Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Den sorte død"

 Besvar Besvar
Forfatter
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: "Den sorte død"
    Sendt: 02 Feb 2013 kl. 05:29
Hvis du som jeg efterhånden må vedgå, at bestanden af skarv, trænger til en regulering, får du muligheden her
https://www.openpetition.de/petition/online/1-6-millionen-kormorane-sind-zuviel-fuer-eine-europaweite-regulierung-der-bestaende
bør du kigge lidt på ovennævnte link.
Der skal blot udfyldes med navn og adresse, og brug bare den danske, og det kan om man ønsker det gøres anonymt, og der kræves ingen verifikation af adressen med det tyske "Personalausweis" for at skrive under.
Mvh
Torben
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 05:31
PS Du vil efterfølgende blive bedt om at verificere e-mailadressen.
Mvh
Torben
Til top
Mikkel Dyekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkeld Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2004
Status: Offline
Beskeder: 141
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkeld Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 11:43
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 12:25
Tænk!, hvis nogle mink tilfældigt holdt et par ugers ferie i maj/juni på f.eks. Mågeøerne eller nogle af de andre steder, hvor skarven yngler på jorden - mon ikke det ville gavne fiskebestandene lidt?:

Redigeret af Steen Kehler - 06 Feb 2013 kl. 12:28
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 12:54
Steen, skarvens venner i DOF og DN elsker at tegne et billede af deres modstandere som en flok lovløse blodtørstige fanatikere, der øver selvtægt og skider højt og flot på regler. Så kan de nemlig flytte fokus fra den stadigt voksende bunke af dokumentation for skarvens skader på truede fiskebestande og i stedet udpege os som utroværdige og usaglige. Det er en velkendt og gennemprøvet taktik fra deres side, og se hvordan det er gået.

Så drop det derDisapprove. Vi kommer ingen vegne, hvis ikke vi er 100% seriøse og holder os til fakta og holder vores sti ren!

Johan
Til top
Mikkel Dyekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkeld Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2004
Status: Offline
Beskeder: 141
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkeld Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 13:46
[QUOTE=Johan]Steen, skarvens venner i DOF og DN elsker at tegne et billede af deres modstandere som en flok lovløse blodtørstige fanatikere, der øver selvtægt og skider højt og flot på regler. Så kan de nemlig flytte fokus fra den stadigt voksende bunke af dokumentation for skarvens skader på truede fiskebestande og i stedet udpege os som utroværdige og usaglige. Det er en velkendt og gennemprøvet taktik fra deres side, og se hvordan det er gået.

Så drop det derDisapprove. Vi kommer ingen vegne, hvis ikke vi er 100% seriøse og holder os til fakta og holder vores sti ren!

Johan


spot on, Johan! ClapClapClap
Mikkel
Til top
Mikael Tange Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelTange Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelTange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 13:56
Fangede den her 1,2 kilos sidste år ved Kalundborg. På nakken havde den en frisk skade, som jeg mistænker en skarv eller sæl at have forvoldt.

Det er nok lidt svært at se på billedet



 
Til top
Mikael Tange Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelTange Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelTange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 13:58
Nå pyt, den ville ikke uploade billedet..
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 16:54
Citat: Johan

Steen, skarvens venner i DOF og DN elsker at tegne et billede af deres modstandere som en flok lovløse blodtørstige fanatikere, der øver selvtægt og skider højt og flot på regler. Så kan de nemlig flytte fokus fra den stadigt voksende bunke af dokumentation for skarvens skader på truede fiskebestande og i stedet udpege os som utroværdige og usaglige. Det er en velkendt og gennemprøvet taktik fra deres side, og se hvordan det er gået. Så drop det derDisapprove. Vi kommer ingen vegne, hvis ikke vi er 100% seriøse og holder os til fakta og holder vores sti ren! Johan

Helt og aldeles enig.

Mvh
Torben
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 19:02
Citat: Johan

Steen, skarvens venner i DOF og DN elsker at tegne et billede af deres modstandere som en flok lovløse blodtørstige fanatikere, der øver selvtægt og skider højt og flot på regler. Så kan de nemlig flytte fokus fra den stadigt voksende bunke af dokumentation for skarvens skader på truede fiskebestande og i stedet udpege os som utroværdige og usaglige. Det er en velkendt og gennemprøvet taktik fra deres side, og se hvordan det er gået.

Så drop det derDisapprove. Vi kommer ingen vegne, hvis ikke vi er 100% seriøse og holder os til fakta og holder vores sti ren!

Johan
Såvidt jeg ved, så er der sgu da intet lovløst og blodtørstigt ved at tænke sig til noget fiktivt, det er ej heller fanatisk eller har noget med selvtægt at gøre, samt skidning på regler --> minkene kunne jo f.eks. komme ud til øerne ved lavvande,,, men kan du ikke lige henvise til, hvor jeg specifikt giver udtryk for alt det, som du pådutter mig --> du er sgu for useriøs.

Redigeret af Steen Kehler - 06 Feb 2013 kl. 19:03
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 19:18
Gud fader bevar os vel, og jeg tænker ikke på skarven i dette tilfælde.
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 19:28
Citat: Keld P.

Gud fader bevar os vel, og jeg tænker ikke på skarven i dette tilfælde.
Ja!, du har fuldstændig ret, jeg skriver noget i halvt spøg, og så skal man svines til/skydes alt muligt i skoene - totalt useriøst.

Redigeret af Steen Kehler - 06 Feb 2013 kl. 19:28
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 19:53
Levende mink købes:
 
Jesper Rasmussen
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 19:59
Slet skjult spøg Steen, det var mit første indtryk, og jeg må indrømme at jeg giver Johan ret, det jeg har mest imod denne evindelige og dog i visse tilfælde berettigede skarvdiskussion, er at der kommer så mange totalt useriøse og hjernedøde indlæg, disse er overhovedet ikke medvirkende til at normalt tænkende mennesker, vil tage disse tråde seriøst, heldigvis er der også fornuftige og ikke mindst saglige indlæg fra enkelte personer, men de drukner desværre i de platte af slagsen.
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2013 kl. 20:19
Hmmm..
 
De forbandede skarv - den nok mest forhadte fugl på vores breddegrader. Udover at udtynde fiskebestanden og herunder vores mest kære arter, er den jo ekstremt god til, at sætte sindene i kog hos den menneskelige race. Selv de der er enige om nedbringelse/regulering (af fuglene), kører straks op i et hjørne, når alle de "eneste rigtige metoder", begynder at tone frem på skærmen Wink
 
Egentlig er afgørelsen slet ikke et spørgsmål om holdning fra almènheden, men en beslutning fra de ornitologer/embedsmænd/politikere både i DK samt øvrige lande (skarvbefængte eller ej), der bestemmer om de skal "ned med nakken", og i hvilken grad!.
 
Derfor er det ikke værd at komme op at skændes indbyrdes, da det alligevel ikke ændrer en (sort) fjer Big smile
 
Mvh. - Kim -
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2013 kl. 00:16
Citat: Steen Kehler


Såvidt jeg ved, så er der sgu da intet lovløst og blodtørstigt ved at tænke sig til noget fiktivt, det er ej heller fanatisk eller har noget med selvtægt at gøre, samt skidning på regler --> minkene kunne jo f.eks. komme ud til øerne ved lavvande,,, men kan du ikke lige henvise til, hvor jeg specifikt giver udtryk for alt det, som du pådutter mig --> du er sgu for useriøs.


Undskyld! Jeg ved ikke, hvordan jeg kunne få den idé, at sådan et blidt og forsonligt væsen kunne mene sådan noget alvorligt!

Nå, uanset om du fyrer den af som komiker, burde du vide, at sådan noget bliver taget alvorligt og kan være kolossalt ødelæggende for folk, der kæmper for at mindske skarvens ødelæggelser. Prøv at se nogle af de ting, Jan Schriver (DOF skribent) har skrevet om skarven og dens modstandere. Det er underlødigt ud over alle grænser. Men folk som ham får desværre lov til at tegne billedet, og mange ved ikke bedre, end at de tager hans artikler for gode varer. Han dyrker netop billedet af fiskere som et primitivt, lovløst folkefærd, der tager sagen i egen hånd. Derfor - lad være med at fodre folk som ham! Heller ikke for sjov!

Johan


Redigeret af Johan - 07 Feb 2013 kl. 00:28
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres