Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Laksegrej

 Besvar Besvar
Forfatter
kurt haldborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
æsop Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æsop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Laksegrej
    Sendt: 20 Jan 2013 kl. 23:11
Jeg skal ud at anskaffe nyt laksegrej til Norgesturen 2013.
Jeg skal bruge en triggerstang og et mulitihjul.
Hvad vil I anbefale  ?
Kastevægt 25g og opad.SmileSmile
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2013 kl. 23:58
Hjul: Shimano Curado 300 eller 301. Eller Shimano Calais 201.
Stang: Fenwick Ironfeather Quadrant 10 fod trigger. Evt 11 fod.
 
Det er hvad jeg selv bruger.
 
Mvh. Peter
Til top
Steen Bøgelund Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Bøgelund64

Tilmeldt:: 07 Apr 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bøgelund64 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2013 kl. 06:49
Hej
Dette kunne også være en løsning. Shimano Calcutta TE 201DC og en Sportex Kev Trigger 305cm op til 35g. Har det sæt stående brugt en gang så hvis du er int kan du jo gi lyd fra dig.
VH Steen
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2013 kl. 07:31
Ingen tvivl - Lawson's serie af laksestænger, har brugt Norwegian serien i en 12" i 3 sæsoner, absolut den bedste laksestang jeg har haft, dyyyb aktion og masser af rå power til at fighte storlaksen, den er en fornøjelse at fighte laks på, samtidig er de flot lavet - tilføj et Ambassadeur Pro Rocket 6500 - 0.40 - 0.45 monofil Sufix XL Strong så har du et super sæt, stang og hjul kan holde i mange sæsoner.
Tidligere har jeg bla fisket med Daiwa og Fenwick stænger, men Lawson gir dem altså bare baghjul.
 
 
Har linket til Seeberg, norsk hjemmeside med oplysninger om stangen, det er der jeg har min fra.
 
 
 


Redigeret af fiskefreak - 21 Jan 2013 kl. 07:47
Venligst
Til top
kurt haldborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
æsop Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æsop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2013 kl. 10:04
http://www.lystfisk.dk/default.asp?pageload=serievis&gruppeID=171&serieID=2569&vareID=14827 er det den stang du mener??
Skal du afsted i år??
Hilsen Kurt
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2013 kl. 10:25
Citat: æsop

http://www.lystfisk.dk/default.asp?pageload=serievis&gruppeID=171&serieID=2569&vareID=14827 er det den stang du mener??
Skal du afsted i år??
Hilsen Kurt
 
Hej Kurt,
 
Nej den jeg linker til er den "gamle" model  - Atlantic er kommet til senere, det var godt fundet og til en super pris - jeg har fisket med Atlantic serien da den kom ud som prototype, den er som Norwegian lige i skabet super stang.
 
Ja.... jeg skal afsted i en 3 ugers tid Smile
 
 
Venligst
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2013 kl. 10:35
Hvis du vil have en god prisvenlig stang kunne du kigge på denne her:
http://dk.jsbfishing.com/default.aspx?load=main&Data=ProductInfo&key=1D-0002
Den fås også i kastevægt 25-60 gr.
De kan fås med lidt procenter hvis skriver til dem.

Til top
peder Zeuthen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
pederzeuthen

Tilmeldt:: 18 Jan 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pederzeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2013 kl. 11:16
Hej Kurt

Så er man da vist ikke mere heldig, og så på en kold januar dag med fiskefeber.
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked.asp?menu=Brugtmarked&kob_salg=Saelges
Jeg ville også gå efter et Rocket...

hilsner fra Peder
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2013 kl. 11:20
Citat: fiskefreak

Citat: æsop

http://www.lystfisk.dk/default.asp?pageload=serievis&gruppeID=171&serieID=2569&vareID=14827 er det den stang du mener??
Skal du afsted i år??
Hilsen Kurt
 
Hej Kurt,
 
Nej den jeg linker til er den "gamle" model  - Atlantic er kommet til senere, det var godt fundet og til en super pris - jeg har fisket med Atlantic serien da den kom ud som prototype, den er som Norwegian lige i skabet super stang.
 
Ja.... jeg skal afsted i en 3 ugers tid Smile
 
 
Norwegian stangen er en væsentlig dyrere stang end Atlantic ... (lidt ligsom at sammenligne en Aspire med en Speedmaster) "Tilfældigvis" er der sat en Atlantic til salg:
 


Redigeret af Steen Kehler - 21 Jan 2013 kl. 11:21
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2013 kl. 11:50
Citat: Steen Kehler

Citat: fiskefreak

Citat: æsop

http://www.lystfisk.dk/default.asp?pageload=serievis&gruppeID=171&serieID=2569&vareID=14827 er det den stang du mener??
Skal du afsted i år??
Hilsen Kurt
 
Hej Kurt,
 
Nej den jeg linker til er den "gamle" model  - Atlantic er kommet til senere, det var godt fundet og til en super pris - jeg har fisket med Atlantic serien da den kom ud som prototype, den er som Norwegian lige i skabet super stang.
 
Ja.... jeg skal afsted i en 3 ugers tid Smile
 
 
Norwegian stangen er en væsentlig dyrere stang end Atlantic ... (lidt ligsom at sammenligne en Aspire med en Speedmaster) "Tilfældigvis" er der sat en Atlantic til salg:
 
 
Passer ikke Steen, Norwegian var første serie, så kom Atlantic serien til, som er en dyrer serie end Norwegian - Og begge serier er sammenligenlige, jeg har fisket begge, der har samme aktion, Atlantic som prototype før den kom på markedet igennem den Norsk Importør - de ligge tæt op af hinanden Atlantic har en højer modolus i fibre, og bedre fittings / anden hjulholder .........
Venligst
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2013 kl. 12:11
Citat: fiskefreak

Citat: Steen Kehler

Citat: fiskefreak

Citat: æsop

http://www.lystfisk.dk/default.asp?pageload=serievis&gruppeID=171&serieID=2569&vareID=14827 er det den stang du mener??
Skal du afsted i år??
Hilsen Kurt
 
Hej Kurt,
 
Nej den jeg linker til er den "gamle" model  - Atlantic er kommet til senere, det var godt fundet og til en super pris - jeg har fisket med Atlantic serien da den kom ud som prototype, den er som Norwegian lige i skabet super stang.
 
Ja.... jeg skal afsted i en 3 ugers tid Smile
 
 
Norwegian stangen er en væsentlig dyrere stang end Atlantic ... (lidt ligsom at sammenligne en Aspire med en Speedmaster) "Tilfældigvis" er der sat en Atlantic til salg:
 
 
Passer ikke Steen, Norwegian var første serie, så kom Atlantic serien til, som er en dyrer serie end Norwegian - Og begge serier er sammenligenlige, jeg har fisket begge, der har samme aktion, Atlantic som prototype før den kom på markedet igennem den Norsk Importør - de ligge tæt op af hinanden Atlantic har en højer modolus i fibre, og bedre fittings / anden hjulholder .........
Nu sammenlignede jeg bare lige de priser, som var i dit link og det andet link til Lystfisk.dk...
- Hvis Atlantic stangen er nyere og bedre (koster 3000 kr. i Norge), så er det da lidt af et røverkøb at købe den til ½ pris her i DK.


Redigeret af Steen Kehler - 21 Jan 2013 kl. 12:11
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2013 kl. 12:18
Citat: Steen Kehler

Citat: fiskefreak

Citat: Steen Kehler

Citat: fiskefreak

Citat: æsop

http://www.lystfisk.dk/default.asp?pageload=serievis&gruppeID=171&serieID=2569&vareID=14827 er det den stang du mener??
Skal du afsted i år??
Hilsen Kurt
 
Hej Kurt,
 
Nej den jeg linker til er den "gamle" model  - Atlantic er kommet til senere, det var godt fundet og til en super pris - jeg har fisket med Atlantic serien da den kom ud som prototype, den er som Norwegian lige i skabet super stang.
 
Ja.... jeg skal afsted i en 3 ugers tid Smile
 
 
Norwegian stangen er en væsentlig dyrere stang end Atlantic ... (lidt ligsom at sammenligne en Aspire med en Speedmaster) "Tilfældigvis" er der sat en Atlantic til salg:
 
 
Passer ikke Steen, Norwegian var første serie, så kom Atlantic serien til, som er en dyrer serie end Norwegian - Og begge serier er sammenligenlige, jeg har fisket begge, der har samme aktion, Atlantic som prototype før den kom på markedet igennem den Norsk Importør - de ligge tæt op af hinanden Atlantic har en højer modolus i fibre, og bedre fittings / anden hjulholder .........
Nu sammenlignede jeg bare lige de priser, som var i dit link og det andet link til Lystfisk.dk...
- Hvis Atlantic stangen er nyere og bedre (koster 3000 kr. i Norge), så er det da lidt af et røverkøb at købe den til ½ pris her i DK.
 
Jeps et røver køb, derfor jeg skrev godt fundet Smile det er value for money .......
Venligst
Til top
Jens Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jens fisker

Tilmeldt:: 09 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2013 kl. 15:42
Jeg bruger denne stang til laksefiskeri, den er vidst uden trigger på hjemmesiden men jeg har købt den i butikken med trigger. tror de har begge dele. det er en mega fed pind og den er super let.
http://www.fluer.dk/produkter-fiskegrej/155-fiskestaenger/3387-shimano-technium-df-laksestang/
hjul kan jeg ikke råde om jeg bruger et gammelt Abu hjul købt for mindst 5 år siden.

Til top
kurt haldborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
æsop Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æsop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2013 kl. 19:34
Hej Alle 
Tak for hjælpen. Det blev en Lawson 12 fod. Meget let og en del rygrad. Jeg nåede at hente den sidste de havde tilbage, så jeg nåede desværre ikke at se den brugte der er til Salg

vh, Kurt
Til top
kurt haldborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
æsop Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æsop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2013 kl. 23:25
Jeg får min multihjul debut i år.... Er det korrekt at ambassadeur 6500 rocket er lavet uden kastebremse, så jeg kun kan justere kastet med tommelfingeren ???
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2013 kl. 00:07
Der sidder en mekanisk justerbar spolebremse på modsat side af, hvor håndtaget sidder, som du kan justere nogenlunde og så er der jo også mulighed for at justere lidt med de små "dutter" (centrifugalbremse), som sidder inde i hjulet på spoleakslen - ,men du slipper ikke for tommelfingren med det hjul.
 
 
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2013 kl. 07:14
Som Steen skriver er der mekanisk og centrifugal bremse på hjulet, men slutningen af kastet må du bremse med tommel.
 
Du behøver ikke være bekymret over at kaste med multihjul, igen problem ! det har du lært på 5 min, vigtigst er at spolebremsen akkurart lige kan trække vægten af agn fra topøje og til jorden ved frikoblet spolet, eller er det eneset man skal undgå er at lave svipkast, men derimod trække kastet igennem i en rolig bevægelse.
 
Jeg bor i RDS så du er også velkommen til at kontakte mig hvis du har problemer med at kaste.
 
 


Redigeret af fiskefreak - 22 Jan 2013 kl. 09:32
Venligst
Til top
peder Zeuthen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
pederzeuthen

Tilmeldt:: 18 Jan 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pederzeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2013 kl. 07:30
Hej Kurt

Hvis det er din debut, kan det være en god ide med lidt hjælp.
Jeg tilbyder mig gerne :-) der er en sportsplads tæt på hvor jeg bor, hvornår er det du skal afsted.

Hilsner fra Peder
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2013 kl. 09:25

hej... det er mig der har den omtalte stang til salg under brugt, og jeg har faktisk også et rocket hjul jeg ikke bruger, og du er velkommen til at komme og prøve det, hvis det har en interesse.

jeg bor i Horsens.
Til top
kurt haldborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
æsop Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æsop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2013 kl. 22:21

Jeg tager afsted til Gaula i starten eller i midten af juni måned, afhængig af hvor lang vinteren bliver. Der er også forskel på prisen på dagkort og  skal lige planlægges herhjemme. (:
Varmer op med lakse fights på You tube.
Jeg har købt et Rocket 6500 til 500, kr. i DBA. Ellers tak for buddet.
Sidste år mistede jeg 2 laks på + 10 kg på for kleint grej. I år vil jeg ikke gå ned på grejet.
Jeg vender tilbage hvis det hele ender i fidivavSmile


Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2013 kl. 22:28
Berkeley ssgs 10,6' fungerer rigtigt godt som "gedde stang" for mig jeg kan desværre ikke udtale mig om hvordan stangen reagerer på en laks da det ikke er prøvet,men jeg vil mene det ikke er det store problem. Jeg vil også gerne ligge stang til hvis du er interesseret i en test tur bor i Hobro læser i Randers.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres