Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluefiskesæt

 Besvar Besvar
Forfatter
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluefiskesæt
    Sendt: 12 Feb 2013 kl. 11:32
Hej 
Det er et billigt fluesæt jeg har købt det kostede cirka 500 kr.
Men nu er jeg også en dreng på 13 år og køber ikke det helt store ting.
fluesættet indenholder et Power Pool fluestang, LA III fluehjul og line fra Scientific Anglers. Pool12 

Er det et okay fluesæt og kan man godt fange havørred på det 

Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2013 kl. 14:12
aner intet om dit sæt, men hvis det kan skyde noget kabel afsted og der kan monteres en flue for enden så kan du fange havørred på den ;)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2013 kl. 14:25
Hej Jeppe,

Ja, det kan det helt sikkert!

Men du skal se at komme med i en forening eller klub og få nogle mere erfarne til at hjælpe dig i gang med fluefiskeriet. Og især fluekastet. For det er nok her, de største udfordringer for dig ligger. En ting er nemlig at ligge derhjemme på sengekanten og glo på fiskefilm, noget helt andet er at stå med sagerne i hånden og få det til at fungere.

Og husk så, at det også skal prøves ude ved og i vandet. Der er igen stor forskel på at stå på en græsplæne og så stå i vand til knæene. Meget af det, der fungerer fint på græs, vil sandsynligvis fungere mindre godt eller pænt ude ved vandet. Så der skal trænes flittigt.

Men velkommen i gruppen af fluefiskere. Det er sjovt, og det dur!
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2013 kl. 17:30
.

Redigeret af jespergio - 12 Feb 2013 kl. 17:32
Til top
Rene Bach Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Renebach83 Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Renebach83 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2013 kl. 18:01

Selvfølgelig kan det fange fisk, du skal bare finde dem, og finde den flue som de vil ha :) Velkommen til fluefiskeriet knægt :)

Til top
Søren jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
titken Avatar

Tilmeldt:: 10 Feb 2013
Geografisk: Assentoft
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér titken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2013 kl. 18:07
God stang. Min knægt begyndte at fiske med en hardy kl 6-7. Som 8 årig nu har han en 10 fods shimanobiocraft kl 7-9  til gedder. Og han er kun 10 1/2 år så bare klø på. Så kommer det. 
Til top
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 13:28
Tusind tak alle sammen
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 13:31
Hej Jeppe.
Er det på kysten du planlægger at "jage" ørrederne?
Mvh. Tony
Til top
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 13:33
Citat: jnielsen

Hej Jeppe,Ja, det kan det helt sikkert!Men du skal se at komme med i en forening eller klub og få nogle mere erfarne til at hjælpe dig i gang med fluefiskeriet. Og især fluekastet. For det er nok her, de største udfordringer for dig ligger. En ting er nemlig at ligge derhjemme på sengekanten og glo på fiskefilm, noget helt andet er at stå med sagerne i hånden og få det til at fungere.Og husk så, at det også skal prøves ude ved og i vandet. Der er igen stor forskel på at stå på en græsplæne og så stå i vand til knæene. Meget af det, der fungerer fint på græs, vil sandsynligvis fungere mindre godt eller pænt ude ved vandet. Så der skal trænes flittigt.Men velkommen i gruppen af fluefiskere. Det er sjovt, og det dur!



Hej Jens
Self prøver jeg også ved vandet har lige været på Ærø og fiske. Men desvære fangte jeg ikke noget.
Og jeg har tænkt lidt på Bjerringbro junior club, men ligger en time kørsel fra mig så det går ikke. Men ved du om der er noget tæt på Århus eller Egå.
Hilsen Jeppe
Til top
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 13:34
Citat: Tony W

Hej Jeppe.
Er det på kysten du planlægger at "jage" ørrederne?
Mvh. Tony

Ja det er det Tony
Mvh Jeppe
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 13:42
Super! Det er også noget af det absolut fedeste man kan foretage sig:-).
Hvis det har din interesse, vil jeg med stor glæde byde dig velkommen i "kystfluefiskernes paradis" og sende dig en lille gave, i form af en håndfuld af mine egne favorit fluer til kysten:-).
Mvh. Tony
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 13:51
Citat: Tony W

Super! Det er også noget af det absolut fedeste man kan foretage sig:-).
Hvis det har din interesse, vil jeg med stor glæde byde dig velkommen i "kystfluefiskernes paradis" og sende dig en lille gave, i form af en håndfuld af mine egne favorit fluer til kysten:-).
Mvh. Tony

Clap FLOT  !!!
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 13:53
Citat: Tony W

Super! Det er også noget af det absolut fedeste man kan foretage sig:-).
Hvis det har din interesse, vil jeg med stor glæde byde dig velkommen i "kystfluefiskernes paradis" og sende dig en lille gave, i form af en håndfuld af mine egne favorit fluer til kysten:-).
Mvh. Tony

Det må du meget gerne. Men jeg bor i Elev en lille by ude for Århus :-)

Men er det en club?? Eller hvad :-)
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 13:58
Bestemt ikke, blot min egen betegnelse for det vi render og laver:-).
Du kan maile mig din adresse på twhald@gmail.com så skal jeg nok blande lidt "dræbere" til dig:-).
Har du nogle specielle ønsker til nogle fluer? For så kan det jo være at vi kan finde ud af det:-)
Til top
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 14:06
Citat: Tony W

Bestemt ikke, blot min egen betegnelse for det vi render og laver:-).
Du kan maile mig din adresse på twhald@gmail.com så skal jeg nok blande lidt "dræbere" til dig:-).
Har du nogle specielle ønsker til nogle fluer? For så kan det jo være at vi kan finde ud af det:-)


Hej Tony

Jeg sender min adresse på mail, og nej der er ikke nogle speciale nogle. Jo bare nogle af dine favoritter.
Jeg er lige begyndt at binde fluer for et halvt år siden.
Binder du også fluer :-)
Men jeg vil da gerne være med i den kystfluefiskerne paradis, men skal jeg tilmelde mig og har i en side på nettet.

Mvh Jeppe
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 14:12
Tror du har misforstået mig Jeppe.
Du ER allerede med i det som jeg betegner som "kystfluefiskernes paradis", og det er alle landets kystfluefiskere:-).
Det er bare fordi jeg personligt holder så meget af det, at jeg valgte at kalde det sådan:-).
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 14:13
Og jep, jeg binder også selv, det er FEEEEEDT;-)
Til top
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 14:17
Citat: Tony W

Tror du har misforstået mig Jeppe.
Du ER allerede med i det som jeg betegner som "kystfluefiskernes paradis", og det er alle landets kystfluefiskere:-).
Det er bare fordi jeg personligt holder så meget af det, at jeg valgte at kalde det sådan:-).


Hej Tony

Haha det har jeg også, det var fordi jeg fandt en hjemmeside med kystfluefiskerne paradis
Jeg skal ud og fiske i morgen ved Studstrupværket. Hvor der er et udløb på cirka 4 til 5 meter dub og 10 meter bredt.
Hvad er din mening skal jeg tage fluestangen med eller spinnestangen. Ps jeg har fanget små havørreder der :-)
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 14:20
Citat: Jeppe1234

Citat: jnielsen

Hej Jeppe,Ja, det kan det helt sikkert!Men du skal se at komme med i en forening eller klub og få nogle mere erfarne til at hjælpe dig i gang med fluefiskeriet. Og især fluekastet. For det er nok her, de største udfordringer for dig ligger. En ting er nemlig at ligge derhjemme på sengekanten og glo på fiskefilm, noget helt andet er at stå med sagerne i hånden og få det til at fungere.Og husk så, at det også skal prøves ude ved og i vandet. Der er igen stor forskel på at stå på en græsplæne og så stå i vand til knæene. Meget af det, der fungerer fint på græs, vil sandsynligvis fungere mindre godt eller pænt ude ved vandet. Så der skal trænes flittigt.Men velkommen i gruppen af fluefiskere. Det er sjovt, og det dur!



Hej Jens
Self prøver jeg også ved vandet har lige været på Ærø og fiske. Men desvære fangte jeg ikke noget.
Og jeg har tænkt lidt på Bjerringbro junior club, men ligger en time kørsel fra mig så det går ikke. Men ved du om der er noget tæt på Århus eller Egå.
Hilsen Jeppe

Hej Jeppe
Vi har 8 medlemmer fra Egå/Århus området, som jævnligt kommer til klubaften. Vi hedder Djurs Fluefisker Forening og medlemsskab er gratis under 18 år. Vi mødes hver onsdag på en skole i Kolind og binder fluer og nørkler med liner og grej. Du kan sikkert få kørelejlighed fra Grenaa vejen. Vi er helt vilde med, at lære fra os. Der kan du sikkert også få nogle tips om foreninger i Århus området fra de andre. Vi har en facebookprofil, som hedder Djurs Fluefisker. Send en anmodning om venskab, hvis du bruger fjæsbog. Husk det er gratis for dig :-)
Mvh Jesper - Formand
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 14:22
Hvis ellers forholdene tillader det og du kan finde plads til at kaste, så er der ikke meget at betænke sig ved, FLUESTANGEN SELVFØLGELIG ;-).
Til top
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 14:27
Hej Jesper
det vil jeg rigtig gerne, men det afhænger lidt af hvornår det starter og slutter.men i skal lige vide jeg har ikke det største grej :-)
Min far siger han også gerne vil. Men han har bare ikke fluestang.
Til top
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 14:28
Citat: Tony W

Hvis ellers forholdene tillader det og du kan finde plads til at kaste, så er der ikke meget at betænke sig ved, FLUESTANGEN SELVFØLGELIG ;-).


Okay prøver :-)
Til top
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 14:35
Citat: sage


Citat: Jeppe1234

Citat: jnielsen

Hej Jeppe,Ja, det kan det helt sikkert!Men du skal se at komme med i en forening eller klub og få nogle mere erfarne til at hjælpe dig i gang med fluefiskeriet. Og især fluekastet. For det er nok her, de største udfordringer for dig ligger. En ting er nemlig at ligge derhjemme på sengekanten og glo på fiskefilm, noget helt andet er at stå med sagerne i hånden og få det til at fungere.Og husk så, at det også skal prøves ude ved og i vandet. Der er igen stor forskel på at stå på en græsplæne og så stå i vand til knæene. Meget af det, der fungerer fint på græs, vil sandsynligvis fungere mindre godt eller pænt ude ved vandet. Så der skal trænes flittigt.Men velkommen i gruppen af fluefiskere. Det er sjovt, og det dur!



Hej Jens
Self prøver jeg også ved vandet har lige været på Ærø og fiske. Men desvære fangte jeg ikke noget.
Og jeg har tænkt lidt på Bjerringbro junior club, men ligger en time kørsel fra mig så det går ikke. Men ved du om der er noget tæt på Århus eller Egå.
Hilsen Jeppe

Hej Jeppe
Vi har 8 medlemmer fra Egå/Århus området, som jævnligt kommer til klubaften. Vi hedder Djurs Fluefisker Forening og medlemsskab er gratis under 18 år. Vi mødes hver onsdag på en skole i Kolind og binder fluer og nørkler med liner og grej. Du kan sikkert få kørelejlighed fra Grenaa vejen. Vi er helt vilde med, at lære fra os. Der kan du sikkert også få nogle tips om foreninger i Århus området fra de andre. Vi har en facebookprofil, som hedder Djurs Fluefisker. Send en anmodning om venskab, hvis du bruger fjæsbog. Husk det er gratis for dig :-)
Mvh Jesper - Formand


Hej Jesper
det vil jeg rigtig gerne, men det afhænger lidt af hvornår det starter og slutter.men i skal lige vide jeg har ikke det største grej :-)
Min far siger han også gerne vil. Men han har bare ikke fluestang.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2013 kl. 07:05
Citat: Jeppe1234

Citat: sage


Citat: Jeppe1234

Citat: jnielsen

Hej Jeppe,Ja, det kan det helt sikkert!Men du skal se at komme med i en forening eller klub og få nogle mere erfarne til at hjælpe dig i gang med fluefiskeriet. Og især fluekastet. For det er nok her, de største udfordringer for dig ligger. En ting er nemlig at ligge derhjemme på sengekanten og glo på fiskefilm, noget helt andet er at stå med sagerne i hånden og få det til at fungere.Og husk så, at det også skal prøves ude ved og i vandet. Der er igen stor forskel på at stå på en græsplæne og så stå i vand til knæene. Meget af det, der fungerer fint på græs, vil sandsynligvis fungere mindre godt eller pænt ude ved vandet. Så der skal trænes flittigt.Men velkommen i gruppen af fluefiskere. Det er sjovt, og det dur!



Hej Jens
Self prøver jeg også ved vandet har lige været på Ærø og fiske. Men desvære fangte jeg ikke noget.
Og jeg har tænkt lidt på Bjerringbro junior club, men ligger en time kørsel fra mig så det går ikke. Men ved du om der er noget tæt på Århus eller Egå.
Hilsen Jeppe

Hej Jeppe
Vi har 8 medlemmer fra Egå/Århus området, som jævnligt kommer til klubaften. Vi hedder Djurs Fluefisker Forening og medlemsskab er gratis under 18 år. Vi mødes hver onsdag på en skole i Kolind og binder fluer og nørkler med liner og grej. Du kan sikkert få kørelejlighed fra Grenaa vejen. Vi er helt vilde med, at lære fra os. Der kan du sikkert også få nogle tips om foreninger i Århus området fra de andre. Vi har en facebookprofil, som hedder Djurs Fluefisker. Send en anmodning om venskab, hvis du bruger fjæsbog. Husk det er gratis for dig :-)
Mvh Jesper - Formand


Hej Jesper
det vil jeg rigtig gerne, men det afhænger lidt af hvornår det starter og slutter.men i skal lige vide jeg har ikke det største grej :-)
Min far siger han også gerne vil. Men han har bare ikke fluestang.

Hej igen
Vi starter kl.19 om onsdagen og slutter kl. 21:30. Der binder vi fluer og hjælper folk med grejet. Når det så bliver lidt mere lyst, har vi en sportsplads, at lege lidt med kast på. Til fluebinding har vi materialer og værktøj til udlån, om onsdagen. På lørdag kl 10:00 kommer vi en 7-8 stykker til Fluedage i Randers naturcenter og vil besøge Henrik Leth og Co. De har lavet et fint arrangement. Se på brakvand.dk . Kom forbi med din Far og opdag, at Nørder som os er helt vilde med, at hjælpe nybegyndere. Det er faktisk et mål for mange af os, at hjælpe folk igang med fluefiskeriet. Alt nyt skal først læres og det er vores udgangspunkt.
Hos os handler det ikke om, hvad folk har af grej. Udgangspunktet er, at få det til at virke, som man har. Selv om der er mange dygtige fluefiskere (nørder) tilstede, med dyrt grej er vi meget villige til at hjælpe på det plan folk ønsker det. Vi er en broget forsamling. 

P.s en billig fluestang kan fange ligeså mange fisk, som en dyr stang...husk det!


Redigeret af sage - 14 Feb 2013 kl. 07:07
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres