Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

123nudk nede i et døgn.....hvad med auktioner

 Besvar Besvar
Forfatter
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 123nudk nede i et døgn.....hvad med auktioner
    Sendt: 20 Jan 2013 kl. 17:09
Nu hvor hjemmesiden har været nede i et ca 1 døgn, så vil jeg da gerne høre, hvad der sker med de auktioner som havde sluttid i den periode?
 
Havde adskillige auktioner jeg ville byde på men pga hjemmesidens nedetid så har det ikke været muligt.
 
Nu kan jeg se at alle auktionerne er afsluttet nogle endda med meget lave vinderbud og det er da ret tåbeligt.
 
Er det ikke muligt at genstarte de auktioner der er sluttet i den pågældende periode således man får mulighed for at byde på dem og således at sælgerne også får det rette bud?
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ChenilleKBH

Tilmeldt:: 10 Jun 2012
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChenilleKBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2013 kl. 17:12
Så må de respektive "ejere" af auktionerne vel starte forfra med forståelse fra dem der har budt og vist intersse i de ting der er afsluttet nu?

Siden her køre generelt af helvedes til og den er kodet dårligt og usammenhængende. Det vil enhver med forståelse for webudvikling kunne se på ganske kort tid i kildekoden. Jeg håber det på et tidspunkt vil blive bedre da der er mange virkelig fine muligheder i sidens koncept. 
Petri Heil
Til top
Benny Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bennyb

Tilmeldt:: 09 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bennyb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2013 kl. 17:22
Ja, det er noget rigtigt drivgrøde, Så pas dog den side ordentligt !!!,- har tabt flere gode auktioner på den konto idag.......
 
vh Benny JensenAngry
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2013 kl. 17:31
Ja jeg fik hvad jeg gerne ville have ! men det er helt ok vis der kommer om akution på de ting som er røget i den periode siden har været nede synes jeg for ellers er det mange der bliver snydt både køber og sælger, Men synes helt sikkert af webansvarlig skal hanke op på det her for det virker ikke som de har helt styre
på situationen, vi mangler en udmæling fra deres side ?
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2013 kl. 17:39
Nu er det jo helt op til sælger, hvad han vælger at gøre, kræver dog at auktionen ikke var tilgængelig på udløbstidspunktet, jvnfr. punkt 12 i auktionreglerne !!
 
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2013 kl. 17:51
Nu er det jo stadigvæk gratis at købe og sælge på 123,og det er helt frivilligt om man vil deltage. Så er der nogen der mener de har tabt noget på en auktion, så har startprisen måske været sat for lavt. 
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2013 kl. 17:55
Jørgen Sørensen du får rigtigt mange Thumbs Up det er frivilligt og gratis at købe og sælge herinde
Til top
Ole Bjørn Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oleh72 Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oleh72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2013 kl. 18:23
Selvfølgelig bør aktionen gå om, hvis siden har været nede på tidspunktet for aktionsslut; præmissen for aktionen er jo ikke blevet opfyldt af sidens udbyder!

At brugerne kan bruge aktionen gratis er da ikke et argument! Og skal vi alligevel anvende den slags go'-da'-mand-økseskaft- logik, er det jo grejbutikkernes reklamer, der finansierer sitet - og dermed, i sidste ende, lystfiskernes lommepenge.... Wink

(og nej, jeg har ikke selv noget i klemme mht aktionen og sidens nedbrud)

Venligst,

Ole


Redigeret af oleh72 - 20 Jan 2013 kl. 19:14
Til top
Lars Aagaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
laah Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2013 kl. 18:30
Det er selvfølgelig dybt beklageligt at siden har været nede!
Vi har ikke været hjemme, og har derfor ikke registret dette nedbrud.

Vores nuværende server vil hurtigst muligt blive udskiftet.
I det nye setup vil der blive en bedre overvågning, således at evt. nedbrud hurtigere registres og afhjælpes.

Desværre er de berørte auktioner afsluttede, og vindermails er afsendt.
Vi kan dog tilbyde at starte dem igen, hvis I selv kontakter vindere, og forklarer dem situationen.
Videresend den mail du har fået fra auktionen til: info@123nu.dk, så skal vi nok starte auktionen igen.
Med venlig hilsen
Lars Aagaard
123nu.dk
Til top
Ole Bjørn Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oleh72 Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oleh72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2013 kl. 18:32
Citat: laah

Det er selvfølgelig dybt beklageligt at siden har været nede!
Vi har ikke været hjemme, og har derfor ikke registret dette nedbrud.

Vores nuværende server vil hurtigst muligt blive udskiftet.
I det nye setup vil der blive en bedre overvågning, således at evt. nedbrud hurtigere registres og afhjælpes.

Desværre er de berørte auktioner afsluttede, og vindermails er afsendt.
Vi kan dog tilbyde at starte dem igen, hvis I selv kontakter vindere, og forklarer dem situationen.
Videresend den mail du har fået fra auktionen til: info@123nu.dk, så skal vi nok starte auktionen igen.


Thumbs Up
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2013 kl. 18:36
Det samme herfra Thumbs Up
Til top
Bjarne Runge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2013 kl. 18:44
Ditto herfra............Thumbs Up
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2013 kl. 19:24
Helt enig med Ole.
Det med at det er gratis har da intet at gøre med selve prisen man opnår på en vare.
 
Dem der siger det, lyder mere som om de har "vundet" en auktion og vil udnytte situationen.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2013 kl. 19:28
Til dig michael jeg er ikke køber men sælger Du får lige en tudekiks herfraCry
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2013 kl. 19:35
Citat: oleh72

Selvfølgelig bør aktionen gå om, hvis siden har været nede på tidspunktet for aktionsslut; præmissen for aktionen er jo ikke blevet opfyldt af sidens udbyder!

At brugerne kan bruge aktionen gratis er da ikke et argument! Og skal vi alligevel anvende den slags go'-da'-mand-økseskaft- logik, er det jo grejbutikkernes reklamer, der finansierer sitet - og dermed, i sidste ende, lystfiskernes lommepenge.... Wink

(og nej, jeg har ikke selv noget i klemme mht aktionen og sidens nedbrud)

Venligst,

Ole

Helt enig Thumbs Up
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2013 kl. 19:40
HEj Alle ...
Det burde være et must på en sådan NETAUKTION, bemærk venligst set up - NETAUKTION, - når den er nede, skal systemet automatisk suspendere hele siden og alle berørte auktioners sluttidspunkter + evt. efterfølgende time, -  rykker helt pr. automatik nøjagtig de timer/minutter/sekunder, hvor siden har været nede, - så er det på plads forretningsmæssigt, fair og professionelt.
m.v.h. Flemming Petersen, Korsør
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2013 kl. 19:51
Citat: oleh72

Selvfølgelig bør aktionen gå om, hvis siden har været nede på tidspunktet for aktionsslut; præmissen for aktionen er jo ikke blevet opfyldt af sidens udbyder!

At brugerne kan bruge aktionen gratis er da ikke et argument! Og skal vi alligevel anvende den slags go'-da'-mand-økseskaft- logik, er det jo grejbutikkernes reklamer, der finansierer sitet - og dermed, i sidste ende, lystfiskernes lommepenge.... Wink

(og nej, jeg har ikke selv noget i klemme mht aktionen og sidens nedbrud)

Venligst,

Ole
 
ENIG. Thumbs Up Heldigvis har Lars Aagaard som en anden nævnte, skrevet i betingelserne at nedbrud kan betyde at en handel ophæves.
John Behrndtz og Jørgen S> Hvorfor skal i komme med jeres tudekiks....der påpeges et problem og straks begynder i med at rakke ned på folk.  Dead
Hvis en auktion blev oprettet igår og der nåede at komme ét bud hvorefter siden går ned indtil auktionsstop så mener i vel ikke seriøst at det er tilfredsstillende for hverken andre bydere eller sælgeren. At i måske vil være glade for ét bud fra én køber på jeres ting må i selvfølgelig selv om men tror nu at flertallet har en anden holdning for man sætter jo tingene til salg for at sælge - ikke for nødvendigvis at forære dem væk pga en sides nedbrud der gør at ingen kan byde.  
 
 
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2013 kl. 20:00
Citat: pip_ser

Til dig michael jeg er ikke køber men sælger Du får lige en tudekiks herfraCry
 
Skrid lige med din tudekiks, det var dog provokerende!!! Angry
 
Jeg er hverken sælger eller køber, ihvertfald ikke for tiden, men jeg går ind for at ting går retfærdigt til.
 
 
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2013 kl. 20:48
Jeg syntes det her er en storm i et glas vand. I skaber alle mulige konspirtationer om at folk f.eks. vil udnytte situationen, føj for pokker!
For mig er der flere forskellige aspekter i denne sag.
-der er taget højde i sitets bestemmelser, og det bør i enhver henseende være SÆLGER der tager stilling til den enkelte auktion, køberne kan jo i virkeligheden kun vinde på dette nedbrud.
til folk der "ville have budt" kan jeg jo kun sige: den der lurepassen til sidste øjeblik gik så ikke denne gang. Men i havde jo haft mulighed for at lægge et realisatisk bud noget tidligere og dermed haft en realistisk mulighed for at have stået som vinder af auktionerne.
Nu får jeg jo nok som sædvanligt nogle drag over nakken, men ok- jeg mener hvert ord jeg har skrevet.
Det her er et ok site, og denne slags nedbrud er jo ikke en hverdagsbegivenhed. Der er jo altid den mulighed at man kan gå til de store betalings sites og købe og sælge hvis man er utilfreds. Jeg er godt tilfreds med 123nu og kan godt acceptere at webmaster tillader sig at holde fri et døgn, vi brugere er trods alt amatører elelr hvad?
/frede
 
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2013 kl. 20:49
Citat: ljf

Jeg syntes det her er en storm i et glas vand. I skaber alle mulige konspirtationer om at folk f.eks. vil udnytte situationen, føj for pokker!
For mig er der flere forskellige aspekter i denne sag.
-der er taget højde i sitets bestemmelser, og det bør i enhver henseende være SÆLGER der tager stilling til den enkelte auktion, køberne kan jo i virkeligheden kun vinde på dette nedbrud.
til folk der "ville have budt" kan jeg jo kun sige: den der lurepassen til sidste øjeblik gik så ikke denne gang. Men i havde jo haft mulighed for at lægge et realisatisk bud noget tidligere og dermed haft en realistisk mulighed for at have stået som vinder af auktionerne.
Nu får jeg jo nok som sædvanligt nogle drag over nakken, men ok- jeg mener hvert ord jeg har skrevet.
Det her er et ok site, og denne slags nedbrud er jo ikke en hverdagsbegivenhed. Der er jo altid den mulighed at man kan gå til de store betalings sites og købe og sælge hvis man er utilfreds. Jeg er godt tilfreds med 123nu og kan godt acceptere at webmaster tillader sig at holde fri et døgn, vi brugere er trods alt amatører elelr hvad?
/frede
 
 
Enig Smile
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2013 kl. 21:18
Citat: DNA7

Nu er det jo helt op til sælger, hvad han vælger at gøre, kræver dog at auktionen ikke var tilgængelig på udløbstidspunktet, jvnfr. punkt 12 i auktionreglerne !!
 

Den er da ikke svær at løse, det er som Lars rigtigt skriver og henviser til.

Nemlig at det er op til Sælgeren Wink
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2013 kl. 00:24
Hmmm.. Hvordan kan det være lurepasning, når en side er nede et døgns tid?  Når et sidste bud automatisk forlænger auktionen med 5 minutter - hvordan kan der så være  lurepasning?
 
Der er forøvrigt ikke noget i vejen for, at en auktion starter på f.eks. 1 kr. Det er normalt over hele verden. Det sætter hurtig gang i auktionen og når ofte en højere budpris end andre auktioner med højere startbud.
 
Disse auktoner på 123nu forgår egentlig som en slags "Gentleman aggrement" (fælles forståelse med sit ord og æren som indsats). Desværre er så ikke alle gentlemen, og disse burde lettere kunne sies fra (synes jeg)
 
Hvor får jeg så den pakke tudekiks - eller er de helt gennemblødte nu??? Big smile
 
Mvh. - Kim -
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2013 kl. 08:13
Lørdag aften fik  jeg desværre ikke budt på nogle auktioner der sluttede søndag, fordi siden var nede. Kunne desværre ikke komme bare i nærheden af en computer hele søndagen.
Nå pyt, så fik jeg ikke brugt de penge.Shocked
 
SmileN
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres