Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Havørred information

 Besvar Besvar
Forfatter
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Havørred information
    Sendt: 16 Feb 2013 kl. 23:35
Hej derudeSmile

Jeg kunne godt tænke mig, at vide lidt mere om havørrederne. Lidt mere end det normale. Nogle der har oplevet noget, eller har erfaring med det.

På forhånd tak 

Mvh JeppeSmile 
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2013 kl. 23:52
Har du læst nogle bøger? i så fald hvilke?
der har lige været en tråd hvor der blev nævnt en bog omkring havørreden, den trivelse osv. måske den bog også er noget for dig.

kan dog ikke finde tråden sådan lige...
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2013 kl. 23:55
Ja det har jeg men der står bare fakta. :-)
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2013 kl. 23:56
nå ja det var dig selv der startede den kan jeg se, læs tråden igennem og brug det til noget... der er masse brugbart i den med de forslag der er kommet.

man kan ikke lære noget uden selv at have sat sig ind i tingene bare en lillesmule, du kunne også melde dig ind i en fiskeklub?

Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2013 kl. 01:05
Citat: Jeppe1234

Hej derudeSmile

Jeg kunne godt tænke mig, at vide lidt mere om havørrederne. Lidt mere end det normale. Nogle der har oplevet noget, eller har erfaring med det.

På forhånd tak 

Mvh JeppeSmile 
 
Læs og lær
Observere og studere
ud i det blå med sig Jeppe der er kun en måde at få erfaring på
og jeg er sikker på du godt kan regne ud af hvordan Wink
 
 
Til top
Mads Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
legolas Avatar

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Storkbh
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér legolas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2013 kl. 20:27
jeg har oplevet noget med fisk og havørred siden jeg var 9 år Tongue (50 år)
jeg har cyklet rundt til de nærmeste søer og fanget skaller,aborre og luret gammelgedden, taget bussen til havnen for at fange skrubber sild og ørred været på utallige kyster og har kastet mange 1000 meter line ud i håb at fange noget sølvtøj og jeg har støvsuget bibliotekets hylder for læsestof købt kilovis af fiskeblade og været medlem af 4 forskellige fiskeklubber.
 der er sikkert mange måder at få oplevelser og erfaring på, det her er min måde at blive lidt dygtigere til at fange fisk på, så kom kun glad i gang.
knæk og bræk
Mads 
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2013 kl. 21:48
Hej Jeppe,
Pak dit udstyr og tag en masse lange ture (når foråret forhåbentlig snart kommer), ture startende en time før solopgang til en time efter.....

Ikke for ikke at svare, men efter min erfaring er der ingen simple svar eller nemme genveje, kun en hulens masse dejlige ture med blæst i håret, mågefløjt og jagende stimer af havørred. Hver gang kræver det observation og reflektion at knække dagens kode.

Havørredfiskeri er dejligt uforudsigeligt, teoretisk og praktisk kan vi gøre en masse forberedelser - men man kan aldrig være helt sikker på at havørreden gider lege med.

Jeg kunne skrive de næste mange timer om hvordan jeg har oplevet havørred opføre sig - men det er evigt ligegyldigt,  det eneste der tæller er dine egne erfaringer - så knæk og bræk derude :-)

OG MÅ VI SÅ BEDE OM NOGET FORÅR :-) :-)

Mvh
Henrik
Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2013 kl. 02:39
havørredens hemmeligheder på dvd kan varmt anbefales hvis man vil vide lidt mere om de blanke skønheder
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2013 kl. 06:39
Læse bøger og se dvder fanger man ikke fisk af, husk det! 
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum