Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan fanger man sø-ørreder

 Besvar Besvar
Forfatter
Aleksander Eriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
The hunter Avatar

Tilmeldt:: 05 Jan 2013
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér The hunter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvordan fanger man sø-ørreder
    Sendt: 06 Jan 2013 kl. 17:20
Har brug for hjælp. Kan ikke fange sø-ørrederne på fluestang.Wacko
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2013 kl. 18:04
Vi plejer at bruge iglefluer når vi er i Sverige og fisker efter dem.
Til top
Claus Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fly4Life

Tilmeldt:: 02 Mar 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fly4Life Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2013 kl. 18:10
Prøv at binde sådan en her :) http://www.youtube.com/watch?v=6DgDHFuwwXc
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2013 kl. 18:26
Godt. De er jo fredede til 16. januar...
Til top
per skov Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Perskov Avatar

Tilmeldt:: 09 Apr 2012
Geografisk: danmark
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Perskov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2013 kl. 19:18
hvor fisker du efter dem henne???
Til top
Aleksander Eriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
The hunter Avatar

Tilmeldt:: 05 Jan 2013
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér The hunter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2013 kl. 20:22
Brassø i Silkeborg.

Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2013 kl. 21:36
Når jeg fisker efter dem i Finland bruger jeg fluestang og synkende line efter en båd,af fluer bruger jeg streamer af forsk. typer og en nymfe eller vådflue som ophænger
 
De originale rapala flydende i små størrelser er også gode,Det samme med långedrag med forsk. agn på jeg bruger løjer og elritse
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2013 kl. 14:08
Jeg har fanget nogle få mindre søørreder i Silkeborg søerne på flue for år tilbage. Det var på en helt hvid smal fiskeimitation på ca 5 cm. Den gamle klassiske 'Alexandra' i str. 8 har jeg fanget 3-4 stykker på, men det var hvor jeg brugte den som ophænger foran et blink.
 
De udslagsgivende faktorer har været at indtagningen har været hurtig til meget hurtig og at der har været pålands-/sidevind med 'gang' i vandet i april måned. Det vil sige at det har været rigtigt havørredvejr med let til hård vind fra vest og sydvest med drivende skyer. Det har været de sidste 1,5 time inden det bliver mørkt jeg har fisket. Og så er det på små bestemte pladser de hugger hver gang (ofte langt inde men på kanten mod dybere vand på kast parallelt med stranden), så det er med at få fisket noget vand af. Det minder meget om kystfiskeri efter havørred ud over at du vil fange en del aborre på fluerne :)
 
Skulle jeg prøve i dag (efter fredningen selvfølgelig Smile) ville jeg prøve en af dem her i de hvidlige nuancer fisket på en intermediate eller måske en synke1 line:
 
Knæk og bræk med projektet :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres