Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluebinding

 Besvar Besvar
Forfatter
le fevre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Istap Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Istap Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluebinding
    Sendt: 04 Feb 2013 kl. 20:47
Hej alle sammen 

hvad de mest vigtig ting en Fluebinder skal ha af værktøj.?


Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 20:52
Flue stik.
Tråd holder gerne 2
Sakse en god een og een til det grove
Dubbing twister
Dubbing nål
så kan du komme langt...
men man kan også i denne "hobby" købe sig fattig i div. værktøjer.. :)


Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
peter ø nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
peter ø

Tilmeldt:: 05 Mar 2011
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peter ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 20:52
Det hele. ~~<•)))><~~
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 20:52
hov glemte lige en hackel klemme.. :)

Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
le fevre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Istap Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Istap Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 21:02
lyder som der er alt  ingen ander ide til hvad man skal ha 
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 22:31
tror du vi lyver??
ok ... prøv en mukkert og er rørtang og en 10 " svensk nøgle... så finder du sikkert ud af at det ikke er helt løgn..
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 22:48
det mest vigtige i mine øjne er fluestikken, skarp efterfulgt at trådholder med keramik ... resten af værktøjerne kan man godt købe "billigt" og stadig få noget fornuftigt ud af det som nybegynder. 


Til top
Lars Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LarsMoeller

Tilmeldt:: 20 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsMoeller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 23:22
Det eneste du virkelig skal bruge er en saks.

I ( de gode ) gamle dage bandt man uden brug af stik og trådholder det er stadigt muligt , ikke helt let , men muligt .

Lars
Til top
john mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
john 2000 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér john 2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2013 kl. 00:23
[QUOTE=LarsMoeller]Det eneste du virkelig skal bruge er en saks.

I ( de gode ) gamle dage bandt man uden brug af stik og trådholder det er stadigt muligt , ikke helt let , men muligt .

Lars
[/QUOTE
Man kan også tage en hestevogn fra København til Århus,  men det er både nemmere  og hurtigere at tage bilen. ;-)
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2013 kl. 00:43
Ha ha - jeg startede som bette knægt med et lille skruestik, og en af min mors broderesakse. Det var alt. Af materialer fandt jeg døde fugle og dyr, samt en gang kinesertråd i mors syæske.
 
Tråden blev viklet med fingrene, og der blev brugt en masse halvstik men pyt - jeg fangede masser af fisk Big smile
 
Ude ved åen brugte jeg kun fingrene. Ingen værktøj - det fangede også fisk
 
Så lidt kan også gøre det, hvis man er lidt fingernem.
 
Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 05 Feb 2013 kl. 00:46
Til top
le fevre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Istap Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Istap Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2013 kl. 01:03
Tommy L det var ikke ment på den måde ville bar hør om der var nogle ander ting folk ville mene man skulle ha 
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
martin.u Avatar

Tilmeldt:: 06 Aug 2011
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér martin.u Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2013 kl. 17:29
Dét med svensknøglen er ikke helt dumt.
Jeg har savet det meste af skaftet af en lille svensknøgle, og limet et lille stykke gummi på begge nøglens kæber. Dette er en fremragenge hackelklemme. Smile
Knæk & Bræk :-)
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2013 kl. 20:23
Det er dyrt at starte op, sådan er det bare, men når man så har tingene, så har man også til mange fluer. Man kan gøre det langsomt ved at holde sig inden for få mønstre og så købe efter det. Go-fishing har nogle sammensatte bindesæt som man eksempelvis kan starte med http://shop.go-fishing.dk/category/fluebindingssaet-19/ men du får brug for fluestik, trådholdere, dubbing twister forskellig farver bindetråd er bare nogle få af tingene du får brug for. Prøv at se på nogle fluebindings videoer på youtube, så får du en idé om hvad det er for noget.
Hilsen Kim.
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2013 kl. 20:35
Efter ca. 30 år bag fluestikket ser mit værktøjsarsenal således ud:
 
Fluestik
Tre trådholdere. (en til hver farve tråd jeg bruger)
3 sakse. En fin og en grov. Den tredje er en ekstra fin saks som jeg endnu ikke har brugt.
To dubbingnåle. En til at prikke i fluerne med, og en til lak.
Whip-finish til at lave de afsluttende halvstik.
Dubbingbørste, som stadig er en hjemmelavet model.
Dubbing Twister.
To hackleklemmer.
Pincet, til at fange krogene i æskerne.
Rundtang til diverse opgaver.
Bidetang til kuglekæder og andre metal-ting.
 
 
 
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 13:05
haj jeg klare mig med følgene en saks en tråder en dupping tvister en taperet klippet tandbørste en stikke nål til lak
Mvh.
Thomas klausen
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 13:05
ops og naturligvis et godt stik
Mvh.
Thomas klausen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down