Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

P&T i dette vejr

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Møllenberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Møllenberg Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møllenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: P&T i dette vejr
    Sendt: 24 Okt 2015 kl. 12:50
Det er en næsten 3 år gammel råd, du genopliver 😊
Til top
Malthe Bach Laursen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FishingCaughtonTape Avatar

Tilmeldt:: 15 Aug 2015
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FishingCaughtonTape Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Okt 2015 kl. 22:37
Hej Dennis!
Medestedet er bestemt et godt valg, kan kun anbefales!
Tjek evt. videoen ud her, som foregår ved Medestedet:

https://www.youtube.com/watch?v=D2unoYrjD1M

Mvh.
Fishing Caught on Tape 


Redigeret af FishingCaughtonTape - 24 Okt 2015 kl. 19:00
Til top
jesper søndergaard winther Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jesper online Avatar

Tilmeldt:: 09 Jun 2004
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesper online Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2013 kl. 13:06
for dem som ikke er vant med langsomt spin ;  drej på håndtaget så spolen kører en halv omgang__ sæt vand til kaffe over gasbrænderen__ ring 1853 og få vejrprognosen for de næste 4 timer__ tag fiskestangen i hånden, og tag en dyb indånding, før du igen ligger stangen fra dig__ ring svigermor op, og læg også telefonen fra dig(helst 2 m fra vandkanten)__ kør ned på tanken og køb en kvart liter sødmælk og et fiskemagasin__ ved tilbagekomst, tages stangen igen op, og der drejes hastigt og uden tøven en hel omgang på håndtaget__ så er der 7 minutters kaffepause(husk mælken, da for stærk kaffe godt kan føre til over-spin )__ en lunte-tur rundt om søen, og så en halv tørn mere på hjulet._ læs fiskemagasinets smukke billeder grundigt, og grib herefter med et fast tag i fiskestangen. Nu venter du bare på at skulle give modhug, og koncentrerer dig om at opsamle løsline, idet vinden forårsager at bundvandet og din agn driver ret imod dig.  Knæk og bræk
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2013 kl. 09:09
Ja et langsomt synkede er fint - så skal du bare være endnu mere opmærksom på at spinne laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangsomt ind :)
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Niels Mouritsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Mouritsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Mouritsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2013 kl. 19:02
Der er altid åben vand i Vingsted P&T som ligger melem Vejle og Billund, der kommer grundvand på 6,5 grader ned i søen.
Jeg synes en flue der er meget flydende, hvor fluens øjne er af kork, slæbt efter en blyklump kan fange et eller andet.
Så ned på bunden, måske.

Redigeret af Niels Mouritsen - 12 Jan 2013 kl. 10:43
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2013 kl. 18:19
Det er jo ret afgørende, hvilken sø du skal fiske i.
Nogle steder kan du sagtens nå fiskene med en flydende bombarda, andre steder er det langsomt synk, eller hurtigt.

Mit eget bud vil nok være : en sort flue fisket 2/3 nede i vandsøjlen, eller en hvid jig.
Først og fremmest skal du finde ud af hvor fiskene står i vandsøjlen, og så skal der fiskes laaaangsomt.
Fluen må forøvrigt gerne have nogle lange sorte gummiben.
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2013 kl. 17:37
Citat: TBH

Nej et hurtigt synkede bombarda (med en klat powerbait eller lignende, en lille jighale, en flue eller whatever du nu tænder på) langsomt fisket kan sagtens give fisk. Jeg kan kun give Peder ret i at du skal HELT ned i kælderen efter fiskene. Jeg var afsted i sidste uge og hev de fem fisk jeg skulle bruge op på et par timer på et synkende bombarda rig med en lille hvid jighale efter. 

Kunne et langsomt synkede måske også virke? den når jeg lidt flere dybder inden jeg får den ind.

tror jeg vil prøve en hvid jig og så en hvid flue :D (Selvfølgelig ikke på samme tid haha)
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2013 kl. 17:35
Citat: Dennis. C

Hej Dennis
Jeg var selv i Medestedet i dag. Vi fangede intet og der blev kun fanget en fisk mens vi var der. Derimod blev der fundet et par døde fisk i vandkanten og vi så en del fisk med svamp. Det er virkelig træls da det normalt er en kanon sø.
K&B mvh. Dennis. C

Åhh :( kunne være jeg skulle tage til svejstrup P&T i stedet så. var lige ude og tjek igår og der var ikke is på Clap så napper den i stedet for selvom medestedet er nr. 1 normalt.
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2013 kl. 17:29
Nej et hurtigt synkede bombarda (med en klat powerbait eller lignende, en lille jighale, en flue eller whatever du nu tænder på) langsomt fisket kan sagtens give fisk. Jeg kan kun give Peder ret i at du skal HELT ned i kælderen efter fiskene. Jeg var afsted i sidste uge og hev de fem fisk jeg skulle bruge op på et par timer på et synkende bombarda rig med en lille hvid jighale efter. 
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Dennis Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dennis. C

Tilmeldt:: 26 Maj 2011
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dennis. C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2013 kl. 17:27
Hej Dennis
Jeg var selv i Medestedet i dag. Vi fangede intet og der blev kun fanget en fisk mens vi var der. Derimod blev der fundet et par døde fisk i vandkanten og vi så en del fisk med svamp. Det er virkelig træls da det normalt er en kanon sø.
K&B mvh. Dennis. C
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
p bager Avatar

Tilmeldt:: 09 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér p bager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2013 kl. 17:17
Hej Dennis
var selv ude at fiske P&T forleden, der var fler der fiskede med bombarda, men de brugte alle en flydende, men de brugte en lille blyhagl som belastning på forfanget da ørredene jo går dybt når vandet er så kold, de brugte små sorte fluer -hvide plastikdyr fra gulp eller power bait, og alle fik de fisk, jeg selv brugte en hvid snapper 3 hvormed jeg fangede 3 fisk og mistede en, vil lige oplyse at vandeg var meget kold der var is langs kanten flere steder, vi var 10-12 mand og der blev fanget ca. 20 fisk på 3 timer, så en udmærket dag.
held og lykke med fiskeriet, husk varmt tøj og kaffe.Thumbs Up
men må lige oplyse dig at der var en der fanged 6 fisk på en bundtakel med Power Bait, så sørg for at du kommer tæt på bundenSmile.
 
hilsen  p bager
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2013 kl. 16:55
Det rykker gevaldigt i mig for at komme ud og fiske også selvom det er så koldt uden for. Jeg overvejer at tage op til medestedet og prøve lykken. Jeg har aldrig rigtig fisket i så koldt vejr før så er lidt lost på hvordan jeg skal fiske. Har overvejet en hurtig synkende bombarda og et eller andet agn :P er det helt forkert eller? er helt vild med bombarda nemlig :) (Hvis folk har kendskab  men bombarda fiskeri i dette vejr hvad kan man så bruge som agn??)

Andre fiskemetoder modtages med kyshånd bare så længe det ikke er at kaste ud og lade linen ligge :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum