Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skræddersyede neoprenwaders

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skræddersyede neoprenwaders
    Sendt: 06 Jan 2013 kl. 01:08
Er der nogle som har prøvet at få lavet waders fra denne forretning i UK ? 
 
Har fuldstændigt opgivet at finde nogle ordentlige waders til voksne mennesker på det danske marked
 
Jesper Rasmussen
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2013 kl. 10:28
Hej Jesper.
 
Jeg har ikke handlet med det firma, men har du overvejet at få lavet dine waders hos de firmaer, der laver dykker udstyr til marinen og erhvervs dykkerne.
 
For nu mange år siden fik jeg lavet et par speciele waders til vinterfiskeriet, de var 6 mm. godstykkelse, og de waders blev brugt i næsten 10 år, den bedste investering jeg har prøvet, når talen er på waders.
 
Mine waders var uden støvler, men havde en sokmodel, hvor der var sat en form for galoche på, altså en "sko", som var dækket af helt op til anklen, dog uden at være alt for stiv.
 
Hvad for et materiale det var lavet af ved jeg ikke, men det var knokkelt stærkt, og selv skarpe muslingers angreb på overfladen var omsomst ikke en rids.
 
Selv om det var vinter waders, så brugte jeg dem ca. 100 dage om året, og var 100% tilfreds med dem.
 
Jeg gav små 1500 kr. for den i midten af 80erne, men de penge var givet godt ud.
 
Jeg mener ikke at firmaet, som var fra Fyn eksistere mere, men man udfyldte et måleskema med alle mulige krops mål, og så blev wadersne lavet og de passede utroligt fint.
 
Trods alt var neoprenen mør efter 10 års hårdt brug, men i forhold til, hvor længe moderne waders generelt holder, var det en oplevelse med de tilpassede waders.
 
Håber du finder noget, der passer til dig.
Mvh
P.K.
 
 


Redigeret af PK - 06 Jan 2013 kl. 10:29
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2013 kl. 12:58
Hej Jesper
Hvor store skal du bruge dem?
Michael
Michael Nielsen
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2013 kl. 19:15
Hey Rasmussen
Jeg har samme problem og har derfor kontektet Københavnsk dykker butik for at høre på hvad det koster at få syet efter mål og ønsker...skal nok dele min viden når jeg ved mere...
/Søder
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2013 kl. 20:25
Citat: PK

Hej Jesper.
 
Jeg har ikke handlet med det firma, men har du overvejet at få lavet dine waders hos de firmaer, der laver dykker udstyr til marinen og erhvervs dykkerne.
 
F
Mvh
P.K.
 
 

Hej Per ved du hvilket firma det er der leverer til Marinen ?

/Allan
Til top
Allan Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nuggi Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 153
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nuggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2013 kl. 20:54
Citat: Søder

Hey Rasmussen
Jeg har samme problem og har derfor kontektet Københavnsk dykker butik for at høre på hvad det koster at få syet efter mål og ønsker...skal nok dele min viden når jeg ved mere...

Er Bare stoppet helt med skædddersyet waders??
Hellere ramme ved siden af end slet ikke at ramme....
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2013 kl. 21:33
Ja det er en saga blot efter at produktionen er rykket til Kina....
/Søder
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2013 kl. 21:34
Jeg skal bruge nogle med en skridtlængde på 100 cm, brede ben og brystvide på 135 cm og den butik jeg har linket til skulle netop lave bla. dykkerdragter 
 
 
Jesper Rasmussen


Redigeret af Rasmussen - 06 Jan 2013 kl. 21:40
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2013 kl. 06:54
Hej Allan.
 
Nej, i dag har jeg slet ingen viden om, hvad for firmaer der levere, det er jo nok noget der kommer i udbud, sådan er det jo når noget skal ordnes i kommunalt og statsli regi.
 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 07 Jan 2013 kl. 06:55
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2013 kl. 09:35
Michael Nielsen
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2013 kl. 21:45
Citat: santa

Hej Jesper
Dert er hjælp at hente over dammen
Enten
eller
samt
Der er bare lige 2 problemer, 1 de er ikke lange nok i benene, 2. det koster kassen at få dem hjem´"from over there"
Har længe fulgt med på Big Camos hjemmeside, men benene bliver desværre ikke længere Wink
 
Jesper Rasmussen
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2013 kl. 21:46
Citat: Søder

Hey Rasmussen
Jeg har samme problem og har derfor kontektet Københavnsk dykker butik for at høre på hvad det koster at få syet efter mål og ønsker...skal nok dele min viden når jeg ved mere...
Jeg er lutter øren *SSS*
 
Jesper Rasmussen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres