Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp ang. skade på ferrule

 Besvar Besvar
Forfatter
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp ang. skade på ferrule
    Sendt: 01 Feb 2013 kl. 19:50
Hej med Jer!

Jeg har opdaget at min elskede 3 ½ årig G.Loomis Native Run har fået en skade på den ene ferrule.
Som jeg håber i kan se går den ca. 45mm op på klingen. Det virker ikke som om den er gennemgående.

Jeg kunne jo selvfølgelig sende den ind og få en ny del, men tænkte måske jeg kunne prøve at redde, hvad reddes kan.
Min egen tanke var at fjerne beviklingen og lægge en ny i hele området altså de ca. 45-50mm og give den 2 gange flexcoat tilslut.
Jeg har de materialer liggende jeg skal bruge, så skal ikke ud og investere i noget.
1)Tror i det vil redde nogle ekstra år inden jeg må bide i det sure æble og sende den ind?
2)Har i nogle bedre råd eller er det bare håbløst og spild af tid?
 
TC
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2013 kl. 23:05
Hej Rasmussen

Afsted til Loomis med den

Det ser ud som om den er flækket i ferrullen og så er skaden sket. En ny lang bevikling vil bare skjule det indtil den stille og roligt arbejder sig længere op.

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2013 kl. 23:20
Hej - kender ikke lige Loomis` garanti på stangen, men hvis du selv begynder på noget, der evt. gør det værre, risikerer du måske at få afslag på garantien Ouch
 
Mvh. - Kim -
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 08:06
Jeg ved faktisk ikke helt hvad garantien er for G-Loomis efter overtagelse af Normark. Da Guideline var hovedleverandør var det bare byt til nyt garanti på GLX fiberen.
Jeg tror om alle omstændigheder jeg kommer til at betale hvis jeg skal have en ny del, om jeg reparere eller ej på den. 
Fejlen skyldes højest sandsynligt at ferrulen er gledet fra hinanden og ikke en materiale fejl. Cry
TC
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres