Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fisketur til sverige

 Besvar Besvar
Forfatter
Karsten Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KarstenBAndersen

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Geografisk: Bjerre (horsens
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KarstenBAndersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fisketur til sverige
    Sendt: 18 Jan 2013 kl. 21:42
Hej Alle sammen.

Jeg planlægger at køre en tur til sverige i april eller maj, og vil høre om der er nogle der kender nogle steder som jeg bare skal opleve eller steder jeg skal fiske.

Jeg er den lyggelige ejer af en autocamper så jeg er rimelig fri men jeg vil helst fiske så gider ikke køre alt for langt så syd sverige er mit mål....

Jeg fisker med alm spinne og flue så mulighederne er åbne...

håber der er nogle der vil byde ind med råd og steder

VH Karsten Andersen
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2013 kl. 22:04
Jeg kan helt klart anbefale dig at tage til Halmstad.
Storslået natur ved Simlångsdalen med små vandfald over klipper. Skønne hvide strande. Gode shopping muligheder bl.a. hos Wittlock Sportsfiske som har alt hjertet kan begære til billige priser samt Äventyrs Butikken i Simlångsdalen hvor alt indenfor Pinewood, Fjällræven, Härkila osv. er til halvpris. Vel at mærke halv pris af svenske priser!

Fiskemæssigt har du godt fladfiskeri fra molerne på yderhavnen. Lakse- og havørredfiskeri fra kysten i Laholm Bugten. Laksefiskeri i Nissan Ån samt fine aborre og gedder. Lidt mod syd ca. 25 km. har du Lagan med laksefiskeriet, eller de store gedder længere oppe af åen. Mod nord ca. 40 km. fra Halmstad har du Falkenberg hvor Ätran Än løber også med laks og havørred.

Er du til Put & Take (som ikke er sådan P&T vi kender fra DK), så findes der et par km. fra Halmstad to fantastiske søer i ren svensk natur. Fiskekork kan du bl. a. få hos Wittlock eller på tankstationen i Vallås (forstad).

Og som rosinen i pølseenden. Den underskønne Fylle Ån som også løber lidt øst for Halmstad. Rendyrket natur, grusbund, lave- og dybe partier og du kan vadefiske ude i selve åen de fleste steder. Nogle af de smukkeste bækørreder har jeg selv fanget her på zone 4 (som dog først åbner til maj) men de nederste zoner åbner 1. marts.

Og maj måned er fantastisk i Halmstad!. Men pas på... du bliver bidt af byen og naturen så du vil tilbage igen og igen og igen :-)

Knæk & Bræk
Finn (som var heldig selv at bo i Halmstad for år tilbage)

http://www.halmstad.se/
http://www.halmstad.se/upplevagora/parkernaturochstrander/natur/fiske.1140.html
http://www.destinationhalmstad.se/website6/1.0.6.0/309/1/


Redigeret af finnjensen - 18 Jan 2013 kl. 22:08
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KarstenBAndersen

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Geografisk: Bjerre (horsens
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KarstenBAndersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2013 kl. 16:18
Hej Finn

Det lyder super godt og set skal da undersøges tak for tippet

VH Karsten
Til top
gorm andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
gorm andersen Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gorm andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2013 kl. 19:53
tag til mørrumsåen:0)laks og havørrede og rigtig flot natur og flotte omgivelser at fiske i
Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fisher

Tilmeldt:: 11 Dec 2006
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fisher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2013 kl. 21:15
Kan også rekommendere fylle åen , og så skal du prøve sø fiskeriet i bolmen.
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum