Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den bedste pirke stang

 Besvar Besvar
Forfatter
Martin Kjær Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mka13

Tilmeldt:: 10 Sep 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mka13 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Den bedste pirke stang
    Sendt: 11 Jan 2013 kl. 22:13
Søger lidt hjælp på det store market, har efterhånden flere stænger stående m. hjul. Men søger lidt et bedre sæt, til havets store fisk, evt der også kunne bruges i Norge! Nogle gode tilbud på hvad hjul og stang man skal have, for det stadigvæk er sjovt og fange fisk ??
Til top
Tor Bentsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Suzuki

Tilmeldt:: 07 Mar 2010
Geografisk: Horslunde
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Suzuki Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2013 kl. 10:24
Jeg vil foreslå at du køber er Edge Siege XS I 24 eller 48LBS. De klarer i hvertfald både dansk og norsk fiskeri. Der til et Daiwa Saltist. Så er du kørende på første klasse!
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2013 kl. 10:53
Hej Martin.
Jeg vil anbefale Edge Siege XS 7,6' 24lbs. den er dejlig at stå med, og klarer alt normal havfiskeri. Jeg har også en i 48 lbs. den bruger jeg kun når pirken er tungere end 500gr. og på store dybder.
Hjulet er straks en anden sag at vælge, der er mange gode hjul at vælge imellem, det skal efter min mening være uden linefører, med en rimelig høj gearing og ikke for tungt. Gearing: 5.7:1 - 6.2:1 synes jeg er passende, og en vægt på max 800gr.
Jeg har lige selv anskaffet et Shimano Talica 16II, har dog ikke prøvet det endnu, men forventer at dette er "hjulet" Smile
Du må til at Google lidt, der kommer nok mange forslag, men det jeg har beskrevet går du ikke helt galt i byen med.
 
K&B IJ
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2013 kl. 12:07
Hvis du vil have det bedste, så skal stangen være Edge 3776 20-30 lbs: et fint alternativ er Edge Dynamic 20-30 lbs:
Shimano Antares 2030 kunne også være en mulighed (den er godt nok lidt blød i toppen, men det klares nemt ved at skære stangen over 10 cm fra toppen og så montere et nyt topøje:
Det bedste hjul er Penn TRQ 200
andre alternativer er Penn TRQ 30, Shimano Trinidad 16 eller Okuma Andros 511:
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
dak93

Tilmeldt:: 13 Aug 2012
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dak93 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2013 kl. 13:33
Jeg har okuma andros og det er super lækkert. Det kan godt anbefalesSmile
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2013 kl. 13:48
Vi har (Hvidovre Sport) tur med Sværd den 21 januar, book en plads hvis du kan, så kan du prøve Edge 3776 20-30 (min egen favorit) med et Penn TRQ, Shimano Trinidad eller Daiwa Saltiga. Grejerne er mine egne, men du er mere end velkommen til at teste dem gennem en hel dag på sundetSmile
God weekend til alle.
Til top
Stephan Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SWH

Tilmeldt:: 24 Okt 2011
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SWH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2013 kl. 15:30
Martin,

Jeg har et pirkesæt med en SavageGear jigstick 20 - 40 lbs og et Okuma Andros II m. ca. 270 m påspolet 0.33 Sufix832 fletline. Sælger det for 2000 kr. Brugt på én kutter tur og tørret pænt af bagefter.

Skriv hvis du er interesseret. Har kvittering så garantien løber til 10/2013.
Til top
Martin Kjær Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mka13

Tilmeldt:: 10 Sep 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mka13 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 09:45
Super... Takker for de mange gode bud på noget nyt grej til mig. Har været en stor hjælp, men skriv endelig hvis der er flere bud på noget (", 

Knæk og bræk til jer alle.... 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 15:04
Hmmm... Big smile
 
Hejsa. Tendensen i Danmark har nok været den, at man købte en stang der var rigelig kraftig til formålet!.
 
12" kan ved en kvalitetsstang godt hive en 20 kilo torsk i land, men det tager bare noget længere tid. Står man på en kutter med 30 andre mand ombord, og de skal vente pænt indtil den famøse torsk er halet ombord (og gud nåde og trøste synderen, hvis den ikke er stor), ja så er valget nok noget i underkanten!.
 
En 20-30 punds stang ville bedre kunne begå sig på de Danske våger - og også her med en større agn!.
 
Taler vi så Norge - ja så kan en 20-30 punds stang da godt trække en 25 kilo torsk op, men når den spræller på dækket, gider man muligvis ikke fiske mer`!.
 
Derfor ville jeg som objekt for begge torskehabitater vælge en god 30-50 punds stang. Hvis det skulle være perfekt, ville jeg til gengæld vælge 2 stænger. Den kraftige til Norge, og en mindre kraftig til de danske forhold - et sted mellem 12-30 pund - størst ved fælles bådfiskeri, og mindst ved eget bådsfiskeri Big smile
 
Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 13 Jan 2013 kl. 15:06
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 17:34
Hej Kim.
God pointeWink
 
K&B  IJ
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres