Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af bred vadestøvle

 Besvar Besvar
Forfatter
Martin Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
preps

Tilmeldt:: 26 Feb 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér preps Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Valg af bred vadestøvle
    Sendt: 13 Jan 2013 kl. 20:29
Hej alle,

Jeg vil meget gerne have jeres anbefalinger med på vejen, jeg står og skal have nye vadestøvler med filt, men har lidt problemer med venstre fod, som godt kan bruge en bredere støvle.

Mine krav er at det skal være en rigtig god kvalitet, bred, letvægt, hurtigtørrende, med snørrebånd og FILT. Prisniveau ca. 1500 kr.

Jeg har kigget på Simms Rivershed filt, men har desværre ikke kunne finde den hjemme hos de lokale forhandlere i str. 13 (47). Jeg bruger 45 i alm. sko, og prøvede en str. 46 Rivershed som var for lille. Det er meget modstriden oplysninger jeg kan finde om Simms' vadestøvler om hvorvidt de er gode til folk med brede fødder eller ej.

Hvad siger I?

På forhånd tak.

/Martin - Odense
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 20:42
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 20:44
har dem selv i str12 og jeg bruger 43 normalt og der er god plads til sok mm Wink
Til top
Hans H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HansH Avatar

Tilmeldt:: 02 Nov 2006
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HansH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 20:47
Hej Martin,
Hvis du søger en hurtigtørrende støvle skal du ikke vælge Riversheed.
Riversheed er en rigtig fin støvle, har selv brugt den i godt 5 år nu.
Skal du have en bred, let og hurtigtørrende støvle kan jeg anbefale Patagonia Riverwalker Felt.
Ved ikke hvor man kan købe den herhjemme, men måske Brasholt da jeg ved de har Patagonia.
 
Mvh.
Hans H.
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 20:58
Jeg er meget glad for mine chota fra Salmon fly. De er godt nok ikke hurtigtørrende
men meget brede!
Vh
Henrik
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 21:05
Kan anbefale Simms Rivertek BOA Smile 
Knæk og bræk
Til top
Ole Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole møller Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2003
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 21:27
Patagonia RiverwalkerSmile
Til top
Martin Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Martin And

Tilmeldt:: 21 Nov 2001
Geografisk: Limfjorden, Mariager fjord, Djursland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin And Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 22:43
Hej,
vælger i støvlen et eller to nummer over jeres nomal skostørrelse?
martin
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 22:58
Citat: Martin And

Hej,
vælger i støvlen et eller to nummer over jeres nomal skostørrelse?
martin
 
 
Et er alt alt for lidt altid to Martin, mm det er sommervadrsko så er et nummer ok
da man ikke behøver et par Ext sokker Wink


Redigeret af Mallow - 13 Jan 2013 kl. 23:07
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 23:51
Hvis du søger en bred og rummelig vadestøvle, kan jeg anbefale Simms G 4 støvlen. Den er dyr, men jeg mener, at den er pengene værd, hvis man har en bred fod.
 
Jeg har en  størrelse 47 og bred fod, og havde problemer med at finde vadestøvler, der var store nok til en ekstra sok.
 
Jeg fandt et par G 4 i størrelse 14, og har ikke haft problemer med klemte tæer siden.
Støvlen er tilligemed behagelig at gå med under alle forhold.
 
Ejner 
 
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2013 kl. 05:07
fandt dem også i str 14/47 Wink


Redigeret af Mallow - 14 Jan 2013 kl. 05:07
Til top
Kent Bille Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kent bille Avatar

Tilmeldt:: 30 Apr 2002
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kent bille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2013 kl. 12:12
Hej
 
Kan så absolut også anbefale CHOTA STL støvlen....som ikke er hurtig tørene
men den har et par fordele....den er som sagt behagelig bred...
sålen er IKKE hård det betyder en langt behagerliger vadning på stenede kyster hvor en stiv sål ville gøre det betydelig svære at stå og vade godt.
Chota har været på market i mange år og er en yderst holdbar støvle...det er jeg nok ikke den enste der har fundet ud af SmileSmileSmile
jeg lader stort set aldrig mine chota støvle tørre...de har helt klart bedst af ikke at blive det er min erfaring....men når det så sker så bliver de gennem vædet inden fisketuren så de er blødgjorte..'
at de er lavet i læder betyder jo så også at de kan føles en smule tunge når man står med dem i hænderne når de er våde..syntes bestem ikke det føles sådan når de sidder hvor de skal !!!!
 
 
Ja kan altså anbefale dem ...min sidste par holdt i 6 år og køre på 2 år med mine sidste par !!!
 
mvh
kent bille
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2013 kl. 14:54
Citat: kent bille

Hej
 
Kan så absolut også anbefale CHOTA STL støvlen....som ikke er hurtig tørene
men den har et par fordele....den er som sagt behagelig bred...
sålen er IKKE hård det betyder en langt behagerliger vadning på stenede kyster hvor en stiv sål ville gøre det betydelig svære at stå og vade godt.
Chota har været på market i mange år og er en yderst holdbar støvle...det er jeg nok ikke den enste der har fundet ud af SmileSmileSmile
jeg lader stort set aldrig mine chota støvle tørre...de har helt klart bedst af ikke at blive det er min erfaring....men når det så sker så bliver de gennem vædet inden fisketuren så de er blødgjorte..'
at de er lavet i læder betyder jo så også at de kan føles en smule tunge når man står med dem i hænderne når de er våde..syntes bestem ikke det føles sådan når de sidder hvor de skal !!!!
 
 
Ja kan altså anbefale dem ...min sidste par holdt i 6 år og køre på 2 år med mine sidste par !!!
 
mvh
kent bille
---------------------------------------------------------------------------------------

Anden mulighed :





Til top
Martin Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
preps

Tilmeldt:: 26 Feb 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér preps Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2013 kl. 19:13
Tak for alle jeres forslag og input. I første omgang vil jeg gå efter støvler som kan købes i DK, for simpelthen at kunne returnere dem hvis de ikke passer.

Jeg har faktisk kigget på både Chota STL og Patagonia Riverwalker, men kom i tvivl om Chota da den springer 2 numre pr. par og blev nervøs for om de blev for store generelt. Hvad er jeres erfaring med deres str. og hvordan vil I vurdere deres vægt i fht. andre mærker?

Mht. Patagonia kunne jeg ikke finde en butik der havde dem i DK og slet ikke med filt-sål.

Er det jeres oplevelse at støvler af skind skal vedligeholdes anderledes end kunststof-støvler?
Til top
Kent Bille Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kent bille Avatar

Tilmeldt:: 30 Apr 2002
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kent bille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2013 kl. 19:34
Hej
 
Selvfølgelig kan du mærke en forskel på letvægts støvlen og så Chotaen men jeg syntes  som sagt ikke det har den store betydning..de er så rare at have på at du måske helt glemmer den lille vægt forskel
Den eneste minus er at de lige skal blødes op vis de har nået at blive tørre...når de er det, så er de lige til at hoppe i ....... snørre systemet er bare så fedt !!!
 
Jeg ved at Kim (salmonfly) gerne sender et par over du kan "føle" lidt på..Gi ham et kald og få en snak .
overvej ihvertfald lige at få dem sendt over til dig...vadestøvler med comfort er trods alt en vigtig detalje for ens fiske glæde..
 
jeg har aldrig behandlet mine ....det eneste jeg så sørger for er at jeg ikke tørre dem det vil jeg helst undgå...har på en eller anden måde fået ind at de ikke har godt af "lyn tørring" men om der er noget i det ved jeg ikke...har jo set at læder kan holde i 1000ende år så længe det er vådt...gravballe manden osv osv..
 
fisker du meget på stenede kyster så overvej seriøst dit køb !!!
 
mvh
Kent Bille
 
 
 
Til top
Martin Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
preps

Tilmeldt:: 26 Feb 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér preps Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2013 kl. 20:47
Hej Kent,

Jeg havde faktisk overvejet at købe både Simms og Chota - og så returnere det par som sidder dårligt.

Mener du noget mere bestemt med at "overveje" købet andet end at Chota er det bedste valg?

Jeg må vist hellere få en snak med Kim om at "låne" et par ;-)
Til top
Kent Bille Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kent bille Avatar

Tilmeldt:: 30 Apr 2002
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kent bille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2013 kl. 00:49
Hej Martin
 
ikke andet end stenede kyster "koster"...der er et slid på støvlen som kræver noget af matrialet....
Sålen må ikke være for hård da hvis den er det på en rund sten så vil stættepunket kun være der hvor støvlen "rammer" stenene og derfor bør du finde en støvle der er tilpas "blød" så punktet bliver udlignet
kunstig matriale kan være meget slid modtagelige så derfor er lige netop chotaen måske et godt valg..der er intet metal som kan irre som jeg bla oplevede det på Simms L2 støvlen...
Det her er ikke et reklame stunt ...jeg skriver udenlukket ud fra den erfaring jeg har og der kan derfor sagtens findes noget der matcher dig af et andet mærke...
 
god fornøjelse med din nye støvle hvad det så end bliver
 
Mvh
Kent Bille
Til top
Martin Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
preps

Tilmeldt:: 26 Feb 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér preps Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2013 kl. 14:51
Så er der bestilt Chota STL, så må se hvordan de sidder :-)

Jeg vender tilbage med info når de er afprøvet.

Tak for hjælpen!
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2013 kl. 15:45
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2013 kl. 18:20
Er helt enig med Kent de fungere bare super pasform genialt snørre system, god blød sål i modsætning til stive brædder har aldrig tænk på at gøre mine våde inden jeg bruger dem, det bliver de jo forholdsvis hurtigt! Den helt store fordel for mig er at de er brede og at jeg kan få dem store nok, godt val!

Vh
Henrik
Til top
Kent Bille Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kent bille Avatar

Tilmeldt:: 30 Apr 2002
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kent bille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2013 kl. 18:35
Hej
 
Lost crek laves vist kun med "Gummisål" vores ven her søger filtsål
altså jeg vil jo på ingen måde virke bedrevidene.....
men isåfald vil jeg ikke forslå gummisål til kyst..ligesom jeg har fået den ide at spikes vil larme for meget under vandet hvis man støder på sten mm men det kan godt være det bare er mig der er lidt ja små hys Clown
 
ps men de Lost creek virker da ellers møj feee syntes jegThumbs Up
 
Mvh
Kent bille
 
 
 
Til top
Martin Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
preps

Tilmeldt:: 26 Feb 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér preps Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2013 kl. 19:26
I flg. Kim/Salmonfly er STL den bedste model med filt, de nye modeller er ikke kommet med filt

Jeg er kun interesseret i støvler med filt, dels har jeg haft støvler med spikes og de er imho ikke bedre end filt, desuden fisker jeg meget fra båd, spikes og teak dørk er ikke den bedste kombination Confused
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres