Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket action camara

 Besvar Besvar
Forfatter
Jørgen Svendsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jomme

Tilmeldt:: 07 Mar 2010
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jomme Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilket action camara
    Sendt: 09 Jan 2013 kl. 23:11
Hej.

ovevejer at anskaffe et aktion camara, for at få nogle af de spændende oplevelser fra Åen med hjem, så de kan ses og opleves igen.

har kigget på følgende modeller:




Men jeg kan ikke helt bestemme mig for hvilken det skal være, og håber nogen kan hjælpe lidt ud fra egne erfaringer, eller byde ind med noget som jeg måske overser.


95% af tiden fisker jeg med flue og 99% af mit fiskeri foregår ved Åerne.

Udfra dette syndes jeg umiddelbart at Go Pro 3 ser lidt stor ud fysisk, da jeg næsten er sikker på at den skal være monteret på Hovedet, går altid med cap og hvis det blir en Go Pro skal den sidde på skyggen, og jeg tænker om ikke det vil se lidt klodset ud, samt at hatten vil falde ned i øjnene da den vil blive noget tung. Som flue fisker syndes jeg ikke at bryst monteret tiltaler mig, da det meste af filmen vil være hænder og stang samt hjul og line der kommer i kassen.(fisker en del med 2 hånds)

Contour + 2 er faktisk rigtig fin set med mine øjne, eneste minus er at det ikke er muligt at skifte batteri på farten, den skal genoplades, og kan køre ca 2.5-3 timer på en opladning, men rigtig mange fiske ture er på mere end 2.5 time, og det vil jo være ærgerligt at misse det helt store øjeblik som sker i 3 time pga den løb tør for strøm.Shocked

Drift Ghost HD kan som Contour monteres på siden af hovedet med en strop, så jeg stadig kan have min højt elskede cap på Embarrassed (hvor jeg har min pandelampe til at sidde på skyggen til nat fiskeri), Batteri kan skiftes på farten. Den kan "huske" de sidste 5 min optagelse uden at det ligges på hukommelses kortet  (kan ikke huske hvad det hedder) men betyder den gemmer de sidste 5 min i sin egen hukommelse, og når man så oplever feks et KÆMPE hug, ja så ligger den allerede i kassen, man skal bare lige huske at trykke på en knap, så ligger den det over på kortet og selvfølelig fortsætter optagelsen, det betyder at man efter en lang dags fiskeri kun har de shot/film klip som man syndes har haft interesse, og derfor ikke skal sidde og tjekke 4-5 timers film igennem og klippe til. Dette ser jeg dog som Nice to have og ikke et Must have Embarrassed

Hvis jeg kigger lidt overall på alle 3, så er de alle vandtætte, Go Pro skal dog i en kasse, men så klare den også 60 meter, de 2 andre kan klare regnvejr uden kassen, men de kan også monteres i en kasse og klare ned til 30 meter (tror jeg det var), men jeg kommer forhåbentlig aldrig ned på 30 meter vand ved en tur til åen med fluestangen Shocked

De kan alle 3 forbindes til smart phone via en app

Har kigget rigtig meget på youtube med filmklip af disse 3 kamerare, og ja kan godt se at go pro nok giver "lidt" bedre film, men ikke så meget at jeg syndes det kan opveje størrelsen, jeg er helt sikker på at hvis jeg kørte mountain bike eller anden sport lig det, så blev det en Go Pro, men som fluefisker tænker jeg at det vil blive en "træls" ting at have på brystet, da jeg mener den vil blive alt for uhandy og klodset at have som hovede monteret.

Som i nok kan læse har jeg "næsten" bestemt mig for hvilken det skal være, men jeg vil rigtig gerne have jeres input, da der måske er faktorer som jeg overser lige nu, og derfor måske skal genoverveje mit valg.
Måske nogen af jer går med de samme tanker om et action camara, og hvilke tanker går i og gør jer??
Måske der er nogen som har lidt erfaring med action camera og kan rådgive lidt om hvad i ser som fordele eller ulemper ved evt det grej i har nu.

Håber der er nogen som kan og vil rådgive lidt her, måske sidder der andre og tænker på at få et action kamera til fisketuren som kan drage lidt nytte at dette.

På forhånd tak
MVH
Jomme




Redigeret af Jomme - 09 Jan 2013 kl. 23:15
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2013 kl. 23:24
Mange af mine venner cykler meget i skovene, og alle af dem bruger Contour.
Efter selv at have prøvet det, kunne jeg aldrig finde på at købe det.

Jeg har selv brugt Go Pro i lang tid nu, og jeg er glad for det...Som i rigtig meget.
Endnu har jeg ikke haft muligheden for at afprøve 3´er udgaven endnu, men den kommer i tasken til foråret.
Under alle omstændigheder, så ser man ikke skide smart ud med sådan et kamera på hovedet. Uanset hvilket du vælger.

Jeg er ikke lige med i din bekymring med hatten ?
http://www.youtube.com/watch?v=gPsrBjl17IA
Lidt inde i dette klip, kan du se vores monteringer. Jeg har kamera på hoved og min ven har det på maven.
Jeg oplever det ikke som noget problem, at bruge go pro´en en hel dag. Man skal dog være mere opmærksom på sine hovedbevægelser.

En anden ting folk ofte også har i mod gå pro, er de buede horisonter.
Det skyldes oftes, at folk bruger funktionen wide eller medium. Hvis de bruger den sidste af de 3 muligheder der er, er der ingen forvringninger at se.

Det sidste kamera du nævner kender jeg ikke.
Jeg ved også at Sony har smidt et nyt kamera på markedet, som også skulle være værd at kigge på!

Husk at dine klip ikke redigere sig selv efterfølgende, så hvis du ikke bare vil sidde og se på en masse små klip.... Ja så skal du også ud og have noget redigerings software.
Desuden skal din computer også kunne klare lidt, hvis du vil arbejde med filerne.
Held og lykke med dig valg :-)

Redigeret af Hoffen - 09 Jan 2013 kl. 23:25
Til top
Jørgen Svendsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jomme

Tilmeldt:: 07 Mar 2010
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jomme Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2013 kl. 23:55
Hej Thomas.

Super fin film du der har lavet, nu klør det godt nok i fingrene for at komme afsted igen, meeeeen ak der er længe til D 15/4 endnuWink

Mange tak for dit input, Må jeg spørge hvordan du har monteret din Pro, jeg tænker om du har den på skyggen, eller helt oppe på toppen af hatten ??

Tak for info om de buede horisonter og hvordan de undgåes, det havde jeg intet hørt om, og er glad for den info.

Du skriver at dine venner bruger contour, men efter du har prøvet det så kunne du ikke finde på at købe et. Er der noget specielt jeg bør være obs på her, eller er det bare designet der ikke tiltaler dig ??

Og ja du kommer jo med en god pionte ang program til at redigere og sammensætte video filmen, hvilken bruger du selv ?? jeg har mac meeeen mon ikke de også klare den på en eller anden måde Wink

MVH
Jomme
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2013 kl. 00:09
Jeg bruger Imovie for det meste, jeg har flere andre programmer.... Men jeg har endnu ikke lige haft tid til at sætte mig ind dem.

Jeg har mit go pro på hovedet som en pandelampe, ikke den slags du sætter på din skygge.

Hvis du ser på dette klip http://www.youtube.com/watch?v=ySDV-k34Wpw , så er det meget tydeligt hvordan horisonten buer på flere af optagelserne. Det var dengang jeg kun brugte indstillingen wide, for at få så meget med som muligt. Nu bruger jeg stort set ikke den indstilling mere.

Contour skal du have ud på siden af hovedet, den kan ikke monteres på samme møde som dit go pro.
Og alene det at man ikke kan skifte batteri undervejs, er nok grund for mig til ikke at købe det.
Hvor længe fisker man om dagen ? Hvor meget vil du optage ? Vil du have hugget med ?
Der er lige nogle ting der skal overvejes... Dem der cykler har jo en ide om hvornår det de vil have med kommer på deres rute..... Det har du ikke når du fisker. Derfor ender du op med mange optagelser som du ikke kan bruge til noget.
Men det gør ikke noget.. For med et go pro kan du skifte batteri. Det er jo lidt surt at skulle gå og spare på sit batteri, hvis man ikke kan skifte det undervejs.

Håber det giver mening...

Redigeret af Hoffen - 10 Jan 2013 kl. 00:09
Til top
Jørgen Svendsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jomme

Tilmeldt:: 07 Mar 2010
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jomme Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2013 kl. 00:49
Endnu engang tak Thomas for en flot video, jeg skal da bare ha et action camera nu, og det kan kun gå for langsomt Wink

Ang contour så er det også det med ikke at kunne skifte batteri der gør jeg fravælger den.
Men jeg syndes stadig at tanken om at have den på siden hovedet tiltaler mig, og derfor cirkler jeg stadig lidt om Drift. (skal?? skal ikke?? skal?? skal ikke??) 


Mvh
Jomme



Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2013 kl. 01:02
Der er en ting du skal huske når du står over for det endelige valg af kamera!... Du fanger ikke flere fisk, bare fordi du har et med på fisketuren

Jeg kiggede også på Driften da jeg skulle vælge, men fandt flere sammenligninger på nettet ( youtube særligt ) der ikke levede op til mine ønsker. Desuden... med alt det jeg bruger det til, ja så er jeg glad for at jeg ikke valgte det kamera. Det giver også nogle begrænsninger hvis du en eller anden dag, alligevel vil afprøve nogle nye vinkler på dit fiskeri.

Til top
Jens Lygum Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lygum

Tilmeldt:: 18 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lygum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2013 kl. 07:31
Hej Thomas.
 
Hvis og når man tager vidvinklen fra Go-Pro, hvormeget mindre område får man så i kassen ? Jeg syntes også lyden bliver noget forvrænget når der filmes i den vandtætte kasse, er der noget at gøre ved det ?
 
Sidste spørgsmål: Var det noget at lave et Go-Pro/action camera event, hvor lystfiskere med denne lyst kan mødes og bytte erfaring/oplysninger ?
 
Jeg har først haft fornøjelsen med Go-Pro siden oktober hvor vi var i Canada ( http://www.youtube.com/watch?v=TDvLP6L_5Sk ), før den tid brugte jeg mit almindelige digital camera (Olympus Tough).
 
Med venlig hilsen
Jens Lygum
Til top
Jørgen Svendsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jomme

Tilmeldt:: 07 Mar 2010
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jomme Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2013 kl. 10:05

Hej jens.

Syndes det lyder spændende med et Go Pro event, hvis man altså har et Go Pro Embarrassed

Kunne det måske udvides til et action Camera event som er målrettet lyst fisker ?? så kunne der drages erfaring fra nogle af de andre rigtig fine mærker, så vi ikke bliver blind og ikke kan se eller sige andet end Go pro.Disapprove

Findes der et forum for action camera til lystfisker ?? det mener jeg kunne være en rigtig nice ting, der kunne deles erfaring om alt, og det vil være nemt at søge og finde de info man evt selv søger.
Jeg søger selv i vildskab da jeg gerne vil have et action camera, men har jo mange spørgsmål som kan have meget forskellige svar alt efter hvad man skal bruge det til, der findes rigtig rigtig meget info og film hvis man dyrker mountain bike, snowboard eller vindsurfing, men når vi snakker lystfisker, så syndes jeg det blir svært at finde et forum eller lign, som man som kan drage nytte af.

Dette er grunden til at jeg spørger lidt her på 123, og kan virkeligt bruge det som allerede er kommet, og det takker jeg for, der er ting jeg ikke har tænkt over, der er ting jeg "måske" har set som værende et problem, men ud fra indlæg her, så vil jeg prøve og genoverveje om det bare er mig der syndes at se et problem som slet ikke er der Shocked
Håber også at andre lystfisker måske kan drage nytte af de info der kommer, samt mine overvejelser.

Iøvrigt en rigtig flot film af jeres tur, det gir bare lige det sidste når der er film med i det. Billeder er godt, men man får bare så meget mere fortælling af en film.
Det er godt sammen sat, og helt sikker endnu en årsag til at jeg brænder mere og mere for et Action camera Smile

MVH
Jomme
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2013 kl. 10:31
#Jens Lygum - Jeg ved ikke helt hvor meget bredde man mister, når man ikke bruger "wide" instillingen på sit kamera. Men på dette klip er der brugt medium : http://www.youtube.com/watch?v=0Sj0Frzg5Q8 og der synes jeg at det fungere udemærket. Det skal lige siges, at jeg først bruger go pro når vi er i båden.

Omkring dit klip, så kigger jeg lidt senere i dag på det.

Når du har dit go pro i den vandtætte boks, ja så er lyden stort set ubrugelig!
Derfor har jeg det også kun i den, når jeg ved at jeg smider kameraet i vandet.
Ellers bruger jeg den bagklap med huller i, det hjælper betydeligt på lyden.
På de nye kamera, skulle den del dog være forbedret. Hvor meget ved jeg ikke.

Desuden flytter jeg til Fyn her om en måneds tid, så kunne vi jo efterfølgende mødes et sted over ved jer.
Det kunne jo også være at andre havde lyst til at dukke op.

#Jørgen
Mine indlæg er kun ud fra egne erfaringer, så derfor kan jeg stort set kun dele viden omkring go pro.

En af mine venner har også lige købt go pro, men han var dog længe i tvivl om han skulle vælge Sony sidste nye bud på et action kamera.

Nå ja forresten, så kan du med det nye go pro black tage 12 MP billeder, det kan du ikke med de andre.
Dvs. det kan du også bruge som et godt kamera på farten, og har du en smartphone kan du bruge den til at kigge på når du skal tage billedet. Ellers kan man købe en løs skærm til, den er bare dyr synes jeg.


Redigeret af Hoffen - 10 Jan 2013 kl. 10:31
Til top
Jens Lygum Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lygum

Tilmeldt:: 18 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lygum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2013 kl. 11:57
Hej Jørgen.
Syntes også det ville være fedt med erfaringsudvekslinger, skrev også i indlæget Go-Pro/actioncamera, altså alle der kunne være interesseret i at filme ved fiskevandet.
 
Hej Thomas.
På videoen fra Canada er der brugt flere forskellige kamera typer (Go-Pro, Olympus Tough og et Sony handycam), det er tydeligt når Go-Pro bliver brugt. Videoen på 26 min. fra Canada er klippet ned fra en 90 min. film jeg har på DVD. Man øver vold på sig selv når der skal slettes så meget Cry
 
Til jer begge og andre interessede.
Jeg vil sagtens kunne lave et event i samarbejde med Sydvestjydsk Sportsfisker Forening i Esbjerg og deres klubhus.
 
Et Forum til os actioncam tosser, ville da være ret fedt, kunne det evt. være på Facebook ?
 
Mvh.
Jens Lygum
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2013 kl. 12:18
Jeg har lige lavet en side derinde, der skal søges efter: Lystfiskeri med video/ action kamera så burder der komme noget frem.
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2013 kl. 12:51
Citat: Hoffen

Jeg har lige lavet en side derinde, der skal søges efter: Lystfiskeri med video/ action kamera så burder der komme noget frem.
-> https://www.facebook.com/Outdoordenmark Thumbs Up
Til top
Jørgen Svendsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jomme

Tilmeldt:: 07 Mar 2010
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jomme Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2013 kl. 12:55

Hejsa 

I bare for vilde..... Det er verdens klasse hjælp til os der ikke helt her bestemt os, eller bare gerne vil udvide vores viden inden for dette. Thumbs Up

#Jens 
Det med et event i sydvest jysk er jeg 100% klar på, fisker selv i sydvest jysk, så allerede der ka vi sikkert få mange gode erfarings delinger.
Jeg ved ikke hvor mange der intressere sig og vil møde op, men det kan vel komme an på en prøve. (jeg er klar)

#Thomas
Det er dine erfaringer med Go Pro jeg kan bruge, du kommer med lidt konstruktiv kritik ang buede horisonter.
Du på peger og beviser at den fint kan bæres på hatten uden at blive klodset, det virker som om du gerne vil dele både det positive og negative vedr Go pro som du kender, det er sådan noget som er guld vær for mig som helt ny i denne verden, og som skal bestemme mig for hvilken der vil passe bedst til mig.
Det blir lidt svært hvis man skal have råd fra folk som har set sig blind på at det de har er det bedste, og alt er en perfekt verden, lige meget hvad.

MVH
Jomme
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2013 kl. 13:22
#Gio - Tak

#Jens og Jørgen... Jeg dukker også gerne op, hvis det er efter marts måned.
Til top
Torben Schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
speddy

Tilmeldt:: 05 Okt 2007
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér speddy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2013 kl. 19:51

Jørgen.

Hvis du gerne vil prøve en Go-Pro Hero, en tur i Kolding Fjord el. kyst, kan du lige melde tilbage, jeg har den gamle 1'er der bare samler støv.
Har pandelampe montage + lavet en cap du kan prøve, så kan du prøver nogle forskellige ting, om det det er noget for dig, derefter få dine film overført på en USB, eller direkte på din Laptop....., så du hjemme kan lave din film...
 
Torben
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2013 kl. 20:49
Jeg er i et firma der sælger GoPro.. Hvis nogle er interesseret i en ny GoPro Hero 2 til 1500,00 kr. så smid mig en pb...

Det fede ved det nye black edition er helt klart indbygget wifi samt slow motion (120 bill/sek) ved 720p..

Men i skjal være opmærksomme på at Black Edition ikke leveres med andet end kamera, batteri og usb ladekabel, alt andet skal købes ved siden af
Til top
Jørgen Svendsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jomme

Tilmeldt:: 07 Mar 2010
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jomme Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2013 kl. 20:55
Hej Torben.

Rigtig mange tak for dit tilbud om at låne dit camera, Thumbs Up

jeg er godt igang med at danne mig et billede af hvad jeg skal bruge, hvis jeg køre helt fast i det, så er det faktisk muligt jeg gerne vil gøre brug af dit tilbud.

Her lige set den nye go pro ved photo care i kolding, og den ser rigtig fin ud, var et smut forbi elgiganten som havde contour + 2 hjemme, den var godt nok også rigtig fin.

Jeg gir lyd hvis jeg føler behov for at prøve din go pro.

endnu engang tak og stor respekt herfra at du tilbyder at jeg kan låne dit camera.

MVH
jomme



Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2013 kl. 21:51
Se næste indlæg

Redigeret af Hoffen - 10 Jan 2013 kl. 21:52
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2013 kl. 21:52
Hej Drenge...
Jeg har desværre fundet ud af, at jeg fik startet gruppen forkert. Og at den blev lavet under noget der hed fan/ firma... Og det kunne man ikke ændre til en gruppe.
Derfor vil jeg bede dem der skulle ønske at dele erfaringer, videoer og den slags om at komme med over på den nye gruppe der virker ! Gruppen hedder: Lystfiskeri og video
Jeg beklager.....
Til top
Martin Grøn Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Martin_groen

Tilmeldt:: 06 Nov 2005
Geografisk: Nørresundby
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin_groen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2013 kl. 09:41

Jeg bruger Contour og kunne ikke finde på at bruge andet.

Ville lige rette et par forfejlede opfattelser som jeg også havde, men som er blevet modbevist gennem at bruge kameret.
 
1) Ikke udskitfligt batteri: JA nogle af Contours modeller kan man ikke udskifte batteri i. Men fx i mit cam er der 5-8 timers optagelse (afhængig af hvad man gør). Det kan da godt være at man er ude at fiske længere, men jeg håber da ikke at den bare optager alt..... I så fald, sølle de folk der skal se dine videoer. Det bliver lynhurtigt kedeligt. Jeg har fisket hele dagen på meget ufremkommelige steder i British Columbia og har aldrig oplevet problemer og jeg har endda meget lange videoer af gåture og lange stræk med fluen og laks.
 
2) Montering: Jeg syntes fordelen med Contour er at de netop laver systemer der skal bruges af aktive folk. En hovedplacering er altid at fortrække fremfor en placering på maven. Med andre modeller som man skal have på maven i en sele, optager man rigtigt mange arme, fiskestænger og hjul og mindre af det der er vigtigt. Desuden kommer der en masse brag, hver gang arme og fiskrgrej rammer kameraet, hvilket sker under hver fight. Sidder kameraet på siden af hovedet filmer man det man ser og man kan dreje hovedet og filme andre ting (fx den bjørn der er på vej ind fra højre). Hvis man ikke kan lide at have det på siden af hovedet kan man bare dreje på lensen på kameraet og så kan det "ligge" oven på hovedet som andre modeller (jeg bruger et mount der sidder på kasketten).
 
Jeg bruger Contour og har også prøvet Go Pro, men vil til en hver tid bruge Contour fremover (SKAL have den nye +2, hvor man nu kan sætte en ekstern mic i). Der er klart mere ACTIONcam over contour end Go Pro, og monteringsmetoderne er bedre og giver mere frihed end GO Pro, syntes jeg.
 
MEN det er som med det meste grej. Bare køb et eller andet og glæd dig over hvad den model kan og hvad den ikke kan, så kommer man sgu længst.
 
 
 
 
 
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2013 kl. 10:28
Citat: Hoffen

Hej Drenge...
Jeg har desværre fundet ud af, at jeg fik startet gruppen forkert. Og at den blev lavet under noget der hed fan/ firma... Og det kunne man ikke ændre til en gruppe.
Derfor vil jeg bede dem der skulle ønske at dele erfaringer, videoer og den slags om at komme med over på den nye gruppe der virker ! Gruppen hedder: Lystfiskeri og video
Jeg beklager.....

Kan ikke finde gruppen via "Lystfiskeri og video" kan du smide et link ?

Mvh
Rasmus
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2013 kl. 11:54
Hey Rasmus ... Hvis du finder mig på facebook ( Jeg har et billede af nogle brandmænd på mit billede ) og anmoder om venskab, så kan jeg rykke dig over i gruppen. Det har jeg også gjort med et par andre også.
https://www.facebook.com/groups/111772788999118/ Det er linket til gruppen, men jeg er ikke sikker på at det virker.
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2013 kl. 16:48
Takker !Thomas!!



Redigeret af rasmushansen.com - 11 Jan 2013 kl. 21:23
Til top
Jørgen Svendsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jomme

Tilmeldt:: 07 Mar 2010
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jomme Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2013 kl. 22:26
Hej Martin.

Tak for dit input.

Alt hvad du skriver er præcis de tanker jeg har gjort mig ang action camera, og jeg bliver ved med at vende tilbage til at have action cam monteret på siden af hovedet som det mest optimale til mit formål som flue fisker ved åen, Go Pro har rigtig fine spec og tager rigtig fin video, men med mine øjne klare både Contour og drift sig "næsten" lige så godt, de har bare nogle andre muligheder for mig, og det vægter nok lidt højre en den smule jeg syndes Go pro er bedre i billede/film kvaliteten

Ang det faktor at kunne skifte batteri syndes jeg er en vigtig detalje, jeg vil ærgre mig over at i 6 eller 7 time trækker man en havørrede ud fra brinken med flue, som køre lige under over fladen og så se den bølge der kommer farende bagefter, det er disse oplevelser der for mig er drivkraften, og jeg kan gå rigtig langt og længe for at opleve dette.

Jeg har nu bestemt mig for at købe Drift Ghost HD som i størrelse og form minder om Contour, men det er muligt at skifte batteri (jeg tror faktisk at på contour + 2 kan batteriet skiftes, jeg er ikke helt sikker, hvis det kan så er hvad jeg skriver i første indlæg faktisk ikke helt korrekt ) 

Ang det med at optage en hel dag og at det skulle blive kedeligt at se på forstår jeg ikke helt, jeg vil klippe de gode "scener" ud, og det er det man kommer til at se efterfølgende.
Jeg ikke kan forud sige hvornår en god "scene" opstår, derfor vil jeg gerne have camera til at køre stort set hele tiden, og så kun bruge det som er intrasant, og for mig har det der sker før hugget en del at sige.
Her har Drift Ghost den mulighed at gemme 5 min optagelse i hukommelsen som jeg beskriver i første indlæg. 
Den har også mulighed for ekstern Mic.

Det er et rigtig godt og brugbart indlæg du kommer med, endnu engang tak for det.

MVH
Jomme


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres