Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Woblerfremstilling .. wire

 Besvar Besvar
Forfatter
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Woblerfremstilling .. wire
    Sendt: 17 Jan 2013 kl. 19:04
hey
 
Når du laver kystwoblere og det ikke er gennemløbere, hvordan laver i så wireren ??
Til top
Thomas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
snøvledk

Tilmeldt:: 22 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 243
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snøvledk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2013 kl. 19:33
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2013 kl. 08:43
Ole's side har bare ikke rigtigt en sektion med wire, og syntes jeg har prøvet det andet .. var lidt interesseret i om der var nogen der havde et smart værktøj til at fremstille selve wiren med ?!
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2013 kl. 10:36
I Sportsfiskeren nr 10 2012, viser Rene Jørgensen  på siderne 48-50 hvordan han gør, men det har du måske set,

ang tråd fremstilles den jo på fabrikker, men du mener måske hvordan den snoes?

der må værktøjer til spinner fremstilling vel kunne bruges.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2013 kl. 11:10
ja frank, det er min fejl .. det er selve snoningen som jeg hentyder til .. jeg bare ladet mig fortælle at det værktøj som Korsholm eksemplevis har til spinnerbyg, ikke kan tage en wire i godstykkelsen 1 mm .. husker det som at de kun kan tage 0,6 - 0,7 mm .. 

Husker faktisk godt den artikel .. men brugte de ikke selvsamme værktøj ?!
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2013 kl. 12:15
Michael Nielsen
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2013 kl. 12:30
se DET ser sgu lidt smart ud .. tror du man kan bruge det med pianotråd ?? har set et par video'er af det værktøj du henviser til, og det ser ud til at det er noget med blød tråd de bruger .. pianotråd er jo ret "stift" ?!
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2013 kl. 12:39
Rene Jørgensen DSF,skriver at han bruger 0.8 mm galvaniseret jerntråd.
Til top
Peter Schrøder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Schrøder

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: Frederikssund
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2013 kl. 13:08
Jeg bruger 0,8mm rustfri fjedertråd.
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2013 kl. 13:44
Hej Ørde
jeg er sikker på den kan bruges til pianowire da låsetråd er det samme.
Michael
Michael Nielsen
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2013 kl. 14:20
Hej Ørde.
 
Nu behøver tråd til wobler fremstilling, ikke at være så kompliseret, ejheller værktøj til buk / snoning.
 
Jeg lavede en årerække en masse woblere i træ, og jeg lavede min tråd efter en bukkelære, hvor der var 2 stifter i en given afstand, med 0,8mm. rustfast svejsetråd.
 
Jeg brugte ikke andet end en skævbider og en rundtang, og så kunne jeg sætte den bukkede wire i den gennemborede wobler.
 
Jeg støbte ikke vægte i wobleren, de vægte var halv fabrikata, og passede i wobleren udfræsning, og havde en rille til tråden.
 
Det hele blev låst med spartet masse , nemt lige til, og kræver kun at woblerne er færdig, ligeså tråd og vægt, så kan det hele samles, når tid og lyst er til stede.
 
 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 18 Jan 2013 kl. 15:02
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres