Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ballade med skarven igen

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Mikkel Dyekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkeld Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2004
Status: Offline
Beskeder: 141
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkeld Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ballade med skarven igen
    Sendt: 26 Jan 2013 kl. 22:57
Hvad undrer du dig over, Keld??
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2013 kl. 23:05

Det har jeg jo skrevet Mikkel, men skal det endelig være, så lad mig da skære det ud i pap, det som undrer er, at jeg ikke kan finde to af denne og andre siders fremmeste skarvkritikere iblandt den der har indrapporteret fuglene, det KAN da undre når i nu er så langt fremme i skoene og normalt er ved at drukne i dem,  du må da kunne se ideen i at rapporter visende de store flokke fra de forskellige vandløb ville fremme jeres ønskede eliminering.



Redigeret af Keld P. - 27 Jan 2013 kl. 01:06
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 08:57
Citat: Keld P.

Det har jeg jo skrevet Mikkel, men skal det endelig være, så lad mig da skære det ud i pap, det som undrer er, at jeg ikke kan finde to af denne og andre siders fremmeste skarvkritikere iblandt den der har indrapporteret fuglene, det KAN da undre når i nu er så langt fremme i skoene og normalt er ved at drukne i dem,  du må da kunne se ideen i at rapporter visende de store flokke fra de forskellige vandløb ville fremme jeres ønskede eliminering.

Jeg er ikke medlem i DOF og vil på ingen måde have noget som helst med dem at gøre, så hvordan skulle jeg lige kunne indrapportere skarv hos dem???
- Men jeg kan da indrapportere her, at jeg i perioden okt-dec. har set fiskende skarv i Sæby å, Voer å, Store Vejle å, Tryggevælde å. 
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 09:42
Synes der virker langt til 10.000 skarvflokke i de tal der er kommet ind i DOF basen. Desuden virker det da på ingen måde utroværdigt at der inden for 4 dage observeres flokke på 1000 og på 500 stk skarv på Anholt. Gad vide hvilke vandløb de fisker i der når nu de ikke fisker i havet på denne årstid..........
Nå, jeg glæder mig til Bregnballe kommer med et tal.
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Mikkel Dyekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkeld Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2004
Status: Offline
Beskeder: 141
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkeld Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 10:20
Keld, om så jeg (eller Steen)  havde indrapporteret samtlige observationer i hele kongeriget har det da absolut intet med sagen at gøre! Jeg er lystfisker, der nyder hele pakken, inklusiv fuglene! Men jo, rapporterne er da med til at give et overblik over omfanget af skarvprædation i vandløbene omend det sandsynligvis kun er ganske få flokke der bliver indrapporteret fra åerne. Eliminering!? næppe muligt. Regulering? ja tak! Det er jo efterhånden kun de mest skyklappe-behængte, overfladefixerede ornitologer og andre, der ikke kan se at den stort set fjendeløse Kinesiske Skarv (phalacracorax carbo sinensis) er ved at være et problem for den samlede biologiske mangfoldighed i alle vande, ferske, brakke som salte. Fra Østersøen til Middelhavet! http://www.facebook.com/groups/skarvidanskevandloeb/ 
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 10:46
Udryd skarven da Danmark har stor vinding på grejindustri osv - hmmm, så lad da også landmændene hælde deres gylle direkte i søer, åer og havene så de kan komme af med det, landbrug er jo en af grundstene i dansk økonomi og eksport, så kan vi da ikke lade noget så latterligt som miljøet stå i vejen for det!

...eller noget...
Til top
Jens R Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jens R

Tilmeldt:: 08 Aug 2003
Geografisk: Østjylland - Silkeborg.
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 11:11
Vi har så gode ynglebetingelser for skarven herhjemme, at den ikke kan reguleres ved regulering. Skal antallet holdes på et rimeligt niveau (hvad det så er?), skal den have jagttid, hvor det så er jagttiden, man regulerer.

Det er tidligere i tråden beskrevet, hvordan det administrative system for regulering fungerer - derfor er løsningen regulær jagttid.

Knæk & bræk

Jens R 

Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 12:54
Hmmm..
 
Da hovedparten af de danske skarv slet ikke er danske, men sultne gennemrejsende fiskeædere der kan overleve, de fleste steder der er isfrit, er det jo nok et internationalt problem, hvis vi begynder, at pille bæsterne ned på stribe uden samarbejde med de andre lande. At det går hårdt ud over Danmarks vande - tjaaa det er de andre lande vel glade for. Flere fisk  der overlever hos dem. Men måske tænker de ikke så langt....
 
Kan man ikke binde fluer af dem (skarven). De har jo ingen fedtkirtel (stadig skarven, så fjerene er fedtfrie (forhåbentligt skarven) LOL
 
Mvh. - Kim -
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 14:07
Citat: TBH

Synes der virker langt til 10.000 skarvflokke i de tal der er kommet ind i DOF basen. Desuden virker det da på ingen måde utroværdigt at der inden for 4 dage observeres flokke på 1000 og på 500 stk skarv på Anholt. Gad vide hvilke vandløb de fisker i der når nu de ikke fisker i havet på denne årstid..........
Nå, jeg glæder mig til Bregnballe kommer med et tal.


Tom, kan du ikke svare på et par spørgsmål:

1: Hvem siger, at skarv ikke fisker i saltvand på denne årstid?

2: Kan man basere en nogenlunde sikker tælling af den øjeblikkelige bestand af vinterskarv i landet på indrapporteringer fra frivillige, der koncenterer sig om kendte raste- og overnatningspladser, når DOF selv indrømmer et begrænset kendskab til disse pladser? http://pandion.dof.dk/kort-nyt/danmarks-overvintrende-skarver-skal-t%C3%A6lles

3: Er det noget i denne tælling, der kan ophæve dokumenterede fakta om skarvprædation?

4: Skal vi ikke holde os til fakta og overlade til videnskaben og fremskaffe disse?

Johan
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 18:22
Johan
1) Siger jeg andet???? I så fald hvor?
2)Spørg en der har forstand på det - eventuelt Thomas Bregnballe
3)Skal der være det da? Hvorfor stiller du spørgsmål ved det?
4) Tjo, Det er der vist nogle der skulle begynde på. Ingen nævnt, ingen glemt - undertegnede inkl.


"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2013 kl. 19:42
Tom:
1: Ja, du spørger f.eks, hvilke vandløb de store flokke på Anholt mon fiskeri i, nu de ikke fisker i havet. Det opfatter jeg som en ironisk kommentar til os, der peger på problemerne med deres prædation i åerne. Ret mig hvis jeg tager fejl.

2: Ja, lad os det.

3: Fordi du antyder, at nogle forsøger at overdrive problemets størrelse/forekomsten af skarv?

Men fred være med det. Fint hvis vi er enige at holde os til fakta.

Johan
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres