Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Hardy Splitcane

 Besvar Besvar
Forfatter
henrik svane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svanetr2

Tilmeldt:: 23 Aug 2009
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svanetr2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til Hardy Splitcane
    Sendt: 26 Jan 2013 kl. 19:33
Hej alle..

Jeg ligger inde med en super flot Hardy Hollakona The Hololite 8,6" 3 delt med ekstra topdel.Ud fra nummeret i hjulholder( H26092 ) kan jeg se den er fra 1959. den er med grøn pose med plads til ekstra topdel. samt org hardy alurør.

Jeg ville rigtig gerne vide noget mere om den, syntes bare ikke rigtig jeg kan finde noget...
Jeg er heller ikke sikker på hva kl den er...

Jeg kan kun finde noget historik på en  Hollokona The Hollolight... Som skulle være produceret mellem 1960-1967..
Håber nogen kan hjælpe med lidt historie... 

Mvh Henrik


Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2013 kl. 19:55
Hej Henrik.
 
Der er jo flere af vores grejsamlere, som kunne hjælpe, men en, som jeg ville kontakte er denne herre:
 
Navn: preben hansen
e-mail: preben@lynggaard.com
Tlf.: 61670050
Post nr/by:  kolding
 
Jeg er næsten sikker på, at kunne hjælpe dig.
 
Mvh
P.K.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 08:55
Henrik
 
Som jeg allerede har fortalt dig på mail - er din stang en af de bedre af Hardy's enhånds fluestænger - den er klasse 5 - i 1960'rne en meget let (hulbygget/hollow built = stangseriens navn '/'Hollolight' refererende til det hule og vægten) stang på bare 110 gram. Den blev produceret igennem en årrække, og din er udgået fra fabrikken i 1960.
 
Den er katalogiseret i Hardy's kataloger fra 1960 og til 1967, hvor den udgik - sikkert fordi den var noget dyrere at producere (forgyldte fittings, 3 delt) og kunderne ikke ville betale £21 - når man kunne få en C.C. de France eller en Phantom for ca £15 - hvorfor den er gledet ud af programmet.
 
Navnet Hollokona (ikke hollakona) er blot Hardy's produktnavn for deres hulbyggede serier (jf. Palakona, som de fleste af deres øvrige splitcanestænger hedder). 
mvh
Heinz Gerhard


Redigeret af tackler - 27 Jan 2013 kl. 09:14
Til top
henrik svane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svanetr2

Tilmeldt:: 23 Aug 2009
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svanetr2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 12:19
Hej Heinz  

Jeg fanger den altså ikke helt Confused

Hvad er forskellen på Hollokona The hollolight  og,  Hollakona The Hololite 

Du skriver som jeg forstår det at der ikke er noget som hedder Hollakona The Hololite. ?   Men det står der altså på min

 Mvh  Henrik..Smile


Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 12:25
Da teksten på Hardy's stænger er håndskrevet med tusch - af levede mennesker - kan det ind imellem være lidt svært at se hvad der står. Men Hardy's hulbyggede stænger hed i de år Hollokona - hvoraf din stang er en i serien.
mvh
Heinz


Redigeret af tackler - 27 Jan 2013 kl. 12:34
Til top
henrik svane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svanetr2

Tilmeldt:: 23 Aug 2009
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svanetr2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 12:40
Hej Igen og undskyld alt besværet..

Har du prøvet at google Hollakona?  Så kommer navnet Hollakona The hololite frem på flere auktioner. 

Googler du Hollokona the hollolight kommer der rigtig mange frem... 

Hvad så med Hollolight & Hololite  er det også en håndskreven "fejl"

Mvh Henrik..
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 12:40
Jamen så må sådan en stang vel repræsentere en temmelig betragtelig værdi ?

/Jim.
Til top
henrik svane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svanetr2

Tilmeldt:: 23 Aug 2009
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svanetr2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 14:20
Hej Jim..

Værdien er for mig er ikke det vigtigste her..

Historien var sjov at vide for mig..

Jeg er bare meget overrasket over at man hos House of Hardy i ´60erne har haft stangbyggere som ikke kunne stave....   Godt der er kvalitetskontrol idagClap

Hollokona "The Hollolight"  blir så til : 
Hollakona "The Hololite"  Efter 1/2 fl Whisky.. LOL

/ Henrik
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 14:31
Hej Henrik

Smider du ikke lige et billede op af stavefejlene

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 14:38
Citat: svanetr2

Hej Igen og undskyld alt besværet..
Har du prøvet at google Hollakona?  Så kommer navnet Hollakona The hololite frem på flere auktioner. 
Googler du Hollokona the hollolight kommer der rigtig mange frem... 
Hvad så med Hollolight & Hololite  er det også en håndskreven "fejl"
Mvh Henrik..
 
Henrik - der findes alverdens mærkelige stavemåder på næsten alt - hvad det skyldes er jo op til den enkelte at gætte om. Ofte sjusk og så er internettet er jo ikke just den skinbarlige sandhed - slet ikke når det er private indlæg som f.eks. annoncer på auktionssider m.v.
 
Jeg har blot fortalt dig fakta, og at stangens navn 'Hollolight' er brugt lidt forskelligt og skrevet mere eller mindre sjusket delvis grundet det utvivlsomt har været svært at skrive på skrå ned over en 6 kantet stang - for ikke at tale om at læse disse håndskrevne ting.
 
mvh
Heinz 
Til top
henrik svane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svanetr2

Tilmeldt:: 23 Aug 2009
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svanetr2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 15:01
Hej.. Lasse.. Vil da gerne smide et billede op i aften. Mvh henrik
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 15:09
Citat: svanetr2

Jeg er bare meget overrasket over at man hos House of Hardy i ´60erne har haft stangbyggere som ikke kunne stave....   Godt der er kvalitetskontrol idagClap

Hollokona "The Hollolight"  blir så til : 
Hollakona "The Hololite"  Efter 1/2 fl Whisky.. LOL
 
Jo, eller også kan det dreje sig om kopi vare. Findes ordet "lite" overhovedet tilbage i 50-60'erne?
 
Hvad vejer din stang?
Til top
Benny Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bennyb

Tilmeldt:: 09 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bennyb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 15:21
Ja , rigtigt Heinz, havde på et tidspunkt en Hardy De Luxe 15,4"' der havde de kun skrevet med tusch Hardy D ( tror de var gået til kaffe), havde ikke fået skrevet De Luxe færdigt, nå men stangen fiskede lige godt
Wink
VH Benny Jensen
Til top
henrik svane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svanetr2

Tilmeldt:: 23 Aug 2009
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svanetr2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 21:27
Til top
henrik svane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svanetr2

Tilmeldt:: 23 Aug 2009
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svanetr2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 21:28
Til top
henrik svane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svanetr2

Tilmeldt:: 23 Aug 2009
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svanetr2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 21:30
Til top
henrik svane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svanetr2

Tilmeldt:: 23 Aug 2009
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svanetr2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 21:43
http://www.liveauctioneers.com/item/4502031

Den her er magen til min med selv samme "Fejl"..Wink

mvh henrik
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 22:21
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 22:23
Kunne denne side måske kaste lys over sagen.

http://www.surface-fly.com/shopping/soldout/soldout-antique-2.htm

Mvh
Jim.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 22:28
http://www.tennants.co.uk/Catalogue/Lots/81537.aspx

/Jim.
Til top
henrik svane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svanetr2

Tilmeldt:: 23 Aug 2009
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svanetr2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 23:09
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2013 kl. 23:26
Hvad blev der af de kloge hoveder.Clap
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2013 kl. 00:23
Her kan de åbenbart heller ikke stave. 

Ps. Og hvis man kikker rigtigt på billedet kan man se at det er stavet helt forkert, altså ligesom på Henriks....sikke noget sjusk  Wink

http://www.popscreen.com/p/MTMyNTk0MjQ2/Vintage-Hardy-Hollakona-Hololite-split-bamboo-cane-flyrod-w-orig-bag-

/Jim. 


Redigeret af scott - 29 Jan 2013 kl. 00:42
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2013 kl. 08:59
Citat: chan

Citat: svanetr2

Jeg er bare meget overrasket over at man hos House of Hardy i ´60erne har haft stangbyggere som ikke kunne stave....   Godt der er kvalitetskontrol idagClap

Hollokona "The Hollolight"  blir så til : 
Hollakona "The Hololite"  Efter 1/2 fl Whisky.. LOL
 
Jo, eller også kan det dreje sig om kopi vare. Findes ordet "lite" overhovedet tilbage i 50-60'erne?
 
Hvad vejer din stang?

jeg har ikke en stand forskid på splitcane stænger hverken nye eller gamle, med stavefejl eller uden...

men KAN der være tale om en fake?? er der et marked for forfalskede fluestænger??
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2013 kl. 12:15
Nej det er ikke en kopi/fake eller ordblind/fuld stangbygger.Confused Der er flere af dem på nettet.Wink 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2013 kl. 13:04
Nej selvfølgelig ikke, og havde der været tale om kopi/fake ville man i det mindste sørge for at skrive navnet rigtigt...altså lige som med Rulax urene.  Wink

/Jim.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down