Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

China Export

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: China Export
    Sendt: 06 Feb 2013 kl. 19:52
Her mangler vist kun et par klistermærker fra et af de anerkendter mærker eks. ...-.---. eller --.-..- og så står de på hylderne til 1599.- på tilbud
 
 
Jesper Rasmussen 
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 20:09
Så syntes jeg da du skal købe en stak og fortælle os andre om dine erfaringer efter et års tid Smile
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 21:28
ja, en stak af disse hjul, skal nok holde et år tid Wink

/J
Til top
Anders Bak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Andersb Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andersb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 21:37
Køb nu rigeligt!!!! Ligner du får brug for et nyt til hver tur.... Lol
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 21:54

men til den pris, kan man også tillade sig at skifte hjul hvert år!!

Til top
Allan Lindsay Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allanlindsay

Tilmeldt:: 19 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allanlindsay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 22:24
sh*t nogen fede ting der er på den side! Tjek lige de her mobilure ud!

http://m.lightinthebox.com/da/tw-1-6-tommer-ur-mobiltelefon-java-mp3-mp4-bluetooth_p225009.html?pos=ultimately_buy_2


Nogen der har handlet fra siden? Tongue
<-- Klik og se min blog!
Se fiskebilleder på min Instagram
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 23:14
Citat: Andersb

Køb nu rigeligt!!!! Ligner du får brug for et nyt til hver tur.... Lol
Tja hvilke fabrikker tror du ejentligt de dyre hjul som bliver solgt herhjeme kommer fra ??
Du tror vel ikke at Kina er overstrøet med fiskehjulsfabrikker, selvom det er et stort land.
Men der ligger vel selvfølgeligt en Shimano, ABU, Daiwa, Penn, Okuma m.m., ellers er der jo ikke rimelighed i at de sælger disse hjul til flere hundrede, ja endog flere tusinde kroner herhjemme. CryCryCryCry
 
Jesper Rasmussen
Til top
thorvald svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MR BIG Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2004
Geografisk: Øst Vendsyssel.
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MR BIG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 23:35
Citat: Rasmussen

Citat: Andersb

Køb nu rigeligt!!!! Ligner du får brug for et nyt til hver tur.... Lol
Tja hvilke fabrikker tror du ejentligt de dyre hjul som bliver solgt herhjeme kommer fra ??
Du tror vel ikke at Kina er overstrøet med fiskehjulsfabrikker, selvom det er et stort land.
Men der ligger vel selvfølgeligt en Shimano, ABU, Daiwa, Penn, Okuma m.m., ellers er der jo ikke rimelighed i at de sælger disse hjul til flere hundrede, ja endog flere tusinde kroner herhjemme. CryCryCryCry
 
Jesper Rasmussen
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 23:42
Citat: Rasmussen

Citat: Andersb

Køb nu rigeligt!!!! Ligner du får brug for et nyt til hver tur.... Lol
Tja hvilke fabrikker tror du ejentligt de dyre hjul som bliver solgt herhjeme kommer fra ??
Du tror vel ikke at Kina er overstrøet med fiskehjulsfabrikker, selvom det er et stort land.
Men der ligger vel selvfølgeligt en Shimano, ABU, Daiwa, Penn, Okuma m.m., ellers er der jo ikke rimelighed i at de sælger disse hjul til flere hundrede, ja endog flere tusinde kroner herhjemme. CryCryCryCry
 
Jesper Rasmussen
 
Du kan sagtens købe kvalitet i Kina, men lige som alle andre steder så koster kvalitet en del penge. Køber du billigt i Kina, så køber du bras.
 
Mvh. Peter
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 23:48
Hvad koster det at få det til DK med moms og told ?
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 23:59
Citat: Kevin rostrup

Hvad koster det at få det til DK med moms og told ?
 
Hvis du kan holde indkøbet på max. 80kr: intet.
 
Ellers 25% moms beregnet af både pris og fragt plus et gebyr på ca. 160kr.
 
Hvis købet overstiger et vist beløb (vistnok omkring 1200kr) desuden told.
 
Mvh. Peter
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 00:27
Når du køber en vare i et land uden for EU, som har en værdi over 80 kr, skal du betale moms, told og importgebyr (fortoldningsgebyr) af varen.
 
Satserne for hvornår en forsendelse skal fortoldes ser således ud:
Under 80 DKK: Du skal hverken betale told, moms eller importgebyr
80 - 1.150 DKK: Du skal betale moms og importgebyr
Over 1.150 DKK: Du skal betale moms, told og importgebyr

Grænsen på 80 kr er excl. forsendelsesomkostninger.
  • Alt efter hvilken type vare der er tale om, er der forskellige toldsatser.
    Tolden udregnes ud fra varens værdi og fragtprisen / portoen.
    Du kan se mere om toldsatser her.

 

  • Udover told'en, skal der betales moms hvis værdien af forsendelsen er 80 kr eller derover.
    Momsen er på 25 %, og den udregnes ud fra varens værdi, portoen og tolden (Se eksempel nedenfor).

 

  • Sidst men ikke mindst opkræver Post Danmark et gebyr (importgebyr) på 160 kr. inkl. moms for hver forsendelse de fortolder - dvs. forsendelser hvor værdien er 80 kr eller derover.
  • Der skelnes ikke mellem nye og brugte varer.Gaver med værdi under 340 kr bliver ikke pålagt afgifter.
    Gaver med værdi mellem 340 og 1.150 kr moms og importgebyr.
    Gaver med værdi over 1.150 kr skal betale 2,5 % told plus moms og importgebyr.

  • Eksempel på udregning af told & moms:

    Lad os sige at du køber noget tøj i USA til en pris på 1.500 kr,Du skal betale 50 kr. for at få varen sendt hjem til Danmark og toldsatsen for fx. cowboybukser og jeans er på 12%.

    Regnestykke ser derfor således ud:

    Tolden udgør 12% af varens værdi og porto dvs. (1.500 kr. + 50 kr)*0,12 = 186 kr.

    Momsen udgør 25% af varens værdi + porto + told, dvs. (1500 + 50 + 186)*0,25 = 434 kr.
    Dertil lægges importgebyret på 160 kr.

    Du vil altså blive opkrævet 780 kr fra SKAT og Post Danmark for at få varen til Danmark.

    Når tøjet ligger hjemme på dit dørtrin har du altså betalt:

    Pris for varen: 1500,-

    Fragt: 50,-

    Told: 186,-

    Moms: 434,-

    Importgebyr: 160,-

     I alt: 2325,-

    Så man skal regne tingene godt igennem, før man snolder ind fra udlandet Big smile

Mvh. - Kim -

Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 09:01
Ovenstående har jeg oplevet med en kortærmet skjorte fra Orvis i USA, der var godt med røg i køkkenet, da fruen havde hentet pakken på posthuset......
 
Men man skal passe på med at handle på f.eks. eBay, se bare her et frisk eksempel fra netop USA:
 
If you buy stuff on line, check out the seller carefully.  
Be careful what you purchase on eBay.
A friend has just spent $100 on a penis enlarger.
Bastards sent him a magnifying glass.
The only instructions said, "Do not use in the sunlight."


Redigeret af Taonga - 07 Feb 2013 kl. 09:38
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 09:02
Citat: Taonga

Ovenstående har jeg oplevet med en kortærmet skjorte fra Orvis i USA, der var godt med røg i køkkenet, da fruen havde hentet pakken på posthuset......
 
Men man skal passe på med at handle på f.eks. eBay, se bare her et frisk eksempel fra netop USA:
 
If you buy stuff on line, check out the seller carefully.  
Be careful what you purchase on eBay.
A friend has just spent $100 on a penis enlarger.
Bastards sent him a magnifying glass.
The only instructions said, "Do not use in the sunlight."
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 09:42
Den side er lidt i stil med: http://www.miniinthebox.com/index.php?main_page=advanced_search_result&inc_subcat=1&search_in_description=0&keyword=fishing&sort=4d#resultSortBarNew

På den side har de til gengæld gratis fragt, og RIGTIGT meget endegrej til en fordelagtig pris - Jeg har dog ikke bestilt noget der inde fra endnu, så kvaliteten kan jeg ikke P.t udtale mig om.

Mvh. Nick
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 09:54
jeg har bestilt uv lamper fra miniinthebox, og de er ligeså fine som dem du kan købe i butikker herhjemme .. de koster dog kun et sted imellem 10-20 kr.
Til top
Per St Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
stuh

Tilmeldt:: 12 Sep 2002
Geografisk: Nordsjælland, Ærø
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stuh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 09:58
Hej,
 
Jeg har prøvet mininthebox, til noget Iphone tilbehør.  Fordi jeg selv havde lidt mistro til at man kunne købe noget for 8 kroner og få det sendt gratis prøvede jeg mig frem.....
 
Ca. 8 dage efter min bestilling kom varerne i en boblekonvolut fra Kina. Imponerende !  - hvordan det kan hænge sammen ved jeg ikke :-)
 
Mvh
 
Per
 
 
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 10:44
Der er masser af læsestof omkring lightinthebox.com / da / de / it /ch osv osv på nettet. En af de bedre, og lidt kortere, er fra Amino.dkhttp://www.amino.dk/forums/t/169917.aspx

Jeg vil lade det være op til den enkelte at blive forblændet, eller, forhåbentlig, se lyset og logikken i "de sindssygt billige webshops i Kina" - og komme til den konklusion, at det bare ikke kan betale sig.

Går noget galt, så er der lang vej til en løsning. 
Er det basører det handler om, så smider man jo nok bare skidtet ud alligevel - men har man investeret i eks:

"harmonisk spinning lokke fiskestang carbon 210cm (m / MH)"

"360cm-630cm vippende fiskestang spil stang carbonfiber"
"støbning lokke fiskestang 1.83m/1.98m/2.13m strøm m"
"hårde lokkemad fiskeri lokke sæt (10 stk)"
osv osv, og beløbet er kommet lidt deropad - så forventer man jo nok at det hele skal gå som man er vant til, når man handler i danske webshops. Men fra Kina...LOL

Det svarer lidt til at tage til fest i HA's klubhus, og forvente optræden af Keld & Hilda og generelt en stille og rolig aften Wink

Nå ja - som også nævnt, så kommer der told, moms og gebyrer oven i. 
Det glemmer den "danske" version af lightinthebox helt at informere om, eftersom varerne kommer fra østen (hvilket også er svært at afkode, hvis man er ny på siden)

Summa summarum: Hvis det ser for godt ud til at være sandt...så er det det nok også Wink



Redigeret af jespergio - 07 Feb 2013 kl. 10:45
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 10:57
Jeg kan kun være absolut uenig i nogle af de ting du skriver Gio .. hvis du forventer at få et Stella hjul for 80 kr, så er du direkte dum .. men står du og skal bruge nogle småting, som du kan vente på, så kan du lave fantastiske handler i Kina ..

om det er sitets pligt at oplyse dig om at der er noget der hedder Told, vil jeg nu ikke sige .. det er dig som handlende som skal nosse sig lidt sammen, og så undersøge reglerne .. hvorfor skulle de undersøge hvilke toldregler der er lige præcis i eksempelvis Uzbekistan .. ???!!! .. Så nej, bare fordi det er billigt, så er det ikke lort ..

Jeg har købt både kameragrej, fiskeudstyr og andet udstyr, som fungerer som det skal, og DET var til priser under 80 kr, så jeg røg ikke i told eller lign.
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 11:28
Det er jo ikke alle Kinøjserforsendelserne med en værdi over 80,- der som snuppes i toldenCool og jeg siger ikke noget om detteEmbarrassed
men der er surt at betale gebyr og moms af en vare til 93kr. Så bliver den pludselig for dyr.
SmileN
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 12:07
og så undre man sig over at der ikke bliver gjort nok for miljøet, de gamle osv. men svaret ligger jo nok i folkets holdninger - lad mig bare sende alle pengene ud af landet, ja selv eu, uden at generere nogen som helst omsætning i nærområdet der skaber arbejdspladser og værdi
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 12:28
du vil jo også gerne have lavet dit tag til halvdelen af prisen, med samme kvalitet, bare udført af en polak til under halvdelen af den timeløn som en anden får .. stop med at være så super hellig .. dette vil altid forekomme, og selv i middelalderen via de gamle ruter blev der handlet på tværs af grænser .. det hedder import/eksport .. lær at lev med det!!
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 12:41
Citat: Taonga

Ovenstående har jeg oplevet med en kortærmet skjorte fra Orvis i USA, der var godt med røg i køkkenet, da fruen havde hentet pakken på posthuset......
 
Men man skal passe på med at handle på f.eks. eBay, se bare her et frisk eksempel fra netop USA:
 
If you buy stuff on line, check out the seller carefully.  
Be careful what you purchase on eBay.
A friend has just spent $100 on a penis enlarger.
Bastards sent him a magnifying glass.
The only instructions said, "Do not use in the sunlight."
 
I sådan et tilfælde sender du en klage til "ebay resolution center". Det virker, jeg har prøvet (dog ikke med omtalte vare). Hvis sælgeren ikke vil refundere beløbet, så får du pengene fra ebay.
 
Hvis derimod du ikke kan komme overens med en Kinesisk webshop, så står du men håret i postkassen.
 
Mvh. Peter
Til top
Allan Thomsen Krog Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Seatrout Hunter

Tilmeldt:: 24 Jul 2012
Geografisk: NV Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Seatrout Hunter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 13:00
Citat: bjar1525

og så undre man sig over at der ikke bliver gjort nok for miljøet, de gamle osv. men svaret ligger jo nok i folkets holdninger - lad mig bare sende alle pengene ud af landet, ja selv eu, uden at generere nogen som helst omsætning i nærområdet der skaber arbejdspladser og værdi
Sikke noget ævl at lukke ud....Gælder det så også når folk vælger at holde ferie udenfor Danmark,eller køber frugt fra Spanien i det lokale supermarked.? Mvh
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 13:13
Hej Peter
Omtalte ebay eks. er en vits som en særdeles god ven fodre mig med til fælles fornøjelse.
eBay er sikkert at handle på......
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Allan Thomsen Krog Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Seatrout Hunter

Tilmeldt:: 24 Jul 2012
Geografisk: NV Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Seatrout Hunter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 13:18
Jeg har også købt mange småting på eBay,og jeg har aldrig haft problemer med nogen sælger eller nogen varer,heller ikke fra Kina.! Mvh
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 13:24
Nå nå drenge - hold nu den pæne tone. Det drejer sig jo om at vide - eller ikke at vide.
 
Da jeg får 3-4 forsendelser fra Kina om ugen, bliver jeg jævnligt forundret over, at de kan sende breve som ANBEFALET GRATIS. Og det er sku da billigt LOL
 
Det kan kun llade sig gøre, hvis de tjener ind på gyngerne, hvad de har mistet på karrusellen - eller får statsstøtte!. Det er ofte billige ting til under kr. 20.- så der skal dæleme noget avance til, for at tjene fragten hjem.
 
#Per Hansen Big smile
 
If you buy stuff on line, check out the seller carefully.  
Be careful what you purchase on eBay.
A friend has just spent $100 on a penis enlarger.
Bastards sent him a magnifying glass.
The only instructions said, "Do not use in the sunlight."
 
Ja - pas nu på at der ikke går ild i lunten - og pas på hvis det er en fuser. Det sker tit med de kinesere LOL 
 
N. Berthelsen Big smile
Ang. told, er der også en del, der undslipper fra USA
 
Andre: Om man køber billigt kineser kram fra Kina eller man køber det samme i Danmark er næsten det samme. Man køber jo næsten woblere pr. kilo og ikke pr. stk.
 
Mvh. - Kim -
 
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 13:35
Citat: Ørde

Jeg kan kun være absolut uenig i nogle af de ting du skriver Gio .. hvis du forventer at få et Stella hjul for 80 kr, så er du direkte dum .. men står du og skal bruge nogle småting, som du kan vente på, så kan du lave fantastiske handler i Kina ..

om det er sitets pligt at oplyse dig om at der er noget der hedder Told, vil jeg nu ikke sige .. det er dig som handlende som skal nosse sig lidt sammen, og så undersøge reglerne .. hvorfor skulle de undersøge hvilke toldregler der er lige præcis i eksempelvis Uzbekistan .. ???!!! .. Så nej, bare fordi det er billigt, så er det ikke lort ..

Jeg har købt både kameragrej, fiskeudstyr og andet udstyr, som fungerer som det skal, og DET var til priser under 80 kr, så jeg røg ikke i told eller lign.
Kære Ørde...som jeg også skrev "Er det basører det handler om, så smider man jo nok bare skidtet ud alligevelWink

Og ja, selvfølgelig skal forbrugeren være opmærksom på hvor shoppen sender sine varer fra, da der jo så vil tilkomme ekstra udgifter. Men når eks. lightinthebox.com/da tilbyder en hjemmside på (nogenlunde) dansk, så burde der også fremgå hvad toldreglerne er til Danmark - og ikke en vag gang pladder som dette: 

I visse tilfælde pålægges der MOMS eller andre afgifter, toldafgifter eller særlige gebyrer af dit destinationsland. Ekstra gebyrer for skatter eller toldklarering skal afholdes af modtageren; vi har ingen kontrol over disse opkrævninger, og kan ikke forudsige hvad de er. Told- og beskatningsregler varierer i stor udstrækning fra land til land; for yderligere oplysninger, kan du kontakte dit lokale toldkontor. Når toldklareringsprocedurer er nødvendige, kan det medføre forsinkelser, der overskrider vores originale leveringsberegninger.

Du bedes bemærke at vi ikke er i stand til at beskrive varer som en gave eller skrive et beløb, der er mindre end den aktuelle produktpris på toldformularerne.

I sidste ende skal man være opmærksom på man tager en chance, og ikke slå sig i tøjret efterfølgende, hvis man føler sig snydt. Det gør man som oftest heller ikke over varer under 80 kroner - så du er heldigvis en glad mand. 


(Og fordi det er billigt, så behøver det ikke være noget lort - og det skrev jeg nu heller ikke i mit oprindelige indlæg, Ørde.)



Redigeret af jespergio - 07 Feb 2013 kl. 13:36
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 13:41
Hmmm...
Et er vist hvad man bør gøre - noget helt andet er hvad man så gør!
 
Det med at vise div. toldregler for de forskellige lande bliver heller ikke brugt på Ebay. Det er altid op til kunden at undersøge/betale de pokkers afgifter - snøft
Mvh. - Kim -
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 13:45
Citat: kikophil

Hmmm...
Et er vist hvad man bør gøre - noget helt andet er hvad man så gør!
 
Det med at vise div. toldregler for de forskellige lande bliver heller ikke brugt på Ebay. Det er altid op til kunden at undersøge/betale de pokkers afgifter - snøft
Mvh. - Kim -
Til gengæld skriver Ebay tydeligt hvilket land varen befinder sig i - og så er resten jo let nok.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 13:55
Det er jo èn stor balancegang med hensyn til import/export. Der findes jo 3 slags import. Privatimport (siger sig selv). Erhvervsimport via importør. Og så parrellelimport hvor forretningerne selv importerer varerne uden om importørerne.
 
Erhvervsimporten vil ikke have "deres" forretninger (fiskegrej) proppet med billig krams, da det hurtigt vil få status af 5-10 kr. marked. De står så til gengæld med reklamationerne/garantiforpligtigelserne som de så igen skal forhandle med "kineserne", hvilket så gør varerne lidt dyrere.
 
Parellelimportørerne er ofte småforretninger der selv vil tjene det, som importørerne ellers ville få. De står så selv med reklamationerne og evt. garantiforpligtigelser. Når disse så f.eks. går ind på grejmarkedet eller elektronikmarkedet, opstår der ofte gnidninger mellem de der bruger importører og som ikke gør. Der bliver brugt oceaner af tid på, at forklare kunderne hvad forskellen/risisiene er Cry
 
Mvh. - Kim -
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 13:58
#Gio
Jo for de fleste. Men mange studser stadig over den samlede pris på en vare til f.eks. kr.100.-
 
Ellers kan de jo bare læse denne tråd he he. Mon ikke vi snart har "ordnet verdenssituationen?" LOL
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 15:05
det må stadig være op til forbrugeren selv, at sætte sig ind i hvordan reglerne er fastsat .. hvis du er for dum til at sætte dig ind i reglerne (det er ikke særlig svært), så må du overveje om du tør at tage chancen .. men til info .. bestil under 80 kr, så sker der intet!!!
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 15:16
Ørde - et er teori et andet praksis. Nu er Danmark jo kun en krumme på verdensdugen, og vi ser os selv som rimeligt oplyste. Det er der desværre milliarder, der stadigvæk ikke er. Når disse mennesker så skal afprøve deres (manglende) færdigheder på nettet, ryger de i "fælden".
 
En sælger der får en masse dårlige karakterer fra disse personer fordi de ikke vil betale prisen (ialt), kan ødelægge sælgeren med det samme (især nye sælgere).
 
Det er derfor ikke kun et spørgsmål om bedre service fra sælgeren, at disse er begyndt at skrive i deres "shipping informance", at de ikke er ansvarlige overfor de enkelte landes moms og toldregler, men for at sikre dem selv. Kunden er så informeret, og sælger fritaget for ansvaret, og kan henvise dertil, hvis der klages Big smile
 
Mvh. - Kim -
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 15:58
nu går emnet lidt væk fra fiskeri, og mange af de gode emner vi kan købe i østen .. men jeg er stadig af den overbevisning at det er op til køber selv. Vi er begyndt at skulle fodres i hoved og ***, ellers kan vi ikke tænke selv .. om firmaet så ønsker at hjælpe de enkelte kunder, ved at skrive en veldokumenteret deklaration af toldreglerne, det er jo op til butikken ..

men hvis man vil bestille i udlandet, så må man også være klar over at man skal sætte sig ind i reglerne .. ellers må man jo tage følgerne :-D
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 15:59
Citat: Ørde

det må stadig være op til forbrugeren selv, at sætte sig ind i hvordan reglerne er fastsat .. hvis du er for dum til at sætte dig ind i reglerne (det er ikke særlig svært), så må du overveje om du tør at tage chancen .. men til info .. bestil under 80 kr, så sker der intet!!!
For at forbrugeren kan sætte sig ind i reglerne, så skal det være temmelig åbenlyst hvorfra varen afsendes.
Det er det ikke på nævnte side. Eller også skal man være dum for at se det... Wink
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 17:22
Citat: Ørde

.. det hedder import/eksport .. lær at lev med det!!
 
Ja, samhandel øger værdi for alle på længere sigt. Vores handelsminister har f.eks indgået en aftale med kinerserne. Hvis vi køber 1 UV lygte af dem, vil de købe 10 grisetæer af os. Det er fandeme en god handel, vil jeg da meneLOL
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 17:26
LOL
Citat: Taonga

Citat: Taonga

Ovenstående har jeg oplevet med en kortærmet skjorte fra Orvis i USA, der var godt med røg i køkkenet, da fruen havde hentet pakken på posthuset......
 
Men man skal passe på med at handle på f.eks. eBay, se bare her et frisk eksempel fra netop USA:
 
If you buy stuff on line, check out the seller carefully.  
Be careful what you purchase on eBay.
A friend has just spent $100 on a penis enlarger.
Bastards sent him a magnifying glass.
The only instructions said, "Do not use in the sunlight."
 
Satans god humorLOL
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 17:28
k

Redigeret af bjar1525 - 07 Feb 2013 kl. 17:31
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 17:29
Citat: Seatrout Hunter

Citat: bjar1525

og så undre man sig over at der ikke bliver gjort nok for miljøet, de gamle osv. men svaret ligger jo nok i folkets holdninger - lad mig bare sende alle pengene ud af landet, ja selv eu, uden at generere nogen som helst omsætning i nærområdet der skaber arbejdspladser og værdi
Sikke noget ævl at lukke ud....Gælder det så også når folk vælger at holde ferie udenfor Danmark,eller køber frugt fra Spanien i det lokale supermarked.? Mvh
 
ævl? skal du have en holdning til dette? altså om jeg ævler? så må jeg ævle videre!
hvis nu du bider mærke i indlægget over den jeg postede, så kl 11.28 er der en opfordring til at man bare bestiller, for alt bliver ikke tjekket til fortoldning - det var denne handling jeg refererede til
hvis dette er holdningen i vores samfund, at vi samhandler med lavprislandene, som for nogles vedkommende toldsætter udenlandske vare højt - og så skal vi bare omgå fortoldningen, nar vi handler den anden vej ??
dette kan man jo ikke sammenligne med spanske æbler, solgt i et dansk supermarked, eller et polsk bygget tag på et dansk hus - for begge disse handlinger generere penge her til lands også.
ferie ?? hvor kom den lige fra, opfordre du til at vi skal leve i en verden hvor vi ikke kan komme hinanden ved - syg tanke
Til top
Allan Thomsen Krog Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Seatrout Hunter

Tilmeldt:: 24 Jul 2012
Geografisk: NV Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Seatrout Hunter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 18:47
Citat: bjar1525

Citat: Seatrout Hunter

Citat: bjar1525

og så undre man sig over at der ikke bliver gjort nok for miljøet, de gamle osv. men svaret ligger jo nok i folkets holdninger - lad mig bare sende alle pengene ud af landet, ja selv eu, uden at generere nogen som helst omsætning i nærområdet der skaber arbejdspladser og værdi
Sikke noget ævl at lukke ud....Gælder det så også når folk vælger at holde ferie udenfor Danmark,eller køber frugt fra Spanien i det lokale supermarked.? Mvh
 
ævl? skal du have en holdning til dette? altså om jeg ævler? så må jeg ævle videre!
hvis nu du bider mærke i indlægget over den jeg postede, så kl 11.28 er der en opfordring til at man bare bestiller, for alt bliver ikke tjekket til fortoldning - det var denne handling jeg refererede til
hvis dette er holdningen i vores samfund, at vi samhandler med lavprislandene, som for nogles vedkommende toldsætter udenlandske vare højt - og så skal vi bare omgå fortoldningen, nar vi handler den anden vej ??
dette kan man jo ikke sammenligne med spanske æbler, solgt i et dansk supermarked, eller et polsk bygget tag på et dansk hus - for begge disse handlinger generere penge her til lands også.
ferie ?? hvor kom den lige fra, opfordre du til at vi skal leve i en verden hvor vi ikke kan komme hinanden ved - syg tanke
Ævl
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 19:29
Så så venner - lad nu ikke tråden ende i fisk/ævl/æbler/pærer/ferie eller ordkløveri - hov den var vist ny. Vi bor alle i samme land under de samme restriktioner udarbejdet af de samlede landes forskellige handelsministre.
 
Hvis vi handler i lande udenfor EU sker det så, at en pakke eller 2 smutter udenom den danske tolds stikprøve kontrol. Det må vi så leve med, hvis vi vil have vores pakker indenfor rimelig tid. Jeg har ventet helt op til 5 (fem) uger på en frygtelig dyr pakke fra USA med varer der allerede var afsat. Kunderne kunne dog ikke vente på dette, så de købte andetsteds. Sku ærgerligt at brænde inde med varer for 30000 kr. der ikke længere var interessante, og ikke kunne returneres!. Skal samtlige pakker åbnes og kontrolleres, skal vi vel vente måneder for at få dem udleveret Cry
 
Nu skal man så ikke lade sig afskrække fra, at købe ting i Kina over nettet. Under kr. 80 er selvfølgelig let nok, og som regel problemfrit. Fragt tiden kan dog løbe op i 3-4 uger, eller helt udeblive. Det har jeg prøvet flere gange. Heldigvis er det ret billige varer, der som oftest bliver væk i fragt cirkus`et.
 
Jeg har også købt Stellahjul fra Kina. Det er akkurat de samme som man køber i Danmark, og de sender med forsikring i hoved og r++, så det er sikkert nok! Told og moms bliver så ca. 38% af det samlede beløb (varer + fragt) oven i. Andre varer har så en anden toldsats så pas på her. man kan slå de forskellige toldsatser op på nettet, men mange varer er umulige at klassifisere herunder, da antallet af toldsatser er begrænset. Derfor er der ofte stridigheder mellem kunde og toldvæsen om, hvad der skal betales!.
 
Men legetøj er fritaget, så køb i bare ind af det. Hmmm.. mon jeg kan få en lækker gyngestol foran fladskærmen registreret som legetøj LOL
 
Mvh. - Kim -
Til top
Kim Egede Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Abu-garcia86 Avatar

Tilmeldt:: 13 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Abu-garcia86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 21:46
Citat: jespergio

Citat: Ørde

Jeg kan kun være absolut uenig i nogle af de ting du skriver Gio .. hvis du forventer at få et Stella hjul for 80 kr, så er du direkte dum .. men står du og skal bruge nogle småting, som du kan vente på, så kan du lave fantastiske handler i Kina ..

om det er sitets pligt at oplyse dig om at der er noget der hedder Told, vil jeg nu ikke sige .. det er dig som handlende som skal nosse sig lidt sammen, og så undersøge reglerne .. hvorfor skulle de undersøge hvilke toldregler der er lige præcis i eksempelvis Uzbekistan .. ???!!! .. Så nej, bare fordi det er billigt, så er det ikke lort ..

Jeg har købt både kameragrej, fiskeudstyr og andet udstyr, som fungerer som det skal, og DET var til priser under 80 kr, så jeg røg ikke i told eller lign.
Kære Ørde...som jeg også skrev "Er det basører det handler om, så smider man jo nok bare skidtet ud alligevelWink

Og ja, selvfølgelig skal forbrugeren være opmærksom på hvor shoppen sender sine varer fra, da der jo så vil tilkomme ekstra udgifter. Men når eks. lightinthebox.com/da tilbyder en hjemmside på (nogenlunde) dansk, så burde der også fremgå hvad toldreglerne er til Danmark - og ikke en vag gang pladder som dette: 

I visse tilfælde pålægges der MOMS eller andre afgifter, toldafgifter eller særlige gebyrer af dit destinationsland. Ekstra gebyrer for skatter eller toldklarering skal afholdes af modtageren; vi har ingen kontrol over disse opkrævninger, og kan ikke forudsige hvad de er. Told- og beskatningsregler varierer i stor udstrækning fra land til land; for yderligere oplysninger, kan du kontakte dit lokale toldkontor. Når toldklareringsprocedurer er nødvendige, kan det medføre forsinkelser, der overskrider vores originale leveringsberegninger.

Du bedes bemærke at vi ikke er i stand til at beskrive varer som en gave eller skrive et beløb, der er mindre end den aktuelle produktpris på toldformularerne.

I sidste ende skal man være opmærksom på man tager en chance, og ikke slå sig i tøjret efterfølgende, hvis man føler sig snydt. Det gør man som oftest heller ikke over varer under 80 kroner - så du er heldigvis en glad mand. 


(Og fordi det er billigt, så behøver det ikke være noget lort - og det skrev jeg nu heller ikke i mit oprindelige indlæg, Ørde.)



Tager chancen ? Ja selvom det er fra Østen er det ikke ens betydende med at den bliver stoppet i tolden. Jeg kender flere som tit bestiller ting til 1000-1500,- og ikke er blevet taget af tolden endnu, dermed ikke sagt det ikke sker men stadigvæk !

Så må man så veje op om det kan svare sig pris kontra kvalitet. Men nu om dage bliver det meste alligevel lavet i østen - ja der er forskel på kvaliteten men som regel er det den samme som findes herhjemme....


Redigeret af Abu-garcia86 - 07 Feb 2013 kl. 21:47
Kim Egede
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 22:12
Nu synes jeg godt nok at den tråd jeg har startet her, er løbet lidt af sporet.
Hvis vi trækker den tilbage på sporet, så drejer den sig i sin enkelthed om hvad det grej vi betaler i dyre domme herhjemme, kan købes til ude i Kina og ikke hvordan vi snyder toldvæsen og lign.
Jesper Rasmussen
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2013 kl. 17:33
#Jesper Big smile
 
Næ næ kære Jesper - helt ret har du nu ikke. Hvis vi skal svare på dine spørgsmål, er vi jo nødt til, at se hvad priserne ligger på - både i DK samt i Kina. Dette vil igen indebære, at toldvæsenet bliver inddraget, samt de forskellige moms og toldsatser på forskellige varer (også under fiskeri remedier).
 
Om kvaliteten kan siges, at man som sådan er prisgivet den begrænsede oplysning samt udseende/fotos af varen, der nu er til rådighed. Som regel er udseendet i orden, men hvordan "indmaden" samt materialernes kvalitet er, må være et spørgsmål om, HVOR billigt det er!.
 
Desuden er der ingen der snyder toldvæsenet, fordi en pakke eller to smutter forbi deres eget udplukningssystem. Det skal man bare tage som en ekstra god handel Big smile
 
Mvh. - Kim -
Til top
Mikael Tange Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelTange Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelTange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2013 kl. 17:38
Er der så nogen, der rent faktisk har prøvet hjulene - altså deres spinnehjul med D..

Det lader til google translate har været på overarbejde, da hjemmesiden skulle laves.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2013 kl. 17:51
#Mikael Big smile
 
Så Mikael nu ikke så vanskelig. Du må da bare lære kinesisk - der er kun ca. 80000 skrifttegn he he.
 
Jeg hr ikke lige afprøvet disse spinnehjul, men tidligere har jeg hjemkøbt nogle stykker op til ca. kr. 400.-
 
Min er faring med disse er, at de ser pæne ud, men ved belastning som man kunne forvente udfra størrelsen samt de danske lignende hjul, begynder de hurtigt at skurre i "tænderne". Det må man nok forvente, da man ikke for de penge, kan få både gode lejer samt gear (tandhjul) med snekkedrev i messing. Derfor vil jeg anbefale, at man bruger nummeret større, end man egentligt burde ha` brug for.
 
Mvh. - Kim -
Til top
Mikael Tange Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelTange Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelTange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2013 kl. 18:27
Ikke for at være snobagtig og konservativ, men jeg kunne ikke drømme om at købe sådan noget.. Ud fra billederne ser det lidt plastikagtigt ud :-/

Produkter skal helst have været igennem en række test af europæisk standart inden jeg overvejer det.

God weekend :-)
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2013 kl. 19:00
hvis det er for besværligt for dig at gå ind på kontakt os -> Om os .. eller finde vej til flg. side http://www.lightinthebox.com/da/r/about-us.html, så burde du ikke handle online eller på sites som disse .. igen, det er ikke særlig besværligt, det tog mig ca. 25 sek ..
 
og jeg føler mig ikke specielt dum pt ;-)
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2013 kl. 19:49
#Michael Big smile
 
Ja så har man valgmulighederne mellem, at tro på, at besparelserne er gjort på ydersiden. Problemet er så stadigvæk det indre (på hjulene).
 
Med et hjul til den lave pris, ville jeg selv foretrække, at det ydre havde lidt uafpudsede flader end, at det indre havde tandhjul af "bly". Hvem vil have et ubrugeligt hjul liggende i skabet? - så hellere have lidt blegt ydre, hvilket man jo alligevel ikke ser, når man haler store havørreder ind i en lind strøm! LOL. Det må være det vigtigste i den samlede overvejelse?.
 
Mvh. - Kim -
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres