Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pirke i Havdrup

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Plutmand Avatar

Tilmeldt:: 08 Jan 2013
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Plutmand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Pirke i Havdrup
    Sendt: 08 Jan 2013 kl. 20:54
Hejsa Lystfiskere.
 
Jeg har en lille forespørgelse på følg.
 
Der var og muligvis endnu, en privat mand i Havdrup nær Roskilde der lavede og solgte pirke til havfiskeri som lange og runde i rustfrit stål.
 
Der var pirke op til 700 gr og nedefter og der sad nogle refleksstriber på i hhv. blå, rød, grøn, gul og sølv og hvis I vil have et billede af dem jeg har nu, vil jeg meget gerne tage et billed, så I kan se dem.
 
Er der nogle der ved hvem han er, da de er meget billigere og ligeså gode og går lige ned og ikke så meget slingre i valsen når de farter til bunden. :)
 
Mvh.
Michael
Mvh.
Michael
www.partyshot.mono.net
Til top
Thomas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
snøvledk

Tilmeldt:: 22 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 243
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snøvledk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 21:28
Hejsa
Er det dem her som du mener ?

http://pallex.me.uk/
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Plutmand Avatar

Tilmeldt:: 08 Jan 2013
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Plutmand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 21:39
SÅDAN man. du er SÅ genial. Lige præsis Palle ja.
 
Det er nemlig over 3 år siden jeg sidst har købt hos ham og jeg kunne BARE ikke huske hvor det var henne lige bortset fra at jeg troede det var i Havdrup. :)
 
Tusinde Tusinde tak. :)
 
 
Mvh.
Michael
www.partyshot.mono.net
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 22:46
Det er gode pirke? :o)
Til top
Palle Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Torskefiskeren Avatar

Tilmeldt:: 28 Feb 2004
Geografisk: Midtsjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torskefiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2013 kl. 13:47
Her er lige en sidste melding om fangst med pirkene :
Som Michael beskriver, oplevede han et sandt Torske Eldorado.
Se her : http:/www.pallex.dk/new-page54.html
Til top
Palle Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Torskefiskeren Avatar

Tilmeldt:: 28 Feb 2004
Geografisk: Midtsjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torskefiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2013 kl. 13:53
Her et link der virker : http://pallex.dk/new-page54.html
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2013 kl. 16:39
Citat: Torskefiskeren

Her et link der virker : http://pallex.dk/new-page54.html

"Ja nok danmarks bedste torske spot" udtales der, og så står de med en balje 1-2 kilos torsk, ej come on!!
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2013 kl. 17:31
Hej Nikolaj,

Vi er jo nogle, som skal være glade, bare vi fanger en torsk på 1-2 kg.Smile

Er det nogle pirke som kan anbefales ?

Jeg mener også at have set et skilt ude ved vejen i Sengeløse, med en som producerer pirke - er der nogen som kender ham og hans produkt ?
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2013 kl. 17:49
Der er bestemt heller ikke noget galt i stegetorsk, men dk´s bedste spot kan det aldrig blive pga af den fangst Smile

Mth til pirkene, så er der delte meninger. Det er ikke noget som jeg personligt ville benytte mig af og til det fiskeri som vi dyrker for tiden dur de slet ikke efter min overbevisning. Andre har jeg læst skulle være glade for dem. 
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2013 kl. 18:12
Hej Nikolal.
Hvilket fiskeri dyrker i lige for tiden, jeg går selvfølgelig ud fra at det er pirkefiskeri?Wink
Vh.  IJ
Til top
Henrik Petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hp020359 Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2003
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 55
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp020359 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2013 kl. 18:46
Hej Ivan.
 
Det er bulefiskeri, med tunge pirke med stoore trekroge, efter store gydemodne torsk.
 
K&B
Henrik Petersen
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2013 kl. 18:58
Hej Henrik.
Er det noget du gætter dig til, eller er du bare ved at starte endnu en debat omkring bulefiskeri?
Hvis det er tilfældet, så hopper jeg af her.
Jeg forventer da også at Nikolaj selv svarer på mit spørgsmål!
Vh.  IJ
 
Til top
flemming pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flemming pedersen Avatar

Tilmeldt:: 27 Feb 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flemming pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2013 kl. 19:04
Hej nikolaj
hvorfor virker disse pirke efter din overbevisning ikke til bulefiskeri ??
mvh Flemming
Til top
Henrik Petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hp020359 Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2003
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 55
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp020359 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2013 kl. 19:16
Hej Ivan.
 
Det er skam ikke noget jeg gætter mig til. det er fakta, jeg har for nogle år siden, selv deltaget i det, og det foregår på selv samme måde idag. Jeg har dog fravalgt dette fiskeri idag , da jeg syntes at der ikke er de samme mængder torsk som bare for nogle år siden.
 
K&B
Henrik Petersen
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2013 kl. 19:41
Citat: flemming pedersen

Hej nikolaj
hvorfor virker disse pirke efter din overbevisning ikke til bulefiskeri ??
mvh Flemming

At sige at de ligefrem ikke virker vil jeg ikke,  torsk kan sgu fanges på alle slags pirke. Men de lever ikke op til de krav som jeg har til en god pirk, det er der mange meninger om - men sådan helt ovenstående så er de lavet i det forkerte materiale dvs at de er for langsomme, tykkelse og udformning er heller ikke min kop the. Men som sagt længere oppe, så har pirkene også deres tilhængere - det er nok sådan lidt lige som med blink 10 lystfiskere, 10 meninger...  
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2013 kl. 19:57
Citat: Jeg mener også at have set et skilt ude ved vejen i Sengeløse, med en som producerer pirke - er der nogen som kender ham og hans produkt ?

Prøv at tjekke ovenstående linkWink
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2013 kl. 20:17
Hej Klaus,

Jamen dogWinkWink.

Pirke er ikke ligefrem min hjemmebane - de er nemlig et helvede at kaste med en kl.6 fluestangLOL

Skal dog lidt på Sundet her i vinter, for at hygge mig med gode bekendte.

En lille Unterberg når man passerer Kronborg i dagens første lys, dét er nu ikke helt ringe..
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres