på bagsiden af spolen og trykker. Spolen er kun trykket ind over en gummiting, der kan justeres når spolen er væk.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2013 kl. 20:10
Til top
Nils Mogensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Walton

Tilmeldt:: 28 Maj 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Walton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2013 kl. 20:17
Den lille, grå split, der sidder nær centrum af hjulet, på det billede du har fotograferet, skal du bare trykke ind mod centrum af hjulet, med en finger, samtidig med, at du trækker de to hjulhalvdele fra hinanden.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2013 kl. 20:18
Hej Heinz.
 
Berkleys spoler har et gennemgående hul, som er støbt i samme materiale, som spolen, og spolen sidder på en stor gummiring, som er placeret på aksen.
 
Tag godt fat om spolen med tommel og pegefinger, og træk spolen hurtig af.
 
Når du igen vil sætte spolen på, så husk at justere kontra møtrikken, der klemmer gummiringen, så kan du få din spole af, når du vil, den behøver ikke at været så stram.
 
Måden som Berkleys spolet er tøjret på var en genial løsning, i de år de hjul var toppen af fluehjul på kysten.
 
Bemærk:

De nyere Berkley, som viste billed, har standard låse i toppen af akselen, og spolen tages af som sædvanling, medens de første modeller kun havde gummiringen til at holde spolen!!!
 
Jeg brugte og ejede alle størrelser, og har haft meget glæde af dem, borset fra, at der i frost, kunne være problemer med at få spolen af, men det var ikke et problem, som sådan.
 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 20 Feb 2013 kl. 20:22
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2013 kl. 22:02
Tak allesammen - det var udgaven med 'gummi-låsen' - så spolen blot skulle trækkes ud. Ja man skal lære noget nyt hele tiden !
mvh
Heinz Smile
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2013 kl. 23:18
Det vækker minder, mit første kystfluehjul var samme model med gummiringen (et 556 tror jeg det hed), et af de få saltandsbestandige hjul på den tid Thumbs Up

Mvh
Rasmus Hansen


Redigeret af rasmushansen.com - 21 Feb 2013 kl. 23:18
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2013 kl. 16:45
Heinz der har du godtnok fået dig et samler hjul Wink 
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2013 kl. 23:37
HEj Heinz ...
Ja sikke' et teknisk problem, - hvor den omtalte "gummidims" hedder en O-ring .., men hvis Du har andre Berkley fluehjul i Din samling, har jeg 2 lignende spoler til model 558 liggende, som Du kan få helt vederlagsfrit, - lidt spøjs samlersnak fra den gamle samler i Korsør !!
bedste hilsner flemming
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2013 kl. 00:01
Hmmmm???
... O-ring ??? 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres