Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wobler - hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fisher

Tilmeldt:: 11 Dec 2006
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fisher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Wobler - hjælp
    Sendt: 04 Feb 2013 kl. 16:50
Hej

Hvor køber jeg et langt 2mm bor , skal bruges til gennemløbs tobis wobler ?

Har nogen haft problemer med at ramme lige når man borer fra hver ende ?

Vh Christian
Til top
hans lindegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisherman

Tilmeldt:: 22 Feb 2003
Geografisk: Østfyn/sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 16:51
prøv skræderiet i Århus el ravstedhus i Sønderjylland, borene bruges bla til knivmontering
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 17:38
Hej Christian.
 
De lange bor kan du få i Sanistål, sandsynligvis bestillings varer.
 
Jeg har i min tid, som værkstedsleder, købt mine bor her, men det er det samme sortiment de har i Sanistål:
 
 
Det er næsten umuligt at ramme 100 % med et 2 mm. bor, det søger efter materialets svage punkter, dog kan du ved at tage boret ud flere gange, og tømme for spåner opnå det bedste resultat.
 
Jeg har alle dage haft en centeret borelære, hvor der bores fra 2 ender, så boret ryger ud i udfræsningen til belastning.
 
Du skal ikke kører for hurtigt med boret, vis du ikke har det sat i en drejenbænk.
Under alle omstændigheder, skal der være spån udtømning af mange gange, ellers brænder materialet sig fast på boret, så bliver det først skævtWink
 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 04 Feb 2013 kl. 17:39
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 17:43
Der findes ikke lange 2 mm bor, da de knækker for let.
 
Du skal op i 5 mm og så kan du i stedet for købe noget plast-rør på 5 mm, som du trækker ind i hullet og limer fast med araldit eller varm-lim.
 
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 17:56
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 18:01
Citat: DNA7

http://www.googleerdinven.dk/?q=ekstra+langt+bor+tr%C3%A6
Hvor er så det lange 2 mm. bor, som kan bore i en tobis-wobler på f.eks. 14 cm i længden???
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 18:10
Citat: Steen Kehler

Citat: DNA7

http://www.googleerdinven.dk/?q=ekstra+langt+bor+tr%C3%A6
Hvor er så det lange 2 mm. bor, som kan bore i en tobis-wobler på f.eks. 14 cm i længden???
 
Med denne fremgangsmåde får du aldrig brug for, at bore den i sin fulde længde...
 
 
Ps. Der er allerede linket til 2 mm, hvis det er bidende nødvendigt !! Wink


Redigeret af DNA7 - 04 Feb 2013 kl. 18:12
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 18:14
Hej Steen.
 
Hvorfor tror du der er noget der hedder langhuls bor?, ja der hvor jeg har operet indenfor bearbejdning, da kan man få de specielle bor,i ønskede længder, men det er jo ikke det hele, der kan Googles, vel!
 
Mvh
P.K.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 18:19
Citat: DNA7

Citat: Steen Kehler

Citat: DNA7

http://www.googleerdinven.dk/?q=ekstra+langt+bor+tr%C3%A6
Hvor er så det lange 2 mm. bor, som kan bore i en tobis-wobler på f.eks. 14 cm i længden???
 
Med denne fremgangsmåde får du aldrig brug for, at bore den i sin fulde længde...
 
 
Ps. Der er allerede linket til 2 mm, hvis det er bidende nødvendigt !! Wink
Jeg kan nu ikke finde det link, hvor der er et bor, som kan bore et 2 mm. hul i en normal længe tobis-wobler ala sandgrævlingen på 14 cm, men du kan måske lige sige, hvor det link er?

Redigeret af Steen Kehler - 04 Feb 2013 kl. 18:21
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 18:32
Hej Steen.
 
Du skal jo heller ikke bore fuld længde, men kun ind til belastnings udfræsningen, altså ind fra enderne, og da et standard ø2  forlænget bor er 125mm / 85mm. så er 85mm. fuld bor, jo rigeligt.
 
Mvh
P.K.
Til top
Allan Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nuggi Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 153
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nuggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 18:34
Her findes lange bor. Ved dog ikke om de er lange nok til dit behov???
http://www.thegoodstuffshop.dk/group.asp?group=247

/Allan
Hellere ramme ved siden af end slet ikke at ramme....
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 18:36
Citat: PK

Hej Steen.
 
Du skal jo heller ikke bore fuld længde, men kun ind til belastnings udfræsningen, altså ind fra enderne, og da et standard ø2  forlænget bor er 125mm / 85mm. så er 85mm. fuld bor, jo rigeligt.
 
Mvh
P.K.
Nu spørges der jo efter et bor, som kan bore i fuld længde - trådstarteren har jo netop skrevet, at han ikke vil bore fra begge ender....
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 18:41
Citat: Steen Kehler

Citat: PK

Hej Steen.
 
Du skal jo heller ikke bore fuld længde, men kun ind til belastnings udfræsningen, altså ind fra enderne, og da et standard ø2  forlænget bor er 125mm / 85mm. så er 85mm. fuld bor, jo rigeligt.
 
Mvh
P.K.
Nu spørges der jo efter et bor, som kan bore i fuld længde - trådstarteren har jo netop skrevet, at han ikke vil bore fra begge ender....
Hvor er det lige, at han har skrevet det ???
Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fisher

Tilmeldt:: 11 Dec 2006
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fisher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 19:39
Hej Per

Jeg prøvede hos Flyvholm i eftermiddags ,de kan tage 85mm hjem på et par dage , jeg prøver hos Sanistål imorgen , ellers må jeg prøve at bore fra hver ende med 85 mm , woblerene skal være gennemløbere , de bliver med tin belastning og kastevægt fra 14 - 20 gr.

Vh Christian
Til top
Michael Boysen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael Boysen_2

Tilmeldt:: 04 Feb 2013
Geografisk: Ganløse
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Boysen_2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 19:55
Citat: DNA7

Hvor er det lige, at han har skrevet det ???

Selvom det ikke er mig, du spørger, tillader jeg mig alligevel at henlede din opmærksomhed på trådens første indlæg.

Mvh.
Michael
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 19:58
Citat: DNA7

Citat: Steen Kehler

Citat: PK

Hej Steen.
 
Du skal jo heller ikke bore fuld længde, men kun ind til belastnings udfræsningen, altså ind fra enderne, og da et standard ø2  forlænget bor er 125mm / 85mm. så er 85mm. fuld bor, jo rigeligt.
 
Mvh
P.K.
Nu spørges der jo efter et bor, som kan bore i fuld længde - trådstarteren har jo netop skrevet, at han ikke vil bore fra begge ender....
Hvor er det lige, at han har skrevet det ???
Nå okay!, du har altså enten ikke forstået trådstarterens oplæg eller ikke læst trådstarterens oplæg, jamen så vil jeg da først lige citere fra hans oplæg... "Hej

Hvor køber jeg et langt 2mm bor , skal bruges til gennemløbs tobis wobler ?

Har nogen haft problemer med at ramme lige når man borer fra hver ende ?"
Da han har problemer med at ramme lige, når han borer fra hver ende, så kan et langt 2 mm. bor jo kun betyde, at han søger et bor, som han kan bore hele vejen igennem med fra den ene ende.
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 20:09
Citat: Michael Boysen_2

Citat: DNA7

Hvor er det lige, at han har skrevet det ???

Selvom det ikke er mig, du spørger, tillader jeg mig alligevel at henlede din opmærksomhed på trådens første indlæg.

Mvh.
Michael
Nu har manden jo fået hjælp, men du læser ca. lige så godt som Steen !! Wink
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 20:15
 Citat: har nogen haft problemer med at ramme lige når man borer fra hver ende ?

Så må vi hellere understrege trådstarters spørgsmål
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 21:38
Så så drenge. Det er tilladt at fortolke tingene forskelligt uden, at æde hinanden. Hvis den kære trådstarter kunne bruge et langt 3mm. bor, er der et her, men det skulle jo helst ikke "rende" tør for materiale Big smile . Bor 1869HSS længde 190mm.
Mvh. - Kim -
Til top
Michael Boysen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael Boysen_2

Tilmeldt:: 04 Feb 2013
Geografisk: Ganløse
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Boysen_2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2013 kl. 22:03
Citat: DNA7

Citat: Michael Boysen_2

Citat: DNA7

Hvor er det lige, at han har skrevet det ???

Selvom det ikke er mig, du spørger, tillader jeg mig alligevel at henlede din opmærksomhed på trådens første indlæg.

Mvh.
Michael
Nu har manden jo fået hjælp, men du læser ca. lige så godt som Steen !! Wink

He he, du bør nok stoppe den her, da du ellers (muligvis) vil indse, at Steen læser bedre end du Wink
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres