Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er denne stang fornuftig

 Besvar Besvar
Forfatter
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Er denne stang fornuftig
    Sendt: 30 Jan 2013 kl. 09:45

Jeg er ved at finde gave til min far, og han ønsker sig en ny stang.

Han fisker 99% af tiden på kysten og fisker både spin og bombarda. Han kunne godt tænke sig en 11 fods stang som er 3-4 delt. Han har haft et godt øje til Fenwick IronFeather Quadrant http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat41-Stænger/side2458-Fenwick-Ironfeather-Quadrant-4pc.-Nyhed!.html
 
Er der nogle af jeg som har erfaring med den stang?
Eller har i alternativer, som gerne matcher hans ønsker med 11 fod og 3-4 delt?
 
På forhånd tak.
 
 
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FiskeFrede

Tilmeldt:: 05 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FiskeFrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2013 kl. 09:53
Hej,
Jeg har fisket lidt med en sådan stang oppe ved Lagan. - Det gik ganske upåklageligt.
- Det var godt nok ikke mere end en 20 kast eller lignende, jeg fik taget med den (lånte den), men de kast jeg tog røg helt over på den anden side af elven :-)

Fiskes
Frederik
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2013 kl. 10:56
Jeg har brugt udgaven med trigger i 10 for 8-32 gram i et års tid. Jeg er meget tilfreds med den, den kaster godt, klingen er ret let, og jeg kan kaste en hel dag uden at være træt bagefter. Den er faktisk mindre trættende end min lidt ældre 9 fods stang med tilsvarende kastevægt.
 
I 11 fod og 16-54 gram vil den helt sikkert være noget tungere at stå med. Og hvis den skal bruges på kysten vil jeg holde på at kastevægt op til 54 gram er alt for meget. Op til ca. 30 gram er rigeligt. Så jeg ville foreslå 10 fods udgaven.
 
Klingen kan i øvrigt godt klare lidt mere end angivet. jeg har kastet 40 gram med min 8-32, uden at den virker overbelastet. Jeg vurderer ca. 25 gram som bedste kastevægt, men ned til 10 gram går også fint. Mit gæt er at bedste kastevægt for 11 fods udgaven nok er omkring 40 gram.
 
Mvh. Peter
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2013 kl. 11:08
Haha. bedste kastevægt for 11 fods er omkring 40 grams:-) Det er også voldsomt.
jeg skal ikke 100% sige hvorfor han fortrækker en 11 fods. Han har idag, altid 2 stænger i bilen en 10ér og en 11ér, men der er 11érn som bliver brugt 90% af tiden, tror lidt det er derfor tyr til det samme igén. Derudover tror jeg han vil synes det er nemmere med 11 fod når man går med bombarda. Jeg er ikke selv ekspert på området, da jeg hovedsagligt går med flue, og når jeg endelig har en spinne stang i hånden så har jeg en 10fods shimano speedmaster- men som stort set er blevet erstattet af min Berkley series-???? i en 9 fods. Jeg sunes selv at shimanoen er for kraftig. Jeg mener han går med en Shimano Beastmaster i 11 fod idag, eller også er det en Ron Thompson et eller andet.
 
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2013 kl. 11:10
Glemte at sige: min eneste anke mod Quadrant'en er at håndtaget er en smule for langt efter min smag. Men problemet er ikke så stort, jeg griber bare baghåndtaget lidt højere end bunddubben.
 
Mvh. Peter
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2013 kl. 12:24

dette kunne også være et fornuftig valg... har selv brugt den en del og den er let behagelig at gå med

Til top
Jens Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jens fisker

Tilmeldt:: 09 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2013 kl. 16:25
Jeg holder med Henrik L
Ironfeather er en super fed stang men jeg solgte min 10 fods igen da den er tung af h til.

stram line
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2013 kl. 16:35
Citat: Jens fisker

Jeg holder med Henrik L
Ironfeather er en super fed stang men jeg solgte min 10 fods igen da den er tung af h til.

stram line
 
Var det en Quadrant? Jeg vil give dig ret i at de tidligere modeller var tunge, men jeg synes absolut ikke Quadrant'en er tung.
 
Mvh. Peter
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2013 kl. 17:57
Citat: Caspar Andersen

Jeg er ved at finde gave til min far, og han ønsker sig en ny stang.

Han fisker 99% af tiden på kysten og fisker både spin og bombarda. Han kunne godt tænke sig en 11 fods stang som er 3-4 delt. Han har haft et godt øje til Fenwick IronFeather Quadrant http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat41-Stænger/side2458-Fenwick-Ironfeather-Quadrant-4pc.-Nyhed!.html
 
Er der nogle af jeg som har erfaring med den stang?
Eller har i alternativer, som gerne matcher hans ønsker med 11 fod og 3-4 delt?
 
På forhånd tak.
 
 
http://www.fluer.dk/produkter-fiskegrej/155-fiskestaenger/4025-guideline-lpxe-v2-spin-bombarda/
Til top
kurt haldborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
æsop Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æsop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2013 kl. 10:28
Scierra ATP 10-30 g 10 fod.
Stangen har mindre øjer og designet til fletliner.
Suveræn stang

mvh Kurt
Til top
Drazen Matic Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kicokile

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kicokile Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2013 kl. 19:01
Scierra ATP, i 10 ja, men kan det købes stadigt... og hvis ja vil gerne få fingere i en mere og vide hvorhenne kan det købes.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2013 kl. 19:10
Hmmm..
 
Jeg tænker sådan, at hvis udbuddet er stort omkring modtagers ønsker, er chancen for at ramme lige det rigtige ret lille. En stang der ikke lige helt er sagen, er dyr at returnere og evt. bytte.
 
Derfor ville jeg vælge en velassorteret forretning i nærheden (hvis den findes), og enten købe en "chancestang" her, eller købe et gavekort i samme forretning. Jeg ved, at et gavekort er noget upersonligt, men vil hellere modtage et sådant frem for en stang med et påtvungent smil, fordi den ikke lige var den, man har gået og kikket på Big smile. Desuden kan et gavekort jo sagtens "justeres" til enten dyrere stang eller billigere med + evt. grej tilbehør etc.
 
Du kunne jo kombinere med en flaske gammel dansk og et fødselsdagskort, hvor du skriver, at du regner med at i sammen skal indvie stangen. Så bliver det mere personligt Big smile
 
Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 31 Jan 2013 kl. 19:15
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres